Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Touch Zwart Review

Anakin239 25 juni 2012, laatste update op 25 juni 2012, 5.570 views

Kobo Touch Zwart

Pluspunten

• scherm is goed
  • Goed te gebruiken door meerdere mensen
  • Voelt solide aan.

Minpunten

• betrouwbaarheid is zeer teleurstellend.
  • Alleen een usb oplaadkabel meegeleverd

Helaas heb ik tot nu toe bijna alleen maar slechte ervaringen met de Kobo Touch. De eerste kobo touch die ik haalde in de boekhandel werkte al niet toen hij uit de doos kwam. 48 uur lang bleef op het scherm staan dat hij opgeladen moest worden maar zelfs dat bleek niet genoeg hij reageerde nergens op. Deze is toen zonder problemen omgeruild. De tweede eerst getest in de winkel, deze werkte wel. Thuis opgeladen en boeken er op gezet en mee gelezen. Na een maand het apparaat nauwelijks gebruikt te hebben weer opgepakt en weer het laadt de ereader op scherm. En wederom mocht opladen niet baten, dinsdag terug naar de winkel om te proberen mijn geld terug te krijgen en dan een andere e-reader te gaan kopen.

Misschien heb ik pech gehad, maar ik hoef geen Kobo Touch meer.

[Edit na opmerkingen DrFurioux en Hippocampus]
Terecht is aangegeven dat mijn review wat beperkt is en gekleurd door de frustratie van het stuk gaan van de reader.

Hieronder mijn review van de overige aspecten afgezien van de betrouwbaarheid ;-)

Reden van aanschaf
De shortlist van mijn e-readers voordat ik tot aanschaf van de Kobo Touch overging waren de Sony PRS-T1, de Kindle en de Kobo Touch. Dit vanwege het scherm en de overige reviews die ik gelezen had. De reden dat ik voor de Kobo Touch ben gegaan is de prijs (99,- bij Libris) en dat je de boeken en waar je gebleven was kon synchroniseren met een app op de ipad en iphone. Dit laatste blijkt echter alleen te kunnen met boeken aangeschaft via Kobo zelf.

In de doos
In de doos zat de reader, een USB kabel, een CD met de kobo software en een handleiding hoe de kobo aangesloten moest worden op de PC. De rest van de handleiding zou op de reader zelf komen te staan.

Gebruik
Zowel via de software van Kobo zelf en via Calibre is het heel makkelijk om de boeken op de reader te zetten. Op de reader zelf kan je boeken op een favorieten lijstje zetten waardoor je snel kunt wisselen tussen verschillende boeken dit is met name makkelijk als de reader door meerdere mensen gebruikt wordt.

Het scherm is perfect en prima te lezen ook in de volle zon. Het scherm reageerde goed op aanraking (daar had ik wel wat problemen over gelezen maar heb ik zelf niet ondervonden.)

Facebook
De reader kan gekoppeld worden met facebook zodat je kan posten aan welk boek je bezig bent en welke achievements je gehaald hebt. Dit heb ik niet geprobeerd.

Overig
De reader kan ook op Internet via wifi, het configureren hiervan was makkelijk te doen. Verder niet gebruikt.

Heb jij ook een Kobo Touch Zwart?

Dat is jammer. Ik heb ook een Kobo Touch en tot op heden geen problemen mee gehad. Het is niet mijn eerste ereader maar tot op heden wel de beste. Ook kennissen die een ereader zochten heb ik deze aangeraden t.o.v. de Sony PRS-T1.
No offence, maar dit is toch geen review?
Dit is gewoon je ergenis kwijt kunnen...
En wat vond je ervan toen hij nog wel werkte ?
Terechte reacties, ik heb mijn review bijgewerkt.
Kan je nog wat sterretjes geven voor de feature set enzo.
Bij negatieve eigenschappen staat:
kwaliteit is zeer slecht. Ik neem aan dat je daarmee bedoeld de betrouwbaarheid.

Verder een stuk betere review al :)
Graag zou ik willen weten waarom je van de Sony E-reader over bent gestapt op de Kobo?
Ik ben niet overgestapt, van de Sony, ik had de Sony op de shortlist als mogelijke kandidaat. Waarschijnlijk wordt het nu een stap andersom van de kobo naar de sony.
Mag ik vragen wat voor lader je hebt gebruikt? Zelf gebruik ik de lader van de ipad of van de sgs2, en daarmee is hij in no-time opgeladen. De lader van bijvoorbeeld de ipad/sgs2 is wel een stuk hoger dan een gemiddelde usb poort van een laptop of pc.

Heb deze reader zelf vanaf 10-2011 (via ebay uit de usa) en het is mijn beste ereader tot nu toe. (had hiervoor een 5" bebook, ook nog in gebruik overigens).
Initieel heb ik ze via de PC opgeladen, de readers die niet werkten heb ik ook met de ipad oplader geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.

[Reactie gewijzigd door fridgeman op 15 mei 2014 13:07]

Heeft iemand die deze e-reader gebruikt ervaren met browsen en het van het internet downloaden van pdf's?