Conceptronic CH3HNAS Review

Black-dog 6 juni 2012, laatste update op 6 juni 2012, 1.483 views

Conceptronic CH3HNAS

Pluspunten

• Mooie behuizing, simpel in te bouwen en te installeren geen rare dingen.

Minpunten

• Lastig in te stellen en de koeling is niet optimaal. Wordt redelijk snel warm zodra het in huis ook wat warmer wordt.

Kwaliteit voeding Score: 3
Aangezien ik nog een aantal losse hardeschijven had liggen was ik op zoek naar een NAS zonder hardeschijven. Kwam snel uit op Conceptronic.

In de NAS zitten de volgende HDD's: WD 320GB - Seagate 1TB en op de USB een externe schijf van LaCie 250GB

Heb de NAS nu ruim anderhalf jaar in gebruik, het enige nadeel wat ik tot nu toe mee heb gemaakt is dat er een HDD is overleden. (Altans een deel ervan) dus ben een stuk van mijn HDD kwijt.
Ook had ik er in het begin geen rekening mee gehouden dat de schijven eerst geformateerd moesten worden voordat ze gebruikt konden worden.

Bouwkwaliteit en afwerking
Inbouwen is simpel te doen. Geen rare dingen uit te halen.

Inbouwmogelijkheden
De inbouwmogelijkheden zijn naar mijn weten gewoon voor de standaard hardeschijven. Heb hier verder ook niet naar om gekeken aangezien ik mijn hardeschijven toch weer wou hergebruiken.

Koelingsmogelijkheden
Koeling is niet echt over nagedacht. Zit een kleine fan achterin die ervoor moet zorgen dat alles gekoeld word. Aangezien de NAS dag en nacht aanstaat wordt hij al snel erg warm.

Vormgeving
Lekker simpel, geen overbodige poespas.

Installatiegemak
Het installeren van de hardeschijven is lekker snel en simpel gedaan, geen problemen mee gehad.
Het goed afstellen in het netwerk was nogal een beetje knooien om alles goed in orde te kunnen krijgen.
Gebruikers accounts instellen is simpel en snel alleen de rechten toekennen op bepaalde mappen/schijven is wel wat minder. je moet steeds weer opnieuw alles instellen als je maar een dingetje hebt gewijzigd aan het account.

Modbaarheid
Modden is niet veel over te spreken. Je kan wel een Fun Plug downloaden en installeren alleen veel voordelen heeft het niet. Je kan met Telnet de NAS wel benaderen en verschillende dingen instellen. Hier heb ik me niet verder in verdiept. Maar het is mogelijk voor de mensen die het willen proberen!

Kwaliteit van de voeding
Niks over op te merken, gewoon goed. Alleen een beetje een rare adapter.

Prijs is gewoon goed, alleen vergeleken met andere met schijven niet erg veel verschil.

Heb jij ook een Conceptronic CH3HNAS?