Steelseries QcK Mass Review

REDSD 16 juni 2012, laatste update op 16 juni 2012, 1.916 views

Steelseries QcK Mass

Pluspunten

• ideaal voor low sensitive gamers
  • redelijk goedkoop
  • comfort is goed

Minpunten

• vangt wel snel stof
  • opgerold in de verpakking

Er valt volgens mij niet heel veel te vertellen over een muismat, maar ik wil eigenlijk wel een korte toedracht geven over mijn beoordeling.

Ik zocht een muismat om verdere beschadiging van mijn bureaublad te voorkomen.
Ik heb hiervoor de Razer sphex gehad, maar deze was te glad in combinatie met de corsair m60 muis.

Verpakking
De muismat komt in een plastic koker die makkelijk te openen is door de kartonnen achterkant.
Hij zit opgerold in de verpakking, wat er voor zorgt dat hij de eerste dagen wat bol staat.

gebruik
De muismat glijd soepel, maar bied toch enige weerstand.
Dit resulteert dat je een klein beetje kracht moet zetten om de muis te bewegen, maar dat je niet moeite hoeft te doen om hem af te remmen.

Bij de Razer sphex was het juist het geval dat je "moeite" moest doen om de muis af te remmen, waardoor precisie werk voor mij als low sensitive gamer een oncomfortabel gevoel gaf.

Comfort
Ik had verwacht dat door de redelijk dikke muismat hij niet zo fijn zo zijn voor mijn pols,
maar de randen zijn niet hard en zakken een beetje in waardoor het net lijkt of je pols op zo een pols steun ligt.
De randen hadden van mij nog wel iets naar beneden mogen lopen, waardoor het er ook iets beter uit zag, maar ik heb er nog geen nadeel aan bevonden.

Heb jij ook een Steelseries QcK Mass?

Ik heb deze muismat zelf ook al een tijdje en hij is gewoon super. Ik heb hem aangeraden bij een aantal vrienden en die hebben hem ook gekocht en zijn er erg tevreden over.

Kortom als je aan een gewoon goeie muismat zit te denken: KOPEN!
Dat hij op te rollen is is juist een grote pluspunt. Super handig om hem mee te nemen in tas of koffer en beschadigd niet snel. Dat je hem gerust opgerolt kunt laten zitten bewijst het bedrijf door hem opgerold te leveren en dat is maar goed ook anders wisten velen niet dat je dit gerust kunt doen zonder bang te zijn dat hij daardoor kapot gaat. Dat hij de eerste dag een beetje bol blijft staan geeft eigenlijk helemaal niks.

Ik heb zelf 2 van de normale stoffe QcK muismatten. 1 er van op mijn salontafel voor mijn HTPC die is denk ik al 8 jaar oud en ziet er nog perfect uit ondanks het onafgebroke dagelijks intensief gebruik. Deze heb ik al meerdere malen afgewassen met een zeepsopje. de stoffe bovenlaag blijft goed vast zitten dus ik kan bevestigen dat je hem gerust met een zeepsopje kunt afwassen, waarschijnlijk kan je hem ook gewoon in de wasmachine doen maar dat wil ik liever niet proberen.

De beste muismat die er bestaat naar mijn mening.
Ik heb in het verleden veel verschillende muismatten geprobeerd. Een was de Func surface toen in het counter-strike tijdperk. Maar al die hard-surface muismatten hebben mij nooit goed bevallen omdat het altijd ging krassen door vuiltjes onder mijn muis die zicht daar ophopen. Ook was dat veel te glad en gleed ik daarmee vaak met mijn crosshair mijn target voorbij.

Hier een linkje naar het bewijs dat de QcK al zeker ongeveer 8 jaar oud is. Ze praten in het artikel over de QcK+ uit het jaar 2006 die kwam een tijdje later uit na de normale QcK die ik nog heb en dagelijks gebruik. Daar zit nog de oude allereerste afdruk van Steelseries op, zie hier
Nice dat is goed om te weten,
ik had hem nog niet schoon gemaakt omdat ik de muismat niet wou verpesten.
Gewoon de beste muismat die ik ooit gekocht heb.
Aanrader.
Love the Logo :)