Thrustmaster T-Wireless 3in1 Rumble Force Zwart Review

daantjer94 25 juni 2012, laatste update op 25 juni 2012, 1.646 views

Thrustmaster T-Wireless 3in1 Rumble Force Zwart

Pluspunten

• goedkoop
  • goede feedback

Minpunten

• klein

De Thrustmaster T-Wireless 3in1 Rumble Force (Zwart)

Bij MyCom heb ik deze 'gamepad' gekocht om maar weer eens racegames te spelen. Ik heb dit apparaat ook alleen gebruikt met het spel 'Need for Speed Most Wanted' voor de pc.

Specificaties

Dit apparaat werkt met de PlayStation 2 en 3 en met de PC.
Het geeft 'feedback'(trillingen) in de controller.

Verpakking

De verpakking is een klein doosje. Er zit een adapter in en een cd'tje met drivers. Het is verstandiger de drivers van het internet te plukken. Het is echter niet makkelijk om via de site deze te vinden. Daarom is het ook te vinden via deze link.

Vormgeving

Het apparaat is gewoon te klein, athans, de eerste keer. Je moet echt leren om er mee te werken, en hem niet zo vast te houden als een standaard controller. Het lijkt eigenlijk een apparaat voor kinderen. Niet voor de (jong)volwassene die hem wil gebruiken als controller.
Mettertijd vind je echter wel een juiste manier om he vast te houden. Als je dat door hebt is het ineens een gemakkelijker apparaat.
De knoppen zitten op de juiste plek en na correct instellen zit alles bij de racegames onder de goede plek.

Ervaringen

Ik begin met een waarschuwing: de Map-knop zit op de verkeerde plek. Deze knop verwisselt de knoppen onderling op sofwarematige basis, waardoor je ineens de controle kwijt kan zijn. Let hier op en schuur deze desnoods vlak, zodat je het niet aan raakt. Verder is de feedback van de controller heel prettig. Om dat te vinden op een controller voor de pc is vaak een karwei, ook omdat de verpakkingen vaak weinig info geven.
De knoppen zijn goed reactief maar niet té. Let wel op dat de batterijen die je er in doet ook echt vol zijn. Je krijgt deze trouwens niet bijgeleverd.

Al met al is dit een goed apparaat voor de prijs, voor zo'n ¤28,- is het een prima apparaat. Het is leuk, maar helaas net iets te klein. Als je de software voor dit apparaatje van het internet geplukt hebt is het ook ineens een stuk makkelijker.

Heb jij ook een Thrustmaster T-Wireless 3in1 Rumble Force Zwart?

Hoi,

Bedankt voor de review. Ik had even een paar vraagjes:
- Werkt deze controller met de nieuwe pc games zoals: Far Cry 3, Dishonored en Assasins Creed 3?
Ik had namelijk een Xbox 360 controller en die werkte met alle games voor de pc die een controller ondersteunden
- Is het mogelijk om de controller te verbinden met een Android telefoon of tablet met Android 4.0+ ?
Als ik het goed heb, komt deze controller met een USB receiver, is dat per se nodig? De PS3 controller heeft dat niet nodig volgens mij, wanneer je die wilt aansluiten op een smartphone of tablet.

Groet,

Sertan