OCZ Vendetta Review

Jrz 7 januari 2008, 715 views

OCZ Vendetta

Pluspunten

• Hij ziet er wel stoer uit.
  • Rubberen ophang systeem lijkt wel handig, maar kan maar aan 1 kant vorden bevestigd

Minpunten

• GELUID! de stock cooler die erop zat was stiller
  • Installatie
  • Grootte

Geluidsproductie (min) Score: 1
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 3
Ik heb deze cooler aangeschaft ipv de stock cooler op een Q6600. Mijn vorige PC was nagenoeg stil, en daar zat niet veel bijzonders in.
Het eerste wat mij opviel was het geluid, en daarom heb ik deze cooler aangeschaft (geen scythe, omdat ik nog iets anders wilde bestellen, en de winkel had alleen de vendetta, en reviews op internet kwamen tot de conclusie dat hij redelijk stil was)

Na een uur gekloot te hebben om dat ding erin te krijgen (eerst nog even eruit om te bekijken dat ik teveel koelpasta erop had gezet. Er zit niet zo'n makkelijk stripje op, maar je moet zelf doseren, en er staat niet precies hoeveel. Maar ok, wat papier erbij en alles is weer ok.)

3 van de 4 drukpinnetjes waren goed, maar de laatste moest ik echt enorm veel kracht op zetten, en als ik ook maar een beetje er aan friemel (om te checken of hij vast zat) floepte hij los. Hij zit nu wel, maar ik hoop er niet meer aan de hoeven zitten, want ik heb me ook al open gehaald aan die scherme vinnen

Heb jij ook een OCZ Vendetta?

Hey kan je misschien foto's toevoegen? scheelt weer googlen :)
Wel vervelend dat hij meer herrie maakt dat de stock koeler DAT is juist waarom mensen de stock koeler meestal vervangen :S
Dit is geen review, maar een klachtenopsomming.
Ligt het niet aan de fanspeed dat hij zoveel lawaai maakt?
De grootte had je van tevoren kunnen weten, als je wat onderzoek had verricht.

[Reactie gewijzigd door FragDonkey op 7 januari 2008 22:21]

Wat waren de load temps met de boxed cooler en wat zijn de huidige load temps met de Vendetta?
De fan op de Vendetta is naar mijn weten een 3 pin, en je moederbord heeft een 4 pins aansluiting. Zelfde verhaal bij mijn Ruby Orb @ P5N-E SLi, ik heb hem op 5 V hangen (verloopstukje dat je bij de VF700 koelers van Zalman krijgt) ;)
ik vind dit stuk text idd de term "review" niet waardig :(
De installatie lijkt van OCZ koelers rottig te zijn. Ik heb de Vanquisher en heb echt enorm lopen kloten met de installatie net zoals jij beschrijft.

De vanquisher heeft een screw-less constructie met van die plastic pinnen die je door moet drukken. Alleen als je er eentje helemaal goed naar beneden drukt, waardoor het lijkt dat ie goed vast zit, schieten de andere 3 omhoog. Duurde een uurtje voordat ik doorhad dat ze niet zo stevig doorgesrukt hoefde te worden...