Specificaties 1TB 2.5" HDD met USB 3.0 - Bekijk alle specificaties

Hitachi Touro Mobile MX3 1TB Zwart Review

Byte_Me 7 juni 2012, laatste update op 7 juni 2012, 7.651 views

Hitachi Touro Mobile MX3 1TB Zwart

Pluspunten

Minpunten

• Snelheid had ongetwijfeld beter gekunt, er zit namelijk een 5400RPM hard disk in.

Mobiliteit Score: 4
Sorry tweakers, ik heb helaas geen tijd om een prachtige review met tientallen benchmarks te schrijven.

De benchmark op de USB 3.0 poort:

De benchmark op de USB 2.0 poort:

Ik heb het schijfje voor 88 euro bij de mediamarkt gekocht. Was eerlijk gezegd vrij sceptisch, maar aangezien het een online aankoop is, heb ik toch 10 dagen bedenktijd. Maar ik ga hem houden, de snelheid is voldoende. De schijf heeft een micro-B aansluiting. Verder is hij geruisloos, en wordt niet warm.

Heb jij ook een Hitachi Touro Mobile MX3 1TB Zwart?

Enige nadeel is dat er een speciale connectie aan de harddisk zit, dus je kunt niet zomaar een ander kabeltje gebruiken, ook al zou je dan wellicht niet de volledige snelheid halen. Maar als je het kabeltje vergeet is de HD nutteloos.

Die "Speciale" aansluiting is dus gewoon de USB 3.0 Standaard.
dat wist ik niet _O-
maar ik vind het toch een nadeel dat een gewone mini-USB niet past. Of zou micro-USB wel passen? kan ik helaas niet testen, heb niet zo'n kabeltje. Maar bedankt voor de info, heb de review even aangepast.

[Reactie gewijzigd door Byte_Me op 7 juni 2012 22:11]

Helaas past een Micro-USB niet meer, het is inderdaad wel jammer dat het geen Micro/Mini meer is, maar naar mate USB 3.0 de standaard begint te worden hebben steeds meer mensen wel zo'n kabeltje.
Ik zie het er wel van komen dat een USB 3.0 kabel in huis dalijk net zo gewoon is als een Micro/Mini USB kabel :)

Edit: ik moet m'n vriendin toch maar eens een cadeautip geven voor mijn verjaardag in de vorm van een WD 2TB 3.0 HDD als ik die snelheden zie!

[Reactie gewijzigd door Vinny1994 op 7 juni 2012 23:09]

Zou goed kunnen, ik heb ook zojuist 2 kabels bijbesteld, 1 komt standaard aan de PC te hangen, en de andere aan mn TV.
Snelheid voldoende? Dit zijn snelheden die voor de USB 3.0 standaard ondenkbaar waren ;) Binnenkort mijn USB 2.0 schijf ook maar eens inruilen voor een 3.0 variant.
Te snel bestaat niet voor harddisks, en het is nooit snel genoeg. Maar acceptabel is het zeker ;)
nee, die heeft geen USB3.0 B micro aansluiting. Het is deze:
Heb er 2 besteld, 1 voor aan de PC, een voor aan de TV, het originele kabeltje gaat in mn laptoptas, voor gebruik onderweg.
ah dankje voor de info, want die kabeltjes ( die erg plat zijn en net uit 2 delen bestaan ) heb ik thuis al liggen :)

:p hoe krijgen die chinezen het toch voor elkaar voor die prijs :p

[Reactie gewijzigd door Dinny op 11 juni 2012 21:18]

Ik heb deze schijf sinds gisteren, kreeg echter write protected melding en kon geen data op de schijf zetten. Ook niet via diskmanager op te lossen. Enkele dingen geprobeerd (bios update, rechten instellen, HDD tooltjes) maar niets hielp. Uiteindelijk als volgt opgelost:

Ondanks dat ik denk dat het aan mijn systeem/instellingen ligt en niet aan de schijf, ter info voor mensen die wellicht hetzelfde probleem tegenkomen.
Heeft iemand ervaring met deze harde schijf met een iMac?? (Versie 10.6.8) Kan deze gewoon? Ik heb geen idee wat voor USB poorten ik heb en omdat jullie het over kabels hadden vroeg ik me af of dit wel werkt dan? Groetjes
het zal zeker werken, maar ik heb geen idee of jouw iMac USB 3 poorten heeft, dus misschien kun je niet de maximale snelheid halen.