Specificaties 17" @ 1280x1024 (SXGA) (TN, 12ms) - Bekijk alle specificaties

AG Neovo F-417 Zwart Review

maartenlambrech 9 januari 2008, 733 views

AG Neovo F-417 Zwart

Pluspunten

• mooie simpele vomgeving

Minpunten

• hoog piepend geluid
  • lichtvlek in het beeld

Waarom nu nog een review?
Na enige vervelende minpuntjes te hebben gevonden over dit scherm, vond ik het interessant om een korte productreview te schrijven.

Defecten
Na enige tijd begon het scherm een piepend geluid te maken. Dit komt waarschijnlijk door de voeding, maar treedt enkel op wanneer het scherm beeld weergeeft. (Stand-by is geen probleem).

In de rechterbovenhoek ontdekte ik ook een lichtvlek die uitliep naar beneden. De oppervlakte van dit verschijnsel is ongeveer 1,5 cm² maar wordt volgens mij nog altijd groter.

De kleuren die deze monitor van AGNeovo weergeeft, komen naar mijn mening niet echt overeen met de werkelijkheid. Roodtinten worden meer roze getoond. Bij het bekijken van foto's of video valt dit echter niet op.

Prijs/kwaliteit
De prijs van dit product is nadat ik het kocht nog behoorlijk gedaald. Toch vond ik het toen een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Voor de mensen die nu nog een budgetmonitor zoeken zou ik toch afraden een AGNeovo F-417 te bestellen. Voor iets meer geld krijg je al een breedbeeld monitor met een grotere beelddiagonaal.

algemene beoordeling
De inkijkhoek van mijn scherm valt mee voor mijn dagelijks gebruik, maar ik ben er zeker van dat hedendaagse monitoren het veel beter doen op dat vlak.

De bouwkwaliteit is goed, maar ik ontbreek wel een regelbare hoogte. Dit is noodzakelijk voor een goede werkhouding.

Speakers, usb--poorten,... zijn allemaal niet inbegrepen. Voor mij was dit echter geen probleem.

Het scherm is makkelijk in te stellen door een menu op het scherm. Ook de functie om het beeld automatisch in te stellen ontbreekt niet.

Het scherm bevat enkel een VGA stekker. DVI ontbreekt evenals hdmi en display-port.

Heb jij ook een AG Neovo F-417 Zwart?

Zo te horen heb je een vrijdag middag product. Ik heb 2x f-419 staan en die hebben al die rare fratsen niet. En die heeft wel dvi. Overigens zijn deze schermen al weer een paar jaar oud dus hdmi had je niet hoeven te verwachten. Ik weet niet hoe lang je je scherm hebt maar misschien kun je nog garantie claimen. (piepen en rare vlekken valt misschien wel in de garantie)
Mijn scherm is zoals je zei al een paar jaar oud en valt dan ook niet meer onder de garantie. Het zal waarschijnlijk ook toevallig zijn dat net mijn scherm die lichtvlek vertoont. Normaal zou dit niet mogen voorkomen na enkele jaren normaal gebruik.
Ik heb wel geluk dat die plek in de bovenhoek zit zodat ik er niet te veel hoef op te kijken.
De oudere (dacht ik) Neovo F-17 die ik sinds augustur 2003 heb, kent geen problemen. Met het beeld en de kleuren ben ik zeer tevreden (maar ik ben kleurenblind en ben dus gauw tevreden).