Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Wit Review

JT888 13 juni 2012, laatste update op 15 juni 2012, 5.482 views

Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Wit

Pluspunten

• Android kan flash content afspelen dus geen beperkingen zoals iOS van apple, Scherm is zeker niet te klein, ligt lekker in de hand en of schoot, speakers van goede kwaliteit aan de voorzijde.

Minpunten

• Niet alle keybords in andere talen zijn standaard aanwezig als je dat nodig zou hebben. Je bent dus afhankelijk van keybord apps.

Algemene beoordeling

Een leuke tablet met veel mogelijkheden tegen een goede prijs. Het scherm is zeker niet slecht al hoewel het geen retina display is natuurlijk. Voordeel van de galaxy tab 2 is Android en dus geen beperkingen met betrekking tot flash content iets waar ik op mijn iPhone wel eens tegen aan loop.

Als je op zoek bent naar een degelijke tablet die niet extreem veel kost dan kan ik je de Galaxy tab 2 zeker aanraden.

Featureset

Heb de Galaxy tab 2 wifi momenteel in gebruik via Tethering van mijn gsm. Helaas zijn mijn mogelijkheden om goed te testen dus wat beperkt, maar ben redelijk tevreden over de snelheid van de tablet. Ik neem aan dat over een vaste wifi verbinding de internet snelheid nog wat beter loopt maar daar kan ik momenteel niet over schrijven.

Dit model heeft standaard 16GB voor opslag dit is uit te breiden via een micro SD kaartje wat altijd handig is natuurlijk. Verder zit er natuurlijk een koptelefoon aansluiting op en een volume knop. Al deze features bevind zich aan de bovenkant van de tablet. Zowel aan de voor als achterzijde bevind zich een camera voor foto's, video opname en een kleine mic naast de voorste camera voor voip via bijv. skype.

Beeldscherm

Het scherm is van goede kwaliteit ook al is het geen retina display alles is goed te zieb en te lezen.
Iets waar ik me zorgen overmaakte maar na het in de winkel bekeken te hebben had ik een zorg minder.
Het voordeel van deze tab is natuurlijk de extra beeldscherm ruimte iets wat ik toch wel prettig vond. Dit vooral voor het bekijken van series en films op de Tablet.

Bouwkwaliteit en robuustheid

De tablet vind ik persoonlijk er gewoon mooi uitzien slank en robuust met een luxe uitstraling.
De witte voor en achterkant zijn in mooi contrast met de zilver kleurige bezel en de chroom/metaal kleur van de speakers aan de voorzijde.

Ergonomie

De tablet ligt goed in de hand en op schoot. Het keybord is goed om mee te werken de knoppen zijn zeker niet te klein. Je kan de desktop helemaal naar wens indelen en zelfs bladeren door meerdere screens met een slide beweging indien gewenst. Min puntje is dat er een screenshot knop onder op de werkbalk zit die je per ongeluk wel eens aanklikt waardoor er een screenshot word gemaakt op ongewenste momenten. Er opent zich dan een scherm van de screenshot met de vraag cancel of saven ... dit kost je weer onnodig tijd als je het niet bewust aanklikt.

Warmte- en geluidsproductie

Ik heb hier geen issues mee gevonden. Het enigste plekje wat een beetje warm word zit bij de power knop links boven maar niet storend en of heet.

Mobiliteit en accuduur

Het is een tablet dus tja uiterst mobiel natuurlijk. De accuduur vind ik redelijk tot goed persoonlijk gebruik ik de tablet niet buiten het huis. Ik heb de accu dan ook niet leeg laten lopen meestal laad ik deze gewoon in de avond weer op ondanks dat deze niet leeg is.

voor rond de 300 Eur zou ik zeggen zoek niet verder en schaf deze tablet met een gerust hart aan je zult er geen spijt van krijgen.

PS: Deze review is geschreven op de Galaxy Tab 2 10.1 wifi white leuk weetje dacht ik zo.

4de foto genomen met Galaxy tab 2 camera.

boven achter camera en onder voorste camera (deze heeft ruis)

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Wit?

Reviews door de redactie

en nu je een maand verder bent, wat zijn je verdere ervaringen?? nog geen spijt tov bv evt een apple?? aangezien je ook een iphone hebt toch?? ben benieuwd, ik overweeg deze ook nl, en dan vooral om films te kijken en te surfen ipv mijn xperia arc.

gr
patrick
Voor surfen, muziek luisteren, films kijken en simpele games werkt het naar behoren geen klachten.

Tablet is geen vervanger voor een laptop en of desktop meer voor iets erbij voor de momenten op de bank, tuin of in bed etc.

Misschien dat ik een andere keer toch voor Apple zou kiezen ondanks het gemis van flash.

Maar dat is meer een gevoel kwestie i.p.v een gebrek van de Samsung.

[Reactie gewijzigd door JT888 op 6 augustus 2012 17:19]

Korte review waarin toch alles aan bod komt, maar misschien alles ook iets uitgebreider had gemogen. Ik zou ook je titeltjes in het vet plaatsen ;).
Helaas geen optie voor bold text op de tablet. En ik zie deze ook niet via tweakers font menu vandaar.
Heeft deze ook google voice search? (met zo'n microfoon icoontje)

Ik overweeg deze aan te schaffen als navigatie
Geen google voice search :) ik raad je eerder de tom tom via 30 aan als navigatie systeem.
Die is er ook echt voor bedoeld natuurlijk.