Specificaties 42" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 42PFL4007H Zwart Review

schofied 18 juni 2012, laatste update op 18 juni 2012, 2.654 views

Philips 42PFL4007H Zwart

Pluspunten

• prijs-kwaliteit zeer goed
  • mooi menu
  • 3 x USB
  • 4 x hdmi

Minpunten

• opstarttijd is lang
  • in het zappen is de tv langzaam

intorductie
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie lcd/plasma, ondanks dat ik nog thuis woon, wou ik een mooie tv hebben waar ik degelijk tv en dvd's op kan kijken. hiernaast moest de tv aan een aantal eisen voldoen om op te kunnen gamen. (mijn ouders hebben een hd-ready lcd, wat niet echt bevorderlijk is voor je ogen tijdens het gamen) Ik ben begonnen bij tweakers. ik ben begonnen met een aantal eisen te stellen aan de tv's en hier kwam ik uit op een aantal tv's van verschillende merken. ik had geen voorkeur voor Philips!

Extra korting bij Mediamarkt!
ik had een korting actie van de mediamarkt gevonden (via mijn zorgverzekeraar) deze ga 15% extra korting op alles wat de mediamarkt te bieden had. dus ik moest en zou dezelfde avond nog een tv gaan halen. ik kon niet meer wachten. eenmaal aangekomen bij de mediamarkt aangekomen waren er weinig tv's waar ik uit kon kiezen voor de prijsklasse waar ik voor ging (max 500 euro). na heel lang kijken en denken. kwam ik uit op deze tv. Hij stond te koop voor 599 maar door de korting was het eindbedrag 509 euro geworden, wat ik voor deze tv een zeer goeie prijs vond.

ophalen
ik kon de tv niet gelijk meenemen maar hij moest besteld worden, de levertijd werd geschat op 2 weken.
wat ik aan de lange kant vond omdat ik niet zo lang wou wachten. maar het is het wachten waard geweest. want na 4 dagen heb ik de mediamarkt opgebeld met de vraag of hij al was geleverd en dat was hij, dus ik kon hem meteen ophalen

de tv zelf.
eenmaal uitgepakt en in mijn kamer gezet bleek het toch wel een grote tv te zijn (wat ik helemaal niet erg vind) de advies afstand bij 42inch is namelijk 3 meter of meer. gelijk de xbox er op aangesloten en mijn laptop, beide met een hdmi kabel. het resultaat was super, heel erg helder beeld en de kleuren werden goed weergegeven. ook tijdens ik het gamen merkte dat de beelden heel helder waren en ik weinig last had van ghosting. ook het menu van de tv ziet er mooi en overzichtelijk uit.

extra's
inmiddels heb ik een extra upc mediabox besteld wat me 4 euro per maand extra gaat kosten en de draadloze usb voor internet http://tweakers.net/price...ps-pta01-usb-adapter.html is ook al besteld. ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit binnen is.

de tv is op het moment nog niet aangesloten op internet waardoor ik nog niks kan vertellen over streamen of de smart functies op de tv. maar hier kom ik nog op terug.

conclusie
tot nu toe ben ik zeer tevreden over de tv, de afstandbediening voelt wel een beetje goedkoop aan maar het is geen negatief punt. de tv is zeer plat wat ik heel mooi vind als hij aan de muur hangt. op het moment staat hij in de voet maar ik wil hem in de toekomst wel ophangen.

overig
geen opmerkingen over de schrijfstijl of grammatica a.u.b, vragen zijn altijd welkom

• xbox 360 (60GB)
  • acer aspire 5742
  • lacie ext hd

Heb jij ook een Philips 42PFL4007H Zwart?

Voor een eerste review is dit helemaal niet gek!

Misschien even de spelfoutjes eruit halen, en wanneer je de USB adapter binnenhebt even updaten!

Edit!
foutje!

[Reactie gewijzigd door Rev-anche op 18 juni 2012 22:11]

Je zegt zelf:
"het resultaat was super, heel erg helder beeld en de kleuren werden goed weergegeven. ook tijdens ik het gamen merkte dat de beelden heel helder waren en ik weinig last had van ghosting. "

Maar je geeft maar 3 sterren voor kleurweergave en 4 voor contrast en helderheid. Is dat dan niet gewoon voor beide 5 sterren?

Ik sta namelijk op het punt om de 47 inch versie van dit zelfde model te gaan kopen.
Voor de kleuren heb ik een 3 gegeven omdat ik zelf vind dat de kleuren goed waren maar niet uitmuntend, het beeld is mooi maar niet perfect zeker bij direct licht inval op het scherm word het beeld vaag (door de erge weerkaatsing) daardoor heeft het kopje helderheid maar 4 sterren gekregen. Voor prijs kwaliteit is het een hele goeie tv maar als je hem naast een tv van 3000 euro zet is het toch echt een wereld van verschil. Ik heb nu ook internet op de tv maar voegt weinig extra waarde toe aan de tv. Het is langzaam en onhandig door de afstandbediening! Radio en dat soort aps zijn wel grappig om te gebruiken maar niet meer dan dat. Het verschil tussen digitaal en analoog is wel heel groot. Maar iedereen heeft tegewoordig tv digitaal. Ik hoop dat je wat heb aan mijn antwoord. Verder is he een hele fijne tv namelijk!