Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG Infinia 47LW650S Zwart Review

Marijn_ 7 juni 2012, laatste update op 7 juni 2012, 775 views

LG Infinia 47LW650S Zwart

Pluspunten

• Mooi egaal zwart met local dimming op Low
  • Goed contrast en mooie kleurweergave
  • Online features
  • Werkt goed met Serviio DLNA
  • Inclusief zeven 3D brillen
  • Rustig 3D effect
  • 3D resolutie na FW update
  • ~prijs (zoals deze was)

Minpunten

• ~prijs (actueel minder aantrekkelijk)
  • Licht Dirty Screen Effect zichtbaat bij voetbal
  • Blauw randje in buitenrand verwerkt niet mijn smaak
  • Input lag zonder correcte game/pc instellingen

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Na een minder aangename ervaring met een Samsung TV die ik geretourneerd heb, heb ik onlangs deze TV besteld toen deze voor slechts 799 euro in de aanbieding was.

De featureset van deze TV is erg uitgebreid. Het enige wat ik er graag nog bij gezien had was het direct meeleveren van de Magic Remote, maar deze is gelukkig goedkoop om achteraf nog bij te kopen. Er worden wel zeven 3D brillen meegeleverd en het online platform werkt behoorlijk goed. Verder kan de TV in combinatie met de Serviio DLNA server en het profiel dat hier te vinden is vrijwel alle videobestanden afspelen.

Met de standaardinstellingen zoals de TV uit de doos komt was het contrast wat mij betreft te hoog, maar ik heb het ingesteld op wat ik er goed uit vond zien en niet met een meter gekalibreerd, dus dit zou ook aan mijn smaak kunnen liggen. Met een beetje spelen met de instellingen kan ik in ieder geval een beeld krijgen dat mij erg goed bevalt.
De TV heeft geen last van backlight bleeding en slechts een heel klein beetje clouding links van het midden met Local Dimming helemaal uitgeschakeld. Met Local Dimming op Low verdwijnt dit beetje clouding ook en ziet het beeld er zeer gelijkmatig uit. Als ik dit vergelijk met de Samsung UE46D7000 die een vriend van mij heeft ziet het er enorm veel beter uit, alhoewel het vergelijken van slechts twee toestellen natuurlijk niet alles zegt.
Van ghosting heb ik geen last gehad, wel heeft de TV een licht "Dirty Screen Effect". Hoewel ik dit (zelfs als ik het probeer) alleen bij het horizontaal pannen van de camera tijdens een voetbalwedstrijd kan zien. (Het DSE ziet er een beetje uit alsof er een niet helemaal egaal laagje stof op het scherm zit, voor zover ik het heb kunnen terugvinden is dit een gevolg van de antireflectieve laag die in het scherm verwerkt zit en die niet volkomen egaal is.) Afgezet tegen de problemen die bij alternatieve toestellen bestaan vind ik dit een relatief klein en overkomelijk probleem, maar dit is uiteraard afhankelijk van je eigen smaak en waarvoor je de TV het meest gebruikt.
Toen ik de TV ontving had deze een pixel die op wit vast stond helemaal in de bovenhoek, maar dit verdween na een dag en heeft zich sindsdien niet meer laten zien.

In andere reviews ben ik tegengekomen dat de bouwkwaliteit, en dan met name de bevestiging van de TV aan de voet, te wensen over zou laten. Er is wel een beetje speling in de bovenkant het scherm als het op de voet gemonteerd is, maar ik maak me er absoluut geen zorgen over dat de TV zou kunnen omvallen of anderszins beschadigd zou raken. Ik zie dit dan ook niet als een probleem.
De vormgeving is uiteraard van je smaak afhankelijk, maar die van dit toestel bevalt mij in ieder geval vrij goed. Het enige waar ik niet zo enthousiast over ben is het blauwige extra randje dat binnenin de doorzichtige buitenrand verwerkt zit, dit had wat mij betreft weggelaten kunnen worden.
Van inbranden of retentie heb ik in dit toestel geen enkel teken gezien.

De input lag is ronduit slecht te noemen als de TV niet ingesteld staat in Game mode met de input naar PC hernoemd. Om het geluid in sync te krijgen moet ik mijn versterker maar liefst 150ms laten vertragen. Als je de TV wel instelt op Game modus en de input PC noemt zijn games echter prima speelbaar, in latere firmware is de input lag ook beter geworden dan deze origineel was, aldus comments die ik online hierover gevonden heb.

Het 3D effect wordt in de review van tweakers al besproken, maar wil ik hier toch nog even noemen aangezien dit onderdeel in latere firmware nog van een significante update voorzien is. Deze update wordt o.a. hier besproken en is ook op oudere modellen van LG TVs toegepast. Deze update past de verwerking van 3D beelden aan en vermindert de nadelen van verminderde resolutie die hiervoor bij passief 3D bestonden. Wat overblijft is een zeer aangenaam, rustig 3D beeld wat ik persoonlijk veel aangenamer vind dan actief 3D. Daarbij zijn de brillen goedkoop en krijg je er 7 bij. Met een groep vrienden een 3D film kijken is dus prima mogelijk, terwijl dit je op een actieve 3D TV al een klein fortuin aan brillen zou kosten.

Tot slot nog de prijs. Op het moment dat ik hem kocht was deze, zoals aan het begin genoemd, 799 euro (excl 29 verzenden), wat dit toestel zeer aantrekkelijk maakte. Op het moment dat ik deze review schrijf is de prijs echter bijzonder sterk gestegen naar meer dan 1100 euro (incl verzenden). Die prijscategorie viel buiten mijn budget en ik heb hier dus weinig onderzoek naar gedaan, maar ik vermoed dat er voor dat bedrag betere toestellen te koop zouden kunnen zijn.
Mocht de prijs in de toekomst weer dalen richting de 800 euro, dan is dit toestel wat mij betreft een absolute aanrader.

• Onkyo HT-S3505(B)
  • Animo A140
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een LG Infinia 47LW650S Zwart?

Reviews door de redactie