Specificaties 2,2" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung U600 Zwart Review

Flix83 10 januari 2008, 1.742 views

Samsung U600 Zwart

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Accu duur
  • qualiteit geluid

Minpunten

• camera (maar ja daar heb je toch een andere voor)

Nadat mijn vorige GSM (sony ericson K750i) kuren begon te krijgen (toetsenbord) en mijn abbonnement afliep heb ik gekozen voor de Samsung U600

Firmware
U600XXGD2

Uiterlijk
De telefoon ziet er goed. Strak, smal, klein en stevig met een mooi groot scherm, met de toetsen erachter weg geborgen.
In het start scherm zie je je thema (duh) en de klok met dag en datum. Onderin kan je via de touch toetsen of naar het menu of naar je contacten. Met de 4 richtingen toest kan je direct naar sms, mijn menu, kalender of mp3 speler

Functionaliteit
Ik gebuik deze telefoon alleen voor bellen, sms'en en radio luisteren. Soms gebruik ik ook nog de notities en de camera

Bellen gaat heel goed (fijn voor een telefoon). Het contacten menu zit meteen in je startscherm en is makkelijk te gebruiken. je kan de naam intoetsen in de balk en dan springt hij daar heen. Wat nog makkelijker is, is de autozoek functie.
Je toest 3 op eenvolgende nummers in en hij geeft automatisch de nummers weer die deze nummerkombinatie in zich heeft.

Sms sturen met de T9 functie is even wennen na mijn K750. bij het typen van een woord geeft hij logisch mogelijkheden aan die je kan selecteren met de 4 richtingentoets. Maar let wel op je moet even op de middentoets drukken anders pakt hij het woord niet. verder gaat het smsen heel makkelijk.

De toetsenverlichting kan je via een tijdklok instellen dus bijvoorbeeld om 20.00 aan en vanaf 8.00 weer uit.
Ook het beeld is in helderheid in te stellen. maar is vooral mooi, helder en scherp.

De camera valt een beetje tegen voor een 3.2MP camera. Overdag zijn de foto's OK maar in de avond niet naar verwachting.

Het geluid dat uit de bijgeleverde oortjes komt is prima. Het luisteren naar radio of MP3 is prima. Het vreet alleen veel stroom

Bereik
helaas is het bereik van deze telefoon wel wat minder... waardoor ik soms slecht ontvangst heb waar ik eerst wel ontvangst had.
Ik ben van vodafone naar Hi gegaan maar ik kon het vergelijken met mn broer die nog een k750i had met vodafone

Batterij
De batterij gaat lang mee als je de telefoon normaal gebruikt, bellen en smsen, dan gaat de batterij ongeveer 5 dagen mee.

Gebruiksgemak
Prima, in het begin even zoeken maar dan gaat het prima
Tot nu geen problemen gehad

Opmerking
Het geluid dat hij maakt bij een sms of inkomend gesprek is wat zacht.
Hierdoor hoor ik soms mn smsjes niet.
je kan het menu ook gebruiken zonder de gsm uitteschuven. (druk hiervoor 1x op de aan en uit knop)

Ik hoop dat jullie wat aan de review hebben

Heb jij ook een Samsung U600 Zwart?

Ik vind de accuduur eigenlijk nogal tegenvallen. Zeker geen 5 dagen als ik em gebruik. Op constant standby haal ik het misschien.

SMS toon is hard genoeg naar mijn mening hard genoeg, desnoods zet je em op herhalen. ;)

Ben over het algemeen erg tevreden over de U600, met name vanwege zijn omvang (heerlijk om niet meer met zo'n knots in je broekzak rond te lopen). Na 8 maanden gebruik is hij nog steeds stevig en werkt het schuifmechanisme ook nog perfect.
sms'en sturen met T9, jak :X
@The Realone: Bij mij is het juist prima de accuduur, zeker een goede 10 dagen!

@ de reviewer: Het bereik achteruitgegaan? Welke provider had je eerst, en welke heb je nu?

Ik ging van Vodafone naar Hi, en het bereik sprong juist vooruit! Het ligt hoogstwaarschijnlijk eerder aan je provider dan aan de mobiel zelf, denk ik.

Nette review overigens ;)
Ik ben ook van vodafone naar Hi gegaan
zal t ff in de tekst vermelden
nice review
kheb toch een vraagje :P
op welke firmware draait jouwe? (*#1234#) mijne op U600XXGD2.
mijne heeft af en toe vage kuren en wordt vet warm bij het opladen en muziek afspelen
Ik heb iid de zelfde firmware maar ik heb geen problemen met opwarming of zo.
Zelfde firmware. Geen last van.
ben ook al een tijd je tevreden met dit toestel. wat wel een grote misser is, is dat mp3's niet in zijn geheel worden afgespeeld, de laatste paar seconden worden altijd overgeslagen op de een of andere manier (firmware U600XXGD2)
ja idd hier ook, soms slaat ie ook wat over in het nr :S
voor temp kun je dit doen: *#0228#
Ik vind het echt irritant dat Hi! erop zit.
Veel problemen mee, vooral met het ontvangen van sms'jes >.<

~Scarabeast~