Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer Review

cxrlx85 4 juni 2012, laatste update op 4 juni 2012, 605 views

Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer

Pluspunten

• Goede specificaties.
  • Meerdere kleuren frontjes.

Minpunten

• Zeer slechte fysieke kwaliteit.
  • USB 3 poort scheef geplaatst waardoor niet normaal bruikbaar.

Deze cardreader leek mij een mooie aanvulling op een nieuw systeem, speciaal een 3.5 inch compatible kast gekozen. Specificaties zijn prima in orde voor een cardreader van deze tijd.

Echter bij installatie besloten de cardreader weg te laten uit mijn systeem wegens bedroevende kwaliteit:
- Behuizing zit aan elkaar geplakt met een soort folie, waarom geen schroeven?
- USB 3 poort zit scheef en kabels gaan er met moeite in. Zoals ook in andere review.
- Het frontje is verwisselbaar; Maar bij het zeer voorzichtig verwijderen van het zwarte frontje breekt al een pootje af, en de witte erop plaatsen gaat bijna niet omdat de printplaat te breed is.
- Intern zitten de USB kabels scheef op de connector, door de folie kun je dit echter niet corrigeren.
- Ook op de PCB is slechte QA zichtbaar, scheef geplaatste componenten en slordige lijmresten.

Op papier een mooi product, maar de fysieke kwaliteit is belabberd.

Heb jij ook een Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer?

Beste cxrlx85,

Het spijt ons dat je momenteel niet tevreden bent over de EM1079. We hebben intussen zelf ook het product erbij gepakt, gezien de hoeveelheid opmerkingen die je geplaatst hebt. Het is in deze ervaring te begrijpen dat je momenteel de EM1079 niet hoog in het vaandel hebt staan. Desondanks zijn er wel een paar zaken waar rekening mee moet worden gehouden.

-In de verpakking dient een zakje met 6 schroefjes aanwezig te zijn;

-De frontjes kunnen alleen netjes en zonder kans op beschadiging van de behuizing losgehaald worden wanneer eerst de bovenkap verwijderd wordt. Je ziet dan 4 openingen aan beide buitenzijden van de behuizing. Middels een pennetje kunnen de pootjes losgedrukt worden uit de openingetjes en kan de frontpanel daarna verwijderd worden.

-We hebben de los bijgeleverde frontjes ook getest. Het is een beetje voorzichtig ermee omgaan maar dan moet het op zich lukken. Er zijn bij onze testexemplaren geen afwijkingen gevonden in de dikte van de verschillende frontjes.

-De USB poort hoort uiteraard netjes en recht in de behuizing te zitten cq recht op de printplaat vast te zitten.

Dit alles bij elkaar nemend lijkt het erop dat je tot 2x toe pech heeft gehad met nét een verkeerd exemplaar. Mogelijk dat er bij de productie in eenzelfde batch iets verkeerd is gegaan...

We zullen er voor zorgen dat dit probleem z.s.m. opgelost wordt. Het beste gaat dat op de volgende manier:
Mail even naar ons via het online supportformulier: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html
Kies Algemene Vraag en vul dit verhaal, inclusief de link naar je post, in.

We zorgen er dan voor dat je een nieuwe, goedwerkende EM1079 van ons ontvangt.

- Eminent Europe