Netgear SC101T Storage Central Turbo Review

robwillemse 9 januari 2008, 1.875 views

Netgear SC101T Storage Central Turbo

Pluspunten

• Als het werkt is het een goedkope oplossing voor thuis en kantoor als backup systeem en om bestanden te delen.

Minpunten

• Onstabiel
  • Moeilijk te installeren
  • Slechte support van Netgear

Ik heb de SC101Tgekocht met 2 WD 750 GB harde schijven om te gebruiken als back-up functie. Tijdens de eerste keer installeren ging er iets mis en kreeg ik de melding dat er een klein probleem was ontstaan en dat ik contact op moest nemen met Netgear. Helaas bleek de ondersteuning zeer slecht en na 2 inlog sessies van een Netgear specialist bleek dat er iets mis was dat niet gerepareerd kon worden dus moest ik de hele set terug brengen naar de winkel. De harde schijven werden vervangen omdat die waarschijnlijk defect zijn geraakt tijdens de installatie.

Na installeren ging het wel goed maar bleek dat bij het onderbreken van het kopieren van grote bestanden de SC101T uit verkenner verdween en ik met opnieuw opstarten of scannen met bijgeleverde software de SC101T weer gevonden werd. Niet bepaald gebruiksvriendelijk dus. Verder werd de mirror verbroken en aangezien je partities niet kunt verkleinen moest alles eraf, partitie verwijderen en nieuwe mirroren en dan weer alles erop zetten. Bij de tweede keer dat de mirror verbroken werd heb ik weer contact opgenomen met de winkel en kon ik de set terugbrengen.

De derde keer installeren ging ook niet omdat bepaalde partities niet zichtbaar waren in de management software en ik ze dus ook niet kon verwijderen of aanpassen. M.a.w. een harde schijf was niet meer bruikbaar omdat die toegekend was aan een partitie die ik op geen enkele manier niet kon zien of aanpassen.

Toen heb ik besloten om de koopovereenkomst te ontbinden en het geld terug te vragen. Na 2 reparaties en bijna 3 maanden proberen (dankzij trage reactie winkel en Netgear) heb ik besloten dat dit niet de oplossing is die ik wil.

Het viel me op aan het ontwerp dat het beschermplaatje aan de voorkant zeer makkelijk eraf valt. Bij verkeerd oppakken schuift het los en valt het van het apparaat af.

De support van Netgear blijk buitengewoon slecht: traag, na elke inlogsessie van de specialist zou het probleem opgelost zijn maar bleek dat dat niet het geval was en bij de tweede keer melden van het probleem hebben ze weken geen enkele reactie gegeven.

Heb jij ook een Netgear SC101T Storage Central Turbo?

Er staat wel veel van netgear inneens in de revieuws :P
volgens mij heb je mazzel gehad dat de desbetreffende winkel de harde schijfen en de hele mikmak verving, ze hadden ook kunnen aangeven dat jij degene was die de hdd's hda gesloopt door "verkeere montage"

Of hebben ze de set in elkaar gezet in de winkel?
Dit is idd een teleurstellend product ik werk in een pc winkel, wij hebben dit product 4x verkocht en 4x is hij terug gekomen. Ik ben zelf ook bezig geweest met dit product maar ik heb hem 1x aan de praat gekregen hoe ik zou het niet weten, maar toch was hij ook nog zeer instabiel of werden de hdd`s wel en dan weer niet gevonden. Ik praat hier over ongeveer 1 jaar geleden :)

[Reactie gewijzigd door rafler op 9 januari 2008 11:27]

Heb dit apparaatje nu een week en werkt hier perfect en installatie verliep makkelijk. XP en Vista kunnen er zonder problemen mee omgaan.

Misschien zijn de HD's die je erbij hebt gekocht wel niet compatible met het apparaatje.
Heb hem sinds kort ook en heb er nog geen problemen mee gehad, haal met gemak snelheden van 35 MB/s :)
Ik heb hem met de nieuwe software (gedownload) onder Vista meteen kunnen installeren.
Deze verhalen kloppen niet met mijn ervaring. Foutloos product met extreem hoge performance (zie ook de vergelijkende test op hardware.info; dit is de allersnelste NDAS op de markt). Ook met de support heb ik goede ervaringen, bijvoorbeeld voor routers.
Ik werk er professioneel mee en heb geen klachten ze geven onbeperkte garantie op zakelijke producten. Dat callcenter is natuurlijk.... tsja een callcenter. Noem mij er 1 die wel meteen de juiste diagnose stelt.