Samsung Syncmaster 2032BW Review
Samsung Syncmaster 2032BW
Review: Samsung Syncmaster 2032BW
VGA: Asus 7600GS Silent (AGP) op DVI, WinXP Home SP2
Ik heb mijn PC onlangs aan een opfriscursus onderworpen, waarbij ik o.a. mijn oude vertrouwde 17" Syncmaster CRT heb vervangen door een 20" LCD, de Syncmaster 2032BW. Niet dat de oude 'glasbak' niet meer goed presteerde, maar ik wilde voornamelijk meer ruimte hebben bij het gamen; niet alleen qua resolutie maar ook op mijn bureau. Tevens verbruikt de LCD ongeveer 50% minder stroom (45W), om over het beeld nog maar te zwijgen!
Inhoud en installatie
Met behulp van de bijgeleverde DVI kabel gaat het aansluiten moeiteloos, al zit het voetje van het scherm wat apart in elkaar. Bij het monteren geen lekkere 'klik', wijzend...
Pluspunten
Contrast, kleuren en snelheid Hoge resolutie(1680x1050) DVI aansluiting+bijgeleverde DVI kabel Mooie vormgeving (ook een kwestie van smaak natuurlijk!)
Minpunten
Geen VESA bevestiging Beperkte verticale inkijkhoek Voet lijkt gammel (al is het niet het geval)
Eindoordeel
Review: Samsung Syncmaster 2032BW
VGA: Asus 7600GS Silent (AGP) op DVI, WinXP Home SP2
Ik heb mijn PC onlangs aan een opfriscursus onderworpen, waarbij ik o.a. mijn oude vertrouwde 17" Syncmaster CRT heb vervangen door een 20" LCD, de Syncmaster 2032BW. Niet dat de oude 'glasbak' niet meer goed presteerde, maar ik wilde voornamelijk meer ruimte hebben bij het gamen; niet alleen qua resolutie maar ook op mijn bureau. Tevens verbruikt de LCD ongeveer 50% minder stroom (45W), om over het beeld nog maar te zwijgen!
Inhoud en installatie
Met behulp van de bijgeleverde DVI kabel gaat het aansluiten moeiteloos, al zit het voetje van het scherm wat apart in elkaar. Bij het monteren geen lekkere 'klik', wijzend op de verbinding tussen scherm en onderplaat. Na een paar keer de boel gedemonteerd en weer gemonteerd te hebben, nog steeds geen bevredigende klik, en heb ik me er maar bij neergelegd.
Eerste indruk
Ja, piano-lak zwart; sommigen vinden het niet om aan te zien, ik vind het wel aardig. Rondom de aan/uit knop is er blauwe led verlichting, en de menu knoppen zijn aan de voorkant, in het midden op de onderste rand bereikbaar. De scherm valt genoeg te kantelen voor- en achterover, maar kan niet aan een houder worden gemonteerd. Bij het opstarten is er wat minieme backbleeding zichtbaar, maar afgezien van het (Windows) opstartscherm valt het nergens op. Na het instellen van de juiste resolutie (1680x1050) valt de scherpte en kleur pas echt goed op van dit scherm; prachtig! Ik heb geen instellingen hoeven te wijzigen aan het scherm, al is het wit in Windows bijv. wel erg fel. Overigens geen dode pixels. Heb nu na anderhalve maand nog steeds niks op aan te merken! Uitstekende scherm.
Conclusie
Een aanrader! Goede prijs/prestatie verhouding, en Samsung hanteert sowieso al hele goede garantievoorwaarden (vind ik de meerprijs t.o.v. andere schermen meer dan waard). Ik heb nergens ghosting of artifacts kunnen bespeuren, had het ook niet verwacht. Ik heb wel gemerkt dat de verticale inkijkhoek niet echt optimaal is, maar daar merk je zelf natuurlijk niks van als je ervoor zit.
[edit]: Het scherm presteert na een jaar (en ruim 1000 uur) nog steeds goed, ik blijf erg tevreden!
Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2032BW?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (6)
Verder is je review te kort, op de bovengenoemde punten, probeer weer te geven hoe het scherm is etc.
Het begin is er in ieder geval
Verder mis ik wat foto's (is geen must natuurlijk), en je hebt hier en daar wat spellingsfouten (een snelle scherm, de scherm valt genoeg te kantelen enz.).
Maar geen onaardige review.
En ja, hier en daar een foutje kan inderdaad, ik vind het qua spelling en grammatica niet onaardig.
Trouwens, het is 'spelfout' en niet 'spellingsfout'
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn