Specificaties Full HD met 21x opt. zoom - Bekijk alle specificaties

Panasonic HC-V700 Zwart Review

MoiZie 20 juni 2012, laatste update op 20 juni 2012, 3.015 views

Panasonic HC-V700 Zwart

Pluspunten

• Prijs (359 euro met cashback van panasonic)
  • 1080p50
  • Universele kabelingangen; mini hdmi, mini usb, etc. (composiet wel via proprietair)
  • Optie voor externe lamp e.d. (meegeleverde socket)

Minpunten

• accuduur van meegeleverde accu
  • onthoud sommige instellingen niet
  • Geen meegeleverde mini hdmi kabel (wel composiet...)

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Features Score: 5
18 juni 2012 is deze camera in mijn bezit gekomen. In combinatie met een afhaal-kortingsactie bij foto klein en de panasonic cashback actie (50 euro) was ik voor 359 euro klaar.

Verpakking:
De doos zat strak verpakt, alles zat stevig tegen elkaar gedrukt met kartonnen tussenwanden. In de doos zaten;
De camera incl vw-vbk180 accu (40 minuten)
proprietaire aansluiting naar RGB / CMYK aansluitingen
mini USB kabel (25 cm lang!!)
voedingblokje met kabel naar de camera
AC stekker met standaard 8 vormige 2 pool voor in de voeding (25 cm, dus vrij kort)
AE writer 4.0
CD met uitgebreide handleiding
Boekjes; summiere handleiding (hoe moet hij aan, hoe film je), garantiebewijzen e.d.. Vrijwel allemaal nutteloos in combinatie met meegeleverde cd.

Eerste indruk:
Wat licht! In verhouding tot de oude panasonic 3ccd tape-videocamera van mijn ouders is de v700 erg klein en licht. Het voordeel van gebruik van SD media is natuurlijk dat de camera in zijn geheel kleiner kan zijn. Ik heb redelijk grote handen (handschoen maat 8 / XXL) en heb desalniettemin geen problemen om hem vast te houden. Ik kan prima bij alle knoppen en ik loop geen risico om vingers voor de lens te krijgen oid. Dit geldt ook voor mijn vriendin (handschoen maat 6 / 6,5).
Erg leuk om een videolamp te hebben, tevens een flitser beschikbaar voor de fotocamera functie.

Gebruik / instellingen:
Bij de eerste keer opstarten komt meteen een datum / tijd vraag in beeld. Nadat je deze en de taal hebt ingevuld is de camera klaar voor gebruik. Leuk aan de datum en tijd functie, is dat je een 2e tijd kan invullen van de locatie waar je naartoe op vakantie gaat.
De gebruikelijke nieuwe panasonic functies zitten erin, zoals gezichtsherkenning. Deze werkt vrij aardig, maar in bewegende beelden vrijwel niet goed. Hetzelfde geldt voor de functie 'AF follow object', in het begin volgt hij bijvoorbeeld mijn kat prima, maar na wat zoomen en bewegen is hij het object kwijt.
Er is 1 instelling (ik weet zo even niet welke) die elke keer kwijt is na het uitzetten van het apparaat.

Filmen:
Een groot gemak is het menu wat je tijdens het filmen kan gebruiken, om de focus, witbalans e.d. aan te passen. In tegenstelling tot de x900 is hier geen draaiknop beschikbaar, maar dmv het touchscreen krijg je vaak hetzelfde effect (alleen bijvoorbeeld bij manuele focus een stuk trager, de knop kan je immers snel draaien). Je ziet op het scherm (ook in directe felle zon) goed wat je filmt. De optie om de LCD minder of meer licht uit te laten zenden is ook erg fijn. Standaard staat de automatische lichtsensor aan.

Afspelen:
Als je de camera via de composietkabels aansluit, kan je tot 1080i afspelen op de tv. Dit ziet er goed uit en de bediening is makkelijk op de camera. Een nadeel is, dat het geluid zowel op de tv, als op de camera afspeelt, wat leidt tot echo. Gelukkig kan je het geluid uitzetten op de camera. Op de PC zie je weer een stuk mooier beeld, immers zie je daar de echte 1080p50. De kwaliteit in het donker valt me ontzettend mee, er is natuurlijk wel ruis, maar een stuk minder dan bij de oude SD camera van mijn ouders. Dat de sensor groter is helpt hierbij natuurlijk ontzettend!

Foto's van opnamekwaliteit volgen.

• Sandisk 16GB Ultra class 6 SD
  • Linux
  • Windows
  • Premiere pro CS5.5

Heb jij ook een Panasonic HC-V700 Zwart?