Specificaties 24" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

BenQ G2400W Zilver, Zwart Review

vink|IA 13 januari 2008, 707 views

BenQ G2400W Zilver, Zwart

Pluspunten

• Goede prijs, zowel VGA als DVI kabel meegeleverd, makkelijk te switchen tussen DVI, HDMI en VGA ingang

Minpunten

• Geen USB-poorten, niet in hoogte verstelbaar.

Ik heb monitor nu een paar weken; ik heb de zwarte versie, en deze ziet er qua afwerking erg strak uit. Het enige minpuntje is dat er geen extra features zoals een USB-hub of een kaartlezer in zitten, maar de prijs maakt dat meer dan goed.

Verder werd ik positief verrast door het feit dat er zowel een DVI als een VGA-kabel meegeleverd werden. Het switchen tussen de DVI, VGA en HDMI ingang gaat makkelijk; dat kan direct met een druk op de knop.

Je kunt het scherm makkelijk voor- en achterover kantelen; in hoogte verstellen of naar links en rechts draaien gaat niet. De voet is stevig genoeg, maar in de bevestiging van het scherm aan de voet zit wat speling. Als je buro niet helemaal stevig staat zie je het scherm dus af en toe wat bewegen.

Wat betreft de beeldkwaliteit is er niet veel op aan te merken. Ik speel weinig games, dus over ghosting kan ik geen goed oordeel geven; maar de helderheid en het contrast zijn prima, en vergelijkbaar met mijn 23" Cinema Display van Apple.

Heb jij ook een BenQ G2400W Zilver, Zwart?

Jammer dat er zo weinig te vinden is over deze monitor. Deze review heeft verder ook niet echt veel informatie. Een foto'tje zou bijvoorbeeld al erg leuk zijn en ik krijg nou niet echt een beeld van wat ik van de beeldkwaliteit moet verwachten.

De prijs is inderdaad wel erg mooi, dus misschien ga ik deze ook wel aanschaffen.
Heb 'm ook gekocht. MOOI scherm! Games gaan prima (Half Life, Bioshock, Crysis..) echt top monitortje voor deze prijs. Mooi design ook.