Popcorn Hour A-210 Review

Dacuuu 8 juni 2012, laatste update op 8 juni 2012, 1.060 views

Popcorn Hour A-210

Pluspunten

• Speelt vrijwel elk formaat af(nog niet tegengekomen wat hij niet afspeelde!)
  • Sickbeard installeren

Minpunten

• Downloaden met torrent client boven de 800 kb's kan leiden tot een crash.

Geluidskwaliteit Score: 5
Featureset: Een mediaspeler die alles afspeelt wat ik wil. Tevens heeft de A210 een mogelijkheid om een hdd in te bouwen. Als je een beetje tweaker bent kan je Sickbeard en couchpotato ook installeren. Nederlandse apps zijn er vrijwel niet te vinden. Dus ben je echt verslonden aan uitzending gemist of rtl gemist. Dan moet je geen pch kopen :)

Beeldkwaliteit: De A210 speelt alle formaten die ik normaal afspeel af .mkv h264 .avi xvid dvd5 dvd9, .iso BR structuur. Beeldkwaliteit is goed, op de auto modus schaalt de pch alles netjes.

Geluidskwaliteit: Met de downmix optie wordt alles netjes gedownmixt. Nu hangt de pch al een tijdje aan een onkyo 609 receiver dus heb nu alle opties op Passtrough staan.

Design: De A210 is fan loos. Dus gelukkig geen fan die je kan horen. Hardeschijf wordt wel wat warm die in de pch zit. Maar de warmte ervaar ik niet als probleem.

Bouwkwaliteit en afwerking: Gewoon goed. Afstandsbediening doet ook goed zijn werk. Er zit een klein kraakje in de afstandsbediening. Maar er zit niets los.

Prijs: Aan de hoge kant. Maar de mogelijkheden om een hardeschijf in te bouwen. Optie om sickbeard te installeren, en dat de pch alle formaten afspeelt gaf voor mij de doorslag.

Heb jij ook een Popcorn Hour A-210?

Ik heb hetzelfde toestel en veel vastlopers tijdens het bekijken van series, films en dergelijke.

Ik heb al een reset naar factory instellingen gedaan, maar dat brengt geen soelaas. Ook last gehad daarvan?

Is inderdaad wat aan de dure kant voor wat het is. Software is niet echt top of the bill. Ik zou nu voor een boxee of dergelijke gaan.

[Reactie gewijzigd door tomprincen op 8 juni 2012 11:32]

Vastlopers tijdens films of series heb ik nooit gehad. Staat je netwerk settings op 10/100? Gb verbinding werkt vrijwel niet.
Vastlopers krijg je standaard als je torrents gebruikt. Je zou kunnen overwegen om de nieuwste versie van Transmission te installeren via CSI. Dat is heel makkelijk te doen en zorgt voor een veel stabieler apparaat.
Ik heb geen extra opties ge´nstalleerd. Ik maak zelfs geen gebruik van de interne harde schijf optie om het toestel zo weinig mogelijk 'onder load' te brengen. Toch stopt hij soms met spelen/loopt hij vast. De instellingen zijn zoals die van de winkel komt.