Specificaties Small form factor, 1 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

LC-Power 2019MB Review

DtenBrink 5 juni 2012, laatste update op 23 oktober 2012, 1.392 views

LC-Power 2019MB

Pluspunten

• Uitbreidingsloten (+support voor gpu's van 9")
  • Met redelijke voeding (genoeg voor basic systeem)
  • Redelijk makkelijk te installeren
  • Mooi uiterlijk
  • Klein

Minpunten

• Plek voor kleine fans (6cm)
  • Voeding niet goed genoeg voor goede gpu's
  • Standaard meegeleverde 6cm fan lawaaiig

Kwaliteit voeding Score: 3
Dit word een korte review. Ik had deze behuizing gekocht omdat het ongeveer de kleinste behuizing met micro atx en expansion slots (4) is. Ik hoopte een simple dual coretje erin te zetten met een 4870. Dit laatste ging niet helemaal als gepland, maar later meer daarover.

Ontvangst
De kast komt enkel met wat schroefjes en de kast zelf natuurlijk, geloof ik werd er ook nog een A5je geleverd waar alleen een plaatje van de case opstaat met wat specs. Er komt verder geen gebruiksaanwijzingen of dergelijke.

Bouwkwaliteit
Ik verwachtte niet veel goeds aangezien LC-power niet bekend staat om hun geweldige producten, maar dit viel echter mee. De kast is redelijk stevig en je zult je niet snijden. Hij is van binnen niet zwart gespoten en dat is dan ook jammer, maar ik had toch niet zulke hoge verwachtingen. Ze hebben dit wel interessant gedaan; de drivebays (met plek voor een 5.25" bay, 3 3.5 inch bays) kunnen in een keer uit de kast worden geschoven.

Inbouwmogelijkheden
Er is plek voor een 5.25" bay, 3 3.5 inch bays en er zijn 4 uitbreidingssloten aanwezig. Als je een videokaart erin wil zetten kan dat prima, zolang deze maar niet te lang is. Ik wilde een 4870 erin zetten en dat bleek net een centimeter te lang. 9" videokaarten gaan er zonder problemen in en er is ook plek voor door de uitbreidingssloten. Ik vind de uitbreidingsmogelijkheden goed, aangezien het een kleine kast is en er toch voldoende in kan.

Koelingsmogelijkheden
Er is niet veel plek voor koeling, namelijk 2 plekken voor 6cm fans. U kan ook een 8cm fan boven de processor plaatsen, voor extra intake. Er zit standaard een 6 cm fan in, maar deze is zo luidruchtig dat je die sowieso moet vervangen.

Vormgeving
Ik vind persoonlijk de kast erg mooi. Op het plaatje lijkt het alsof de zijpanelen wit zijn, maar deze zijn metalic en ik vind het er persoonlijk heel fraai uitzien icm de zwarte voorkant. Nog een aanmerking: de opgegeven lengte van de kast is 375mm, echter is dit zonder voorklep. Met de voorklep komt de totale lengte uit op 397mm

Installatiegemak
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over het installatiegemak. Er kan redelijk makkelijk worden ingebouwd doordat de hele bay er makkelijk uit kan worden gehaald (dus alle sloten in een keer). Dit zorgt ervoor dat het erg simpel is om je spullen in te bouwen, daarna is het wel een beetje prutsen om de bay weer terug in kast te krijgen doordat schroeven vaak niet helemaal handig zijn geplaatst.

Voeding
Er zit een voeding van 380 watt bij, deze is van lc-power zelf. De voeding volstaat goed voor een systeempje zonder videokaart, als je een (goede) graka plaatst raad ik aan een voeding te kopen, ik denk dat een zuinig videokaartje zoals een hd5450 er wel in kan (ze geven zelf aan 15A op 12V rail te leveren). Ik heb zelf een 8600gt en 9600gt erin kunnen draaien met een C2D. De nvidia 9600gt heeft een tdp van 95 watt, dus dat wil zeggen als je er een moderne videokaart in stopt, je zeker een AMD 7790 (85 watt) erin kan stoppen. Overigens zit er een sfx voeding in, deze kan dus ook niet worden vervangen door een normale. Als je een goede grafische kaart erin zet raad ik aan een sfx voeding van een behoorlijk merk te kopen. Be quiet heeft een paar mooie sfx voedingen, oa van 300 en 350 watt, deze zijn wel van wat hogere kwaliteit en kunnen ook wel een mid range kaart aan (6850 ofzo).

De prijs is redelijk. Er zijn goedkopere micro atx kasten zoals de fractal core 1000, maar hier krijg je iig wel een voeding bij (als je geen goede video erin heoft kan dat prima).

Edit: toevoeging gebruik 9600gt

Heb jij ook een LC-Power 2019MB?

Dank voor de review.!

Mijn oog is ook gevallen op dit kastje, maar heb nog wel een vraag.
Hopelijk kan / wil jij die voor me beantwoorden.

De Bay voor de optische drive, kan daar een "normale" drive in met laatje enzo of moet het
een zijn met slot-loading.?

Bij voorbaat dank.!
Er zit bij mij een normale dvd drive in. Als je er nog een zoekt, ik heb nog een systeem in de verkoop, ik wil ook wel de kast apart verkopen. De reden van de verkoop is omdat ik nog iets kleiners (wat ik makkelijk kan meenemen) wilde.
Duidelijke review. Ik ben benieuwd naar 2 puntjes:

-geluid van de voeding idle/load (te gebruiken als je een stille pc wilt bouwen?)
-zou een Radeon HD7750 (zonder 6 pins stroom aansluiting) nog willen met de voeding of zou je het er niet op gokken?

Thanks!
Geluid - Voor normaal gebruik is het goed, ik zou het alleen niet als htpc gebruiken, misschien is het slim om er zelf een andere fan in de voeding te zetten (80mm). Als je deze kast koopt, raad ik je aan om een 60mm koeler te kopen en de standaard meegeleverde te vervangen. Je kan trouwens ook een 80mm fan boven de processor plaatsen.
Voeding - Ik durf je er geen uitsluitsel over te geven, het blijft een voeding van niet hele hoogwaardige kwaliteit. Ik denk dat het geen probleem is omdat 380W behoorlijk veel is (ze geven overigens zelf aan 15A te leveren op de 12V rail). Ik zelf draai er een nvidia 8600 gt in, dat gaat prima.

[Reactie gewijzigd door DtenBrink op 23 oktober 2012 13:05]

de 60mm fans zijn te lawaaiig, scrhijf je.

Kan je de fans op 5v (ipv 12 volt dat ongetwijfeld standaard is) laten draaien? zijn ze dan wel stil? zouden ze dan genoeg koelen voor een zuinig systeempje?
Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag. Ik heb dat nooit geprobeerd en ik ben niet meer in bezit van de kast. Ik heb het systeem, inclusief de kast, verkocht.
goede review!

Nu zit ik er ook over te denken om dit kastje aan te schaffen, maar ik kan nergens vinden wat de maximale hoogte van de processorkoeler is. Kan een van jullie mij dit vertellen?
Dan kan ik er wel een fatsoenlijke koeler in zetten die ook niet zo veel herrie maakt als die van intel zelf :P

Groeten
Ik weet dit niet precies, maar ik schat rond de 10cm. Helaas denk ik niet dat deze kast voor jou geschikt is, want de voeding maakt erg veel herrie. Ik had destijds de ventilator in de voeding vervangen, maar daarvoor moet je wel aardig tweaken. Als je iets compacts zoekt, waar toch een videokaartje in kan, raad ik de silverstone sugo series aan. Je zult dan wel een mini-itx board moeten aanschaffen, maar het systeem is zeer compact en er gaat verbazingwekkend veel in.