Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit Review

RoelZ 21 juni 2012, laatste update op 21 juni 2012, 1.668 views

Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit

Pluspunten

• Stabiele stroom voorziening
  • Lage voltage
  • Adapter geeft weinig warmte af
  • Past goed in de behuizing (F1C)

Minpunten

• Ontzettend grootte adapter
  • 24-pins connector is losse printplaat
  • Gesoldeerde stroom toevoer ATX connector naar Adapter

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 2
Bij aanschaf van de ASUS AT5ION-I en de Streacom F1C ging ik voor het eerst een systeem bouwen in mini-ITX formaat.
Al snel kwam ik tot de conclusie dat de voeding klein moest zijn vanwege de onmogelijke ruimte die je overhoudt in een mini-ITX kastje.

Toen ik uiteindelijk gedwongen werd dit product te kopen (omdat ik voor de F1C gekozen had) was mijn eerste reactie: Wat veel geld voor 150W!

Toen het pakketje binnenkwam viel het me op dat het enorm zwaar was. Dit kwam door het feit dat er een externe adapter bij zit die gigantisch groot is (ong 180x90x25mm).

Je klikt de 24-pins ATX connector direct op het moederboard. Uit deze connector steekt een printplaat waarop je aan weerszijde de 4-pins power kabel kunt vast klikken. Deze loopt uit naar verschillende connectors die meer dan compleet is.

Ook zit er er een stroomkabel gesoldeerd die je buiten je kastje kunt werken om zo een invoer voor de externe adapter te realiseren. Ondanks dat dit ontzettend massief gesoldeerd is ben ik nog altijd bang dat het ooit los laat als je te veel aan het herschikken bent.

Naast de minpunten is de voeding stabiel, doe perfect wat hij moet doen, lage voltage, geeft weinig warmte af en past perfect in de behuizing.

Heb jij ook een Streacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power Kit?