Specificaties Retail-licentie voor 1 user - Bekijk alle specificaties

Apple Mac OS X Lion Review

benjaminisdenaa 23 juni 2012, 813 views

Apple Mac OS X Lion

Pluspunten

• Stabiliteit
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Installatiegemak
  • Ondersteuning door fabrikant
  • Prestaties
  • Functionaliteit

Minpunten

• Systeemeisen

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 4
Stabiliteit Score: 5
Hallo iedereen.

Als eerste wil ik jullie vertellen over mijn ervaring met Mac OS X Lion.

Stabiliteit
Ik heb niets tegen Windows; aangezien ik het zelf dual-boot run, maar tegenover mijn ervaring met Windows XP, Vista, 7 en de CP van 8 vind ik Mac OS X tien keer zo stabiel.
Blue Screen? Nee. Defragmenteren? Nee. Virussen? Dat kennen we niet bij Mac OS X.

Functionaliteit
De functionaliteit vind ik hetzelfde als Windows 8, alleen het dashboard liet me van mijn stoel vallen, dat vond ik wel iets hebben!
Ook vind ik het geweldig dat we de App Store hebben, waar je tegenwoordig zelfs al grote games kunt kopen!

Prestaties
Op mijn i7 met 6GB Ram draait deze computer zeer snel, alleen kunnen er wachttijden voorkomen bij foto- en videobewerking, maar dat zijn kwesties van seconden.

Systeemeisen
Ik heb op mijn vorige computer (Single Core CPU) deze software jammer genoeg niet kunnen draaien, alleen tot Snow Leopard, en zoveel veranderingen zijn er niet tussen deze 2 versie's..

Gebruiksvriendelijkheid
Dit is een besturingssysteem dat snel, stabiel maar dus ook vooral gebruiksvriendelijk is!
Je zult het bij je eerste klik op de muis bij je nieuwe mac snel merken, het is allemaal zo mooi afgewerkt, en als je een MAC koopt (geen PC en dan Mac op installeren zoals in mijn geval) zul je hem bij het opstarten meteen kunnen gebruiken en moet je niet lange tijd installeren of updates etc.

Installatiegemak
Bij de aankoop van een Mac, en zijn eerste keer opstarten kun je hem meteen gebruiken, dit is dan ook zeer goed en handig.

Ondersteuning door fabrikant
Saturn, Media Markt, Apple Store Inc, noem maar op, om de paar kilometer zul je al snel een winkel aantreffen waar een van de apple medewerkers je meteen verderhelpt, of wat dacht je anders van telefonisch contact of een mailtje sturen? Alles is mogelijk!

Ik denk dat iedere Mac eigenaar wel zoals ik van mening is dat deze apparaten veel te duur zijn, maar ze zijn zeker je geld waard.
Ik heb een gewone computer gekocht en daarna Mac OS X geinstalleerd, dit is natuurlijk een oplossing en het scheelt je honderden euro's!

Heb jij ook een Apple Mac OS X Lion?

geen virussen, ga je huiswerk maar eens doen dan
? Geef me maar eens een voorbeeld van virussen hoor.
Twee woorden, Flashback Trojan. En ik ben een tevreden Mac OSX gebruiker maar ga geen dingen roepen die niet waar zijn ;).
Je zegt het zelf al, een virus is een kwetsbaarheid die zonder medewerking van de gebruiker al gevaarlijk is, voor een trojan moet je eerst zelf iets doms doen.

"Twee woorden, Flashback Trojan. En ik ben een tevreden Mac OSX gebruiker maar ga geen dingen roepen die niet waar zijn "
Wel, ik heb nog nooit last gehad van een virus, en post dus ook MIJN review met MIJN ervaring al 4 jaar.
Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn...?

Beetje zwart-wit.
Jouw review en jouw ervaring. En toch spreek je over "Dat kennen we niet bij Mac OS X" ;)

Daarnaast heeft Mac wel een 'alternatief' voor BSODs: Kernel Panics. Uiteraard komt dit veel minder vaak voor.

Verder is de prijs prima voor een OS. Het is slechts 24, waarmee het veel goedkoper is dan Windows. Apple Hardware is aan de andere kant wel wat hoger geprijsd.
Ik bedoel hiermee de Hardware, excuseer :p

En de kernel panic kom je zelden tegen. Ik heb het al tegengekomen ja, maar dat komt ook omdat ik geen Apple hardware gebruik.
Dit is geen OSX review maar een opsomming van voorkeur imho .... en dat zeg ik als Mac gebruiker!
ja idd.. je wordt hier helemaal niets wijzer van.
Een review bestaat uit voorkeuren.. Ahum..
Haha, ja, sorry, heb hier NOG geen ervaring mee ;-p
En Windows OS is niet echt kut, aangezien ik het nog nodig heb voor aardig wat programma's :p