WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD3200BEVT, 320GB Review

LEX63 7 januari 2008, 1.920 views

WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD3200BEVT, 320GB

Pluspunten

• Super snel 65 mega bit per seconde en stil je hoort hem niet.

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken.

Western Digital Scorpio WD3200BEVT

Vrijdag heb ik deze 320 GB harddisk binnen gekregen.

Bevindingen zijn zeer positief.

Een super snelle harddisk. Op mijn Dell inspiron 6400 haalt hij 65 MB per seconde. “MET HD TUNE” gemeten.

De 160 GB Hitachi harddisk die er in zat haalde 47 MB.

Stil je hoort hem niet. De temperatuur is ook lager 44 graden in plaats van 52 graden bij de oude.

Kortom een prima harddisk “aan rader”

Tja, de techniek gaat zo snel.

Heb jij ook een WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD3200BEVT, 320GB?

"Super snel 65 mega bit per seconde en stil je hoort hem niet." Ik zou hier maar MEGA BYTE van maken...OF het verplaatsen naar de negatieve eigenschappen ;) Hoeveel heb je er voor betaald eigenlijk?
misschien nog acces tijden van HD tune vernoemen en burst rate?
Natuurlijk is het megabyte “foutje”

Nog even antwoord op de gestelde vragen.

De bustrate is 81,5 mb sec.

De aanschaf prijs is 157,-

Heb mij niet in de prijzen verdiept maar hij zou nu best wel goedkoper kunnen zijn.

Blijf het een zeer snelle harddisk vinden en geruisloos.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 11 januari 2008 11:18]

Volgens mij zijn voorlopig alleen Hitachi en Samsung bezig om grotere schijven uit te brengen van 500 GB. Hitachi heeft de grotere capaciteit bereikt door een extra platter toe te voegen. Hierdoor zijn de drives 3mm dikker dan de 9,5mm die standaard is voor 2,5" schijven. Het is daarom nog maar de vraag of de schijven in alle laptops te plaatsen zijn. Deze schijven worden tevens niet los verkocht. Die van Samsung is wel 9,5mm en wordt verwacht in maart.
Zou heel mooi zijn, tja dat lijkt mij wel wat 2 schijven van 500 gb in mijn notebook 1TB
Ik zit nu al een paar dagen te kijken naar een groter schijfje voor in m'n ps3. Heb deze Western Digital hoog in mijn lijstje staan.

Even een opmerking van mijn kant:
Ik vind niet dat je de reden "Alleen heb ik spijt dat ik niet even heb gewacht, veel merken brengen nu een 500 GB notebook sata harddisks op de markt “balen”." als minpunt moet gebruiken om je Algemene beoordeling omlaag te halen als het zo'n goede schijf is.