Specificaties 700W (80 Plus Bronze), volledig modulair - Bekijk alle specificaties

Nexus RX-7000 Review

djkavaa 13 juni 2012, laatste update op 13 juni 2012, 488 views

Nexus RX-7000

Pluspunten

• Stil
  • Wordt bijna niet warm
  • Zuinig
  • Goede afwerking

Minpunten

• Nog niet gevonden.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Ik gebruik deze voeding in mijn server case (19"Norco)
Hierin valt het lawaai reuze mee.
Helaas kan ik geen benchmarks uitvoeren omdat ik geen tijd heb om deze voeding uitgebreid te testen.

Wel kan ik dingen vertellen over de afwerking verbruik enz enz.

Uiterlijk
Het uiterlijk van de voeding viel me meteen op "ik had hem groter verwacht".
Maar hij blijkt toch vrij klein te zijn voor mijn gevoel.
Het uiterlijk ja, Zwart en verder doet wat die moet doen.

Afwerking

De Afwerking is zeer goed, geen scherpe randjes. en dit is zeker een pluspunt.
De afwerking voor het monteren van de kabels (PCI-SATA) is ook super, heb vaker wel eens gehad dat de kabels beleven hangen of er wel of net niet in gingen maar hierbij geen probleem tot dusver.
Ik gebruik alleen de Molex kabels en 1 sata kabel voor mijn case.
Maar heb voor de zekerheid alle andere aansluitingen ook geprobeerd.

Aansluit mogelijkheden
Aansluit mogelijkheden zijjn er genoeg.
Aan de voeding zelf hangt een kabel voor de videokaart te voeden en ook heb je een 4+2 pins connector voor je moederbord.
Omdat deze voeding hoge TDP Processors ondersteund.
Wat zit erbij:

2 Sata Kabels met daar aan 3 sata stroom poorten
2 Molex kabels met daar aan 3 molex connectors en 1 floppy connector.
1x PCI-E voedings kabel 6+2

Alle kabels zijn netjes gesleeved en zien er goed uit. de afwerking van de kabels is zeer netjes.
Je haalt je handen ook niet open aan de sleeving want deze is afgewerkt met een krimpkous.

Vermogen / Schakeling
Het vermogen van deze voeding is misschien wat overkill voor mijn systeem maar omdat ik in de toekomst nog een 2e CPU erbij neem en ook meerdere schijven nog toe ga voegen heb ik dus voor een 700 watt gekozen.
Het vermogen dat het systeem nu opneemt is rond de 120Watt.
De voeding schakeld dus goed terug op vermogen, bij oudere voedingen is het zo dat deze een compleet vermogen opnemen en dit ook gebruiken en dus omzetten in warmte enz.
Dit is bij deze voeding dus niet het geval en gebruik dus echt alleen wat er gevraagd wordt door het systeem.

Geluids productie

De voeding is zeer stil, ik heb hem eens aangezet met alle Systeem fans uit en je hoort hem echt niet.
Je moet heel dicht bij de voeding komen om de ventilator te horen.
Maar onder zware belasting denk aan 2 dikke videokaarten dan gaat die tot ongeveer 35DB.
Dus zeer stil.
Aangezien ik niet meer als 150 watt nodig heb op het moment is hij dus super stil.

Warmte productie

De productie van warmte valt me ook me.
De warmte die er nu uit komt komt door de warmte van de kast. De voeding zelf wordt dus nauwelijks tot niet warm.
Dit is natuurlijk super omdat alles wat omgezet wordt in warmte verloren energie is.

Gewoon een top voeding voor dit geld.
Genoeg aansluit mogelijkheden voor HDD en pci apparaten.
En het ondersteunen van processors die veel stroom vragen bij een hoge load.

Afbeeldingen komen hopelijk vanavond als ik mijn systeem weer open heb.
Op het moment van inbouwen was me camera leeg.... STOM!

Heb jij ook een Nexus RX-7000?