Adapt AD-300 Review

kstang80 4 januari 2008, 1.231 views

Adapt AD-300

Pluspunten

• Vindt satelieten vrij snel
  • Vrij licht
  • Lange batterij-duur
  • Meer dan 10 satelieten

Minpunten

• Geen zakje
  • Geen externe antenne

Time to first fix Score: 3
Ontvangstkwaliteit Score: 3
Aankoop
Bij T-for Telecom besteld, omdat ik daar ook mijn smartphone had gekocht. Er werd met verteld dat deze met Sirfstar III chip in zou zitten, maar dat blijkt niet waar te zijn. Er zit namelijk een Nemerix Chipset NMEA, niet dat ik het erg vind maar ze hadden me wel beter kunnen inlichten.

Inhoud
Qua inhoud is het vrij kaal, alleen de nodige documentatie en laders zit er niks extra's bij. Een netadapter en een autolader zit in de verpakking. Ook zit er een soort van anti-slip matje bij, maar die werkt niet echt lekker... Wat ik mis is eigenlijk een zakje om de GPS ontvanger in te doen, en een externe antenne zit er ook niet bij.

Gebruik
Het gebruik ervan is heel erg makkelijk, bluetooth aanzetten op de telefoon en de GPS-ontvanger aanzetten. Je kunt hem dan heel makkelijk vinden op de telefoon. Na het invoeren van de passkey kan je ermee aan de slag. Wat je wel moet doen is dat je een COM-poort moet koppelen aan deze bluetooth verbinding, want anders werken de meeste navigatie-softwarepakketten niet. Meestal krijg ik in Tom Tom Navigator binnen 1 minuut een signaal, in tunnels en zo valt de verbinding vaak weg. Dit pakt hij heel snel weer op, binnen 10 seconden meestal. Vaak heb ik ruim 10 satelieten te pakken en geen enkel probleem dat ie iets niet vindt. De batterij-duur gaat ook vrij lang mee, ik schakel hem ook uit na gebruik. Er zitten 2 lampjes op, 1 voor de bluetooth verbinding en 1 voor de power (dan zie je of hij aan of uit staat en je ziet ook of hij bijna leeg is).

Heb jij ook een Adapt AD-300?