Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB Review

jantjabo 22 juni 2012, laatste update op 22 juni 2012, 566 views

Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Pluspunten

• goede prijs/prestatie
  • nieuwste firmware al aanwezig

Minpunten

• nog niks ,op wat kleine installatieprobleempjes na.

op 19-6 bij mycom de crucial m4 besteld en afgehaald daar ik vond dat mijn vertex 2 langzamer begon te worden en wilde toch wel eens een sata3 schijf proberen.

installatie

Ik wist van tevoren dat er geen bracket bij zat ,dus zou deze los bij mycom meteen meenemen.
Alleen was er een probleem met het betaalsysteem waardoor ik even moest pinnen om de hoek en voor de moeite kreeg ik de bracket gratis!en 1 euro korting :P.prima service in haarlem deze keer.
Eenmaal thuisgekomen ssd op de bracket geschroefd en de ssd in de pc gedaan.
Aangezet en naar de bios gegaan,maaarr..helaas geen m4 gedetecteerd.pc opgestart en eeb bsod :(.had een verloopstukje van molex naar sata gebruikt en deze vervangen door directe sata stroomaansluiting en dacht dat dit misschien de oplossing was.
De m4 werd wel herkend nu alleen weer een bsod(mobo op IDE gezet zoals door crucial aanbevolen werd i.v.m firmware updaten.
Na opnieuw in de bios de sata op AHCI gezet te hebben boote de pc wel en kon ik de m4 na initialisatie en formateren in schijfbeheer in gebruik nemen.
snelheid

Het enigste wat ik getest heb is de as SSD snelheid ,de schijf zit als tweede schijf aangesloten dus WEI volgt zodra ik windows op de schijf heb gezet(schone installatie,klonen schijnt soms problemen te brengen met sommige ssd).
afbeelding zit bijgesloten.
Wordt vervolgd.

Heb jij ook een Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB?