Specificaties Digitale radio - Bekijk alle specificaties

Philips WAK3300 Review

maarten_85 29 februari 2008, 1.762 views

Philips WAK3300

Pluspunten

• Muziek streamen werkt eenvoudig en goed
  • Menu-opbouw logisch
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Behoorlijke ruis wanneer het volume zacht is afgesteld (zowel bij FM als MP3'jes)
  • Slechts 1 alarmfunctie
  • Geen datumfunctie. Hierdoor moeten zomer- en wintertijd alsnog handmatig ingesteld worden.
  • Geen RDS

Geluidskwaliteit Score: 3
Het instellen van de WAK3300 is, als je enige kennis hebt van draadloze netwerken, in een paar minuten gebeurd. Direct daarna heb je al toegang tot je muziekbestanden. Ook het opslaan van de voorkeuzezenders voor de radio is vrij eenvoudig. Het sorteren van de zenders is vervolgens, vanwege het simpelweg ontbreken van een sorteeroptie, wel een drama.

De wekker van het apparaat werkt redelijk. Ik maak gebruik van de traditionele zoemer. Op het moment dat de wekker afgaat wordt het geluid steeds een beetje harder en dat is natuurlijk prettig wakker worden.
Minder prettig is de snooze-functie. Het geluidsniveau van de wekker begint dan niet weer heel zacht maar gaat verder op het geluidsniveau waar de vorige keer gesnoozed is. Ook is het jammer dat er slechts 1 alarmfunctie op het apparaat aanwezig is. Je kunt dus niet de radio al een half uurtje voordat je echt gewekt wilt worden laten spelen.

De software is verder ook stabiel en redelijk bugvrij.

De kritiek van yleeuw over de te hoge helderheid van het display ben ik niet met hem eens. Het display heeft drie helderheidsopties (Dim uit, Dim1 en Dim2). Ik heb het apparaat ingesteld op Dim2 en dit is voor mij absoluut niet storend tijdens het slapen.

In het algemeen ben ik dus redelijk tevreden over het apparaat maar er is zeker ruimte voor verbeteringen in een eventuele opvolger/software-update van het apparaat.

Heb jij ook een Philips WAK3300?