Sandisk Sansa Clip Zip 4GB Rood Review

Bigs 16 juni 2012, laatste update op 16 juni 2012, 822 views

Sandisk Sansa Clip Zip 4GB Rood

Pluspunten

• Uitstekende geluidskwaliteit
  • Bediening met fysieke knoppen in plaats van een touch screen

Minpunten

• Ondersteunt geen ALAC of iTunes audiobooks
  • Twee keer een vastloper gehad bij het aansluiten op USB

Geluidskwaliteit Score: 5
De Sansa Clip Zip is een praktische MP3 speler die zich onderscheidt door zijn uitstekende geluidskwaliteit, compacte formaat en de uitbreidbaarheid door middel van MicroSD kaartjes. Het kleine scherm laat niet veel informatie zien, maar desondanks is het navigeren door 20 Gigabyte muziek prima te doen. Het fysieke gedeelte van de bediening is ook prima: de knoppen voelen degelijk aan en geven duidelijke feedback bij het indrukken zodat je zonder problemen blindelings een nummer over kan slaan. Ondanks dat de Clip Zip van kunstof is gemaakt maakt het geheel een degelijke indruk. Alleen is de Clip niet zo sterk als die van bijvoorbeeld de iPod nano.. de clip blijft bijvoorbeeld niet hangen aan de mouw van een t-shirt, maar aan je broekrand doet hij het prima

De standaard oordoppen van de speler zijn niet zo bijzonder. Om te horen wat hij in huis heeft kun je er beter goede doppen aan koppelen van bijvoorbeeld Sony of Sennheiser, of iets uit een nog hogere klasse. Ik gebruik de speler zelf met Westone 3 in-ears en de Zip doet deze oortjes absoluut recht aan. Goed stereobeeld en helder door het hele bereik. Hij klinkt daarmee beter dan mijn oude 4G iPod. Indrukwekkend voor zo'n betaalbare speler. Indien je er een zware koptelefoon aan koppelt is het wel verstandig om de regio op VS ipv Europa te zetten. Op dit manier wordt de volumebeperking uitgeschakeld en kun je alle koptelefoons zonder problemen aansturen. Pas wel op je oren!

Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten voor het geld, maar de Sansa Clip Zip stelt niet teleur. Ik kan hem aan iedereen aanbevelen.

Heb jij ook een Sandisk Sansa Clip Zip 4GB Rood?