Corsair HX850W Review

victorb 24 juni 2012, laatste update op 25 juni 2012, 350 views

Corsair HX850W

Pluspunten

• Modulaire voeding
  • Veel modulaire kabels in een net tasje
  • Alle kabels zwart of zwart gesleeved
  • grote 14cm fan
  • 6x duo6/8 pin voor videokaarten

Minpunten

• Een wat duurdere voeding
  • Basis set kabels niet modulair (24pin 8pin 2xduo6/8 pin)

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
In mijn vorige pc had ik een Corsair HX520. Deze is zo goed bevallen dat de keuze bij mijn nieuwe systeem weer bij corsair is terecht gekomen. De sata en molex en videokaart kabels zijn modulair zodat je alleen de kabels in je systeem stopt die je gebruikt. De rest is netjes opgeborden in een tasje.

Een leuk detail is het Corsair logo op de voeding. Als je de voeding om draait met de fan naar boven dan zit het logo aan andere kant weer rechtop.

Video Review

Heb jij ook een Corsair HX850W?

Waarom je de video erbij zet is mij een raadsel, het gaat niet over de voeding en de helft van deze video is Battlefield 3 spelen.
Ik had liever iets gelezen over de lengte en indeling van de kabels, warmte productie of geluidsniveau van de fan. Was het echt nodig om een 850 watt voeding in dit systeem te hangen, en zoja kon ie dat allemaal goed aan ?
De 850 watt voeding is gekozen met het oog op upgrades. Bijv Sli of een andere video config. Of bijv flinke storage in het systeem. Tuurlijk had ik ook 500 watt kunnen kopen. Maar als dat later niet voldoende blijkt kan je weer geld uitgeven. Dit systeem is toch voor de komende jaren dus beter iets meer uitgeven dan later moeten upgraden.

Het filmpje beantwoord gewoon 1 van je vragen. Het systeem draait gewoon tijdens het filmen! De voeding is gewoon stil en de fan gaat harder draaien wanneer dat nodig is. En het laat zien dat de grote voeding met behoorlijke lengte kabels in dit kleine kastje past. En je hoeft het einde niet te kijken van het filmpje. Ik heb het filmpje gemaakt zodat andere kunnen zien waarom ik welke keuzes heb gemaakt. En daar hoort het gamen ook bij ;) Ik heb al diverse reacties van mensen gehad die dit systeem als basis voor hun nieuwe pc willen gebruiken.