Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart Review

Naisirf 7 januari 2008, 565 views

LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Kijkhoek is aangenaam.
  • Ghosting niet waargenomen.
  • Zeer geringe backlight bleeding.
  • Gemakkelijk in te stellen d.m.v wizard van monitor software.
  • Het beeld is helder en scherp.

Minpunten

• Één stuck pixel.
  • Voet niet in hoogte verstelbaar.

Na lang zoeken ben ik uitgekomen op dit scherm.
Mijn voorwaarden waren:
Groot (22").
Weinig spiegeling.
Snel (geschikt voor gamen).
Energiezuinig.

Na veel reviews te hebben gelezen bleek de Samsum Syncmaster 226BW zeer populair te zijn, en eigenlijk alle features te bezitten, die ik ook zocht.
Wat de doorslag bij mij gaf, was dat dit scherm 10Watt minder stroom verbruikt dan de Samsung. De specificaties zijn verder hetzelfde.

Verder heb ik weinig ervaring met LCD schermen, maar vind dit scherm een verademing ten opzichte van mijn oude anti-reflexie LG Flatron CTR scherm.
Omdat ik veel last heb van tegenlicht was de spiegeling van het scherm een groot punt. Met de zon in de ramen is ook dit scherm prima af te lezen.
De kleuren zijn helder en gemakkelijk correct in te stellen doormiddel van de f-Manager software. Deze bezit dezelfde functie als de menukeuzes van de monitor zelf (OSD), maar is met de software wizard veel gemakkelijker in te stellen vind ik persoonlijk.

De voet is niet in hoogte in te stellen, dat is misschien jammer, maar wel draaibaar en kantelbaar. Verder wordt de monitor compleet geleverd (vga+dvi kabel, handleiding en driver op cd).
Tot nu toe één stuck pixel, maar valt tijdens gebruik niet op, alleen bij een volledig zwart scherm zie je een blauw puntje onder het gezichtsveld.

Kortom, een aanrader voor gaming en beeldbewerking.

Heb jij ook een LG L226WTQ-SF Zilver, Zwart?