Sitecom WL-183 Wireless Network 300N Router Review

GPSMuisNewbie 13 januari 2008, 1.764 views

Sitecom WL-183 Wireless Network 300N Router

Pluspunten

• Stabiel
  • Werkt uit de doos met de wizard heel snel.
  • Ziet er gelikt uit.

Minpunten

• Ontbreken van antennes met een schroefconnector, zodat je makkelijk een grotere of een meer gerichte antenne zou kunnen aansluiten.
  • Als protocol ook een keuze alleen G en N toe te staan.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Prima apparaat. Werkte uit de doos in een keer. Webinterface om in te stellen is duidelijk.

De handleiding zou echter wat duidelijker mogen zijn. Ik moest er VPN over draaien en het heeft wel enige tijd gduurd voor dat ik wist dat it met poortforwarding moest doen. Voor een expert waarscihijnlijk piece of cake maar voor een onervaren netwerker lastig.

Alles draai nu tot volle tevredenheid, 5 PC's en een printer wireless met WPA2/AES en MAC controle.

Bandbreedte 2 etages lager en wat muren nog steeds162Mb/s een signaalsterkt: Goed.

Verbinding zijn rotsvast en tot nu toe geen enkele uitval nog last van de wireess stations van de buren.

Ik draai zowel G als N connecties.

Samenvattend als aanpassing zou ik willen hebben:
Uitgebreider manual
Antennes met een schroefconnector, zodat je makkelijk een grotere of een meer gerichte antenne zou kunnen aansluiten.
Als protocol ook een keuze alleen G en N toe te staan.

Kortom: Ik zou er morgen weer een kopen als ik elders een netwerk moest aansluiten.

Heb jij ook een Sitecom WL-183 Wireless Network 300N Router?

Beste GPSmuis,

Alweer een tijdje terug... 2008 om precies te zijn.
Maar kun je me verder helpen met de VPN?
Ik heb namelijk exact dezelfde router WL-183 en het lukt mij ook niet om een VPN verbinding te maken.

Groetjes Sander