Trekstor i.Beat Organix 1GB Review

notsonewbie 5 maart 2008, 549 views

Trekstor i.Beat Organix 1GB

Pluspunten

• Auto shut-off, bespaart energie bij uit vergeten te zetten, zou een (milieu-) plus zijn voor vele apparaten! Idem met energiezuinig Oled schermpje, scherp en mooi beeld, 2 kleuren.
  • Goede fm radio ontvangst met niet minder dan 15 presets.
  • Line in opname, maar dat gebruik ik persoonlijk niet.
  • Voice recording.

Minpunten

• Geluid valt tegen ondanks standaard meegeleverde sennheiser oordopjes en equaliser instellingen, uit menu of custom eq-set.
  • onlogische menu's.
  • 25 uur op 1 volle lading, haal ik bij lange na niet.
  • 'Alarm', is niet meer dan auto-on.
  • Langzaam van nummer naar nummer on demand, er vallen dus stiltes.

Geluidskwaliteit Score: 3
Ik kocht deze aan de prijs zijnde trekstor i.beat organix silver, zoals te zien is op: http://www.trekstor.de/en/products/detail_mp3.php?pid=19
mp3 en fm radio speler / voice recorder vanwege de kerstbonus en het feit dat ik mijn mp3 speler toch wel erg miste af en toe de laatste 3 maanden dat ie weg is en welke ik inmiddels als verloren beschouw.

De trekstor kwam uit de query bus rollen omdat ik o.a. zocht naar: auto-shut off, lange batterij duur, software ivm mp3 maken en rippen, fm radio met presets, equaliser, alarm, klokje, voice recorder.

Echter de teleurstelling begon al vlug, ipv de opgegeven 3 uur laden voor 25 uur muziek, bleek dit 5 uur en ongeveer 8 uur muziek (90% mp3, 10% fm radio ivm nieuws) en gezien mijn goede gehoor, op volume 10, en da's voor velen zacht te noemen.

Het 'alarm' is het automatisch aangaan van het apparaatje, maar zonder oordopjes in merk je er dus geheel niets van.
Het klokje zie je alleen bij opstarten en werkt dus eigenlijk exclusief voor de auto shut-off en het 'alarm'.

De bijgeleverde software, Magix mp3maker...? key code voor de SE versie niet meer geldig, ja al contact gehad rechtstreeks met magix.

Het geluid dan, mede door de standaard bijgeleverde 32 ohm's Sennheiser oordoppen had ik goede hoop. Het viel tegen, weinig bas, na equalisen wel wat, maar dan hoge tonen vervorming. Mijn vorige 29 euro kostende klonk beter (helemaal met de later en betere bij-gekochte creative oordopjes)

Knopjes luisteren erg nauw kwa hoe ze in te drukken.
Menus onlogisch, EN telkens net even anders per te gebruiken toets en de locatie waarvandaan je in een andere functie wilt schakelen.
MP3 overgang van einde nummer naar volgende nummer: 'langdurig'

Kortom, voor mij een spijt-aankoop, maar niet geheel een miskoop, wel voor te veel geld (84 euro incl verzending.)

Heb jij ook een Trekstor i.Beat Organix 1GB?

1 giegje is op zich voor wat ik er mee doe meer dan zat.
Er kunnen iets van 160 nummers op, is afhankelijk van bitrates al gauw 9 a 10 uur muziek.
En de prijs leek niet zo hoog gezien al de andere functies naast het mp3 afspelen, de (niet meer te registreren) software suite mp3maker. Zo blijken de 'aparte' 32 ohms sennheiser oordoppen iets van 20 euro te kosten, los.

Maar ja, al klinkt de marketing tekst nog zo snel, de praktijk achterhaalt hem vaak / soms wel.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 13 januari 2008 23:42]

blijkt ook dat de marketing je goed te pakken had. Voor 85 euro kun je aan spelers als de Zen V, of misschien zelfs de goedkoopste Zen denken. Nee, neemt ie lekker een speler van een merk dat maar 1 goede speler heeft gemaakt, met weinig opslagruimte, en bovendien, ook nog eens de verwachting dat het wat wordt.

Ik zou hem snel terugbrengen en een fatsoenlijk ding kopen.

(Het is zo vroeg :()
jammer, dat ie zo tegenvalt, maar ik snap niet dat je zo'n ding koopt, koop dan een creative of een ipod. en 86 euro voor 1 GB is wel erg veel!
Ik keek verder dan de 1 GB, hetgeen voor mij meer dan zat is.
Ik wilde lange speelduur, 25 uur, dat halen er niet veel! (deze ook niet echter...)
Er zat standaard een set sennheiser oordoppen bij,
usb 2 dus lekker vlot files deleten en er op zetten
FM radio, 15 presets, opname mogelijkheid, ook als voicerecorder te gebruiken
etc. voor wat ze beloven vond ik het niet ze bad, tot ik de praktijk dus ervaarde :-(
Het alarm kan je grbuiken door er boxjes op aan te sluiten :P doe ik zelf ooK! (maar niet met deze MP3)
Zou kunnen, echter dat was niet wat ik dacht bij een MP3 speler met alarm.
Ik hoor speakers trouwens als die aanstaan, en kwa sluipverbruik is het ook geen pre.
Dan nog het in- en uitpluggen telkens van oordoppen / speakers, nee liever niet.
Ik gaf deze zojuist alleen maar even op alszijnde defect, maar de review staat nu boven aan...