Specificaties 1-bay NAS met 500GB opslag - Bekijk alle specificaties

WD My Book World Edition 500GB Review

abel1964Newbie 13 januari 2008, 400 views

WD My Book World Edition 500GB

Pluspunten

• eenmaal verbinding is het stabiel onder XP
  • klein
  • mooi wit is niet lelijk

Minpunten

• geluid
  • geluid
  • stabiliteit
  • internet nodig
  • irritante blauwe powerknop

Features Score: 3
Hoewel de NAS doet wat hij moet doen ben ik toch niet helemaal tevreden met de schijf. Ik vind dat hij behoorlijk goed hoorbaar is en dat is storend in de woonkamer (helaas staat daar mijn wireless router. Ook is de schijf niet altijd goed bereikbaar en moet ik een reset doen. Ook mionet dat gebruikt met worden om toegang te krijgen (dus internet verbinding nodig) is niet geheel stabiel. Zelfs een tijdje geen toegang gehad. Volgende keer maar een schijf aanschaffen waarbij je locaal wel altijd toegang hebt. Grootste issue is het geluid. Eenmaal verbinding gaat het goed. Onder Vista niet altijd maar dat is nou eenmaal een $%%^%^$&^% systeem Onder XP is het allemaal veel stabieler.

Heb jij ook een WD My Book World Edition 500GB?

Sorry, maar het niveau van de reviews begint de laatste tijd wel wat te slabakken op T.net vind ik. Voor elke goeie review verschijnen er 10 slechte, waar ik deze in feite wel onder reken.

Je geeft geeneens een productbeschrijving, je pro's en con's bevatten heel subjectieve argumenten, die je voordoet als zijnde DE waarheid (die powerknop vind ik dus persoonlijk wel mooi) en alles staat gewoon in één blokje door elkaar afgehaspeld.

Die internettoegang geef ik toe is redelijk idioot, maar met een kleine workaround heb ik dat ook opgelost (ik kan wel degelijk deze schijf lokaal benaderen). Ik denk wel dat je router bepaalde opties van die workaround moet ondersteunen.

En ja, hij maakt geluid, maar het is ook niet de bedoeling dat deze midden de woonkamer wordt gezet. Ik heb ook een wireless netwerk, maar ik heb deze NAS toch aan een kabeltje aan de router gehangen en in een kast weggestopt. Resultaat: schijf werkt en is onhoorbaar!

Trouwens die service via Mionet zorgt er wel voor dat je hem overal probleemloos (in mijn geval toch) kan benaderen, terwijl dit met lokale schijven totaal afhankelijk is van hoe je je router instelt.

En die laatste opmerking over Vista is eigenlijk totaal naast de kwestie. Ikzelf deel je mening, maar wat heeft dat met deze HD-NAS te maken?

@Flying Bobman: jep, alhoewel dat rating systeem dan alleen voor powermods zou moeten zijn (en jawel, ik ben er zelf geen). Anders worden misschien wel goeie reviews weggemod, zoals nu soms gebeurt bij de reacties...

[Reactie gewijzigd door darkjeric op 13 januari 2008 19:49]

Eigenlijk zou er bij de reviews ook een soort rating-systeem moeten komen, zodat je reviews weg kunt modden. Dit soort reviews hebben inderdaad weinig nut. Subjectief, en geen enkele vorm van opbouw.
Mionet heb je helemaal niet nodig om dit apparaatje te kunnen bereiken. Sterker nog, op meerdere fora wordt dit zelfs afgeraden omdat het erg instabiel is.