Specificaties 20" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2032MW Zwart Review

mta 18 maart 2008, 7.606 views

Samsung Syncmaster 2032MW Zwart

Pluspunten

• goed beeld
  • strak design

Minpunten

• geen wandmontage mogelijk

De oude CRT-TV maar eens vervangen door een moderne platte machine. De 2032MW is een 20" widescreen. Niet te overdreven groot in de kamer, wel een mooi en stabiel breed beeld. Dus let wel, de machine wordt voornamelijk als TV gebruikt. TV-tuner zit erin, coax erop en draaien maar.

Beeld
TV beeld (van analoge CAI) is heel goed, mooi stabiel.
Op de PC aangesloten met DVI valt de goede beeldkwaliteit pas echt op (zeker in vergelijking met een Acer AL1914). Mooie zwart/wit verhouding, helder en scherp beeld. Met z'n, wat is het, 5ms refresh heb ik geen ghosting kunnen waarnemen.
Maximale resolutie is 1680 x 1050 pixels.

Geluid
Geluid is goed, maar het lijkt alsof het geluid van sommige DVD's niet harder komt. Normaal TV kijken op geluidsniveau 15, dan voor een DVD weer naar niveau 65 (van de maximaal 100).

Bediening
De afstandbediening ligt prettig in de hand. Wisselen van TV kanalen schiet echter niet op. Even snel door de kanalen zappen valt tegen, toch telkens een seconde zwart beeld.

Tevens zijn rechts naast het scherm, aan de zijkant van de kast, subtiel zes weggewerkte knoppen om handmatig te kunnen bedienen: source, menu, zenderkeuze +/-, geluid +/-.
Op het front, rechtsonder, een aan/uit knop.

Vormgeving
Vormgeving van het scherm is netjes, met standaard Samsung ronde hoeken.

Stroomverbruik
Bij normaal gebruik is stroomverbruik minder dan 45 Watt, staat de monitor uit dan is het verbruik minder dan 2 Watt.

Aansluitingen
Qua aansluitingen heb je, aan de achterkant:
- PC (VGA)
- DVI-D
- HDMI in
- scart
- coax
- cinch: audio R & L, Pr, Pb, Y
- een HDMI/PC, DVI-D, AUDIO IN connector, ken ik niet, zie foto: dat vaag blauwe blokje, rechts naast VGA (zie post door kfaessen, zondag 6 januari 2008 14:42)

En aan de zijkant, beter bereikbaar voor tijdelijke snoertjes:
- koptelefoon (3½ mm)
- cinch: audio R & L, video
- S-video

Meegeleverd
In de doos zit:
- monitor (duh)
- voet (inderdaad even wurgen om die gemonteerd te krijgen)
- netsnoer met eurostekker
- VGA kabel
- 3½mm - 3½mm stereo audiokabel
- afstandsbediening + twee batterijen
- CD met drivers en handleiding
- papieren handleiding + garantie kaart
- poetsdoekje voor het scherm

Vonnis
Dus al met al ben ik uitermate tevreden met deze machine. Hij is zijn geld waard, en ik heb geen enkele gedachte van 'o had ik maar iets anders gekocht'.

- edits -
4 januari 2008: review geschreven
6 januari 2008: ordening aangepast
4 februari 2008: verwijzing naar post, typo gefixt
18 maart 2008, ook met andere grafische kaart strak beeld

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2032MW Zwart?

Wat voor aansluitingen qua geluid zitten er eigenlijk op? Want ik ben ook geintresseerd in dit scherm, voornamelijk voor tv gebruik, En ben benieuwd of het toch wel een beetje goed beeld is als je hem gewoon op kabel aansluit dus niet digitaal? Aangezien ik op forum had gelezen dat het beeld wel redelijk was, maar niet perfect. Want ik ben benieuwd of je er lekker tv op kan kijken.

en ik vind het maar een beetje een korte review

[Reactie gewijzigd door dewil1990 op 4 januari 2008 12:40]

@whiplash: Voor mij is een tv een tv, die ga ik niet eindeloos doorzagen, vandaar een korte review. Beeldkwaliteit via de analoge kabel is mijns inziens prima, maar ik zit 10 uur per dag achter de PC, en maximaal een uur voor de tv...

-edit: aansluitingen aan review toegevoegd -

[Reactie gewijzigd door mta op 4 januari 2008 15:50]

oke bedankt voor de info, ik zit normaal gesproken ook wat uurtjes 8ter de pc en 2 uurtjes achter de tv max. Mijn tv crt is kapot gegaan dus moet ik ook iets nieuws, het is voor op mijn kamer (ik ben 17 scholier, wel wat bijbaantjes maar ik heb dus ook niet heel veel geld te besteden daarom lijkt deze tv me ook wel wat voor mij, te gebruiken als tv en pc monitor.
goeie beknopte review.. nu nog een foto?
@c: u vraagt wij draaien... zal ik ook eens een plaatje schieten van de achterkant? nah...
Nu nog een goeie TV-kaart en je hebt perfect beeld :) Wel jammer dat ie niet aan de wand vastgemaakt kan worden ja...

edit:
Mooie foto's erbij gemaakt!! Top man, deze ga ik binnenkort ook halen :D

[Reactie gewijzigd door kstang80 op 5 januari 2008 11:44]

Weet iemand hoe het mogelijk is een HDMI kabel aan te sluiten op die HDMI/PC, DVI-D, AUDIO IN Connector? De plugjes van zo'n HDMI kabel hebben duidelijk een andere vorm dan die kleine ingang. Heb ik een soort converter nodig?
Alvast bedankt! :)
Je HDMI stekker schuif je, net als op de foto, in de aanwezige HDMI connector. Zo heb je geen verloop nodig.
Dang, der is altijd wel iets dat er mist :(
Denk je het perfecte scherm voor je neus te
hebben, kanie weer niet opgehangen worden.

Same here: Student met kapotte Tv & opzoek naar een tft scherm.

Ik heb ook de Samsung 206BW in gedachte.
Weet iemand misschien of de beeldkwaliteit een beetje in de buurt komt?

Volgens mij is het enige praktische verschil ten opzichte van een Pc met
Tv-kaart (die ik heb) dat je de PC niet aan hoeft te zetten wanneer je Tv wil kijken.

M'n Pc start snel op en is erg stil, dan toch maar de 206BW ?
het beeld is precies het zelfde, weet niet hoe het zit met de versie's. Ik heb de 22 inch versie van deze maar zonder tv ingang (heb tv kaartje), 226BW is hetzelfde alleen andere looks.

[Reactie gewijzigd door SirKay op 6 januari 2008 22:08]

Nou deze aansluiting is ALLEEN audio in. Je krijgt een audio kabel bijgeleverd die je in de pc kunt doen bij de geluidskaart (jack aansluiting). Deze hoort daar dus in. Waarom die ook bij hdmi moet werken is mij een raadsel, misschien is het voor converters van dvi->hdmi zodat je daar toch geluid bij hebt.
Dank voor je comment. De review is iets anders geordend (beeld nu bovenaan, daar kp je hem uiteindelijk voor), inhoud van de doos genoemd (idd met audiosnoertje).
Bedankt SirKay :) !
mmm, 22" lijkt me wel wat.

[Reactie gewijzigd door Mative op 7 januari 2008 13:49]