Archos 70D eReader Grijs Review

sfs 22 juni 2012, laatste update op 22 juni 2012, 1.800 views

Archos 70D eReader Grijs

Pluspunten

• Heeft een goede video weergave.
  • Licht goed in de hand.
  • Groot scherm..

Minpunten

• Storende BUG - na 10 a 11x in- en uitschakelen een spontane reset.
  • Navigeerknop erg onhandig (moet nagels gebruiken om in te drukken).
  • Bladerknop reageert niet meteen of soms helemaal niet.
  • Letterscherpte valt erg tegen.
  • Capaciteit van de MicroSD kaart mag niet groter zijn dan 16GB.

Het apparaat heeft een storende BUG. Na 10 a 11 keer in- en uitschakelen, krijg je een spontane reset voor de kiezen en daarna kom je niet meer terug op je bladzijde, maar aan het beginscherm in de bibliotheek. De laatst gelezen pagina is dan niet bewaard, dus je moet hem opnieuw opzoeken. Heel erg storend als je wat grotere eBooks aan het lezen bent. Daar komt bij dat het navigeren in de menu's of het bladeren erg traag gaat. Niet iedere toetsdruk wordt door het apparaat uitgevoerd, dus soms moet je meerdere malen op de bladerknop drukken om naar een volgende bladzijde te gaan. Soms kromme tenen werk, vooral als je na een reset snel terug wilt bladeren naar de bladzijde waar je gebleven was (omdat je die dus kwijt bent en opnieuw moet opzoeken).
In normale modus zijn de letters circa een halve milimeter groot en bijna onleesbaar, omdat de letters niet scherp genoeg zijn. Je kunt wel inzoomen, maar dan heb je ongeveer 10% van de pagina op scherm. En als er een plaatje op zit dan vervalt deze bij het inzoomen. De letterscherpte valt me erg tegen.
Filmpjes kun je er wel leuk op kijken (alleen met koptelefoon, want er zitten geen speakertjes op), maar daar koop ik dus geen eReader voor.
Een disfunctioneel apparaat is geen cent waard, dus ook de prijs is dan slecht.
Mijn advies: niet aanschaffen!

Heb jij ook een Archos 70D eReader Grijs?

spontane reset is idd irri (als je je bladzijde bookmarked dan onhoud ie dat ook na de reset)
je moet dat ding ook niet veel keer aan uit doen
of het ook zo is met de standby weet ik nog niet

met de knoppen had ik geen last (geen worste vingers :P )
letterscherpte is goed (behalve de normal ) ik gebruik medium
blader knop is gewoon niet super snel maar is gewoon wennen (het is geen pc)

ben er redelijk tevreden mee

[Reactie gewijzigd door Thorgal the red op 7 augustus 2012 19:09]