Specificaties Socket 775 met Intel P35 chipset - Bekijk alle specificaties

Pluspunten

• Featureset
  • Geschikt voor 45nm processors
  • Geschikt voor DDR3

Minpunten

• Geen FireWire
  • Onhandige plaatsing PATA aansluiting en front-audio header

Layout Score: 4
Voor zover ik kan beoordelen is dit een prima mobo. Er zit (bijna) alles op wat je hebben wilt, en (afgaande op een aantal externe reviews) is het ding relatief zuinig.

Featureset
Het bordje heeft alles wat ik wil (veel SATA, veel USB, coax/optisch S/PDIF out, HD audio, gigabit ethernet). Leuk ook dat hij de aankomende 45nm processors ook aankan, evenals DDR3. Er wordt ook een bracket meegeleverd met 2 eSATA poorten + voeding. Leuke extra, hoewel ik het nu (nog) niet gebruik. Het enige dat ik mis is FireWire.

Layout
De layout van het bord is goed, op een paar puntjes na: ik heb nog 2 PATA DVD-drives, en de PATA aansluiting is helemaal onderin. Het zou wat praktischer geweest zijn als dit wat hoger had gezeten.
Ook vond ik de frontpanel audio-header wat onhandig geplaatst; onderin bij de overige frontpanel-aansluitingen (usb/power/speaker/hdd-led etc) had ik makkelijker gevonden. Verder niks op aan te merken :)

Prestaties / Stabiliteit & betrouwbaarheid
Vooralsnog presteert het ding prima (zonder overclocking). In de paar dagen dat ik het ding in gebruik heb, nog niks op aan te merken. De temperatuur van het mobo ('Board temperature' in SiSoft Sandra 2008) is bij 100% processorbelasting (Orthos) 35 graden Celsius. In idle mode is het 32 graden.

Overklokbaarheid
Ik ben geen ervaren overclocker, maar ik heb heel even geprobeerd om een wat hogere FSB te gaan draaien. Op de een of andere manier kreeg ik het niet goed voor elkaar (PC ging na booten uit, en FSB e.d. werd gereset op de vorige waardes), maar de kans is groot dat mijn n00bness daar voor een groot deel aan bijdraagt :+

Compatibiliteit
Nog geen compatibiliteits-issues tegengekomen :)

Voor z'n geld een uitstekend bordje, met een featureset van (bijna) alles wat mijn hartje begeerde.

/update 15 januari 2008
Temperatuur toegevoegd.

Heb jij ook een Gigabyte GA-P35C-DS3R?

Mooie strakke kast complmienten :D
Mooie review, maar wel een beetje kort. Maar aangezien je hem nog maar een paar dagen heb kan je er ook nog niet alles over zeggen. Misschien wat temps van je chipset ofzoiets.
Ik heb nog 2 vragen: je zegt dat de front audio connector beter onderin kan zitten, maar waar zit die dan? Dat is nog niet helemaal duidelijk.
En welke kast heb je? Ik ben opzoek naar zo'n model met de hdd-bay met de opening naar de zijkant.
Verder lekker strak ingedeeld.
Waarmee kan ik chipset-temps meten?

De frontaudio-connector zit links naast de processor, boven de videokaart.
En ik heb een Antec Sonata III kast: http://tweakers.net/productreview/6023
Volgens mij kan dat niet met elk mobo, maar als het kan is Motherboard Monitor een optie denk ik.

En als ik zo de review van jouw kast lees moet dat wel een mooi dingetje zijn. Bedankt voor de tip.
De kast lijkt mij een Antec Sonata