Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 47LM660S Zwart Review

evilpin0 4 juni 2012, laatste update op 4 juni 2012, 6.178 views

LG 47LM660S Zwart

Pluspunten

• Beeldkwaliteit!
  • 3d effect
  • design
  • ook voor brildragers

Minpunten

• geen dualzone brillen erbij, erg jammer anders was het compleet geweest

*update, wat meer meningen gegeven, was wat mager.

Eigenlijk als Impulse aankoop gekocht, had eerst een Samsung TV op het oog maar met Samsung slechte ervaring (voeding brand altijd na 3-5 jaar door). Reden om van merk te switchen en pfff wat ben ik blij.

Ik had niet veel verstand van de verschillende 3d technieken, LG gebruikt dus passief, volgens LG hetzelfde als in de bioscoop en dat valt te merken! Wat ben ik blij dat nu een passieve 3d tv heb, de beeld kwaliteit is daadwerkelijk subliem en ook al roept Samsung en andere concurrenten hard dat passief geen echte full HD 3d is, de beeld kwaliteit die je te zien krijgt is subliem bij SBS (side by side movies). SBS zijn nu ook niet heel moeilijk binnen te halen dus een extra groot voordeel.

De LG heeft zon goed scherm dat je bijna niet merkt dat het beeld "half hd" is. Ik heb ook gelezen dat de LG met passieve 3d wel full 3d heeft, immer stuurt hij 2x 540p aan (elke oog x540p). De active 3d schijnt echter wel een iets hogere kwaliteit te hebben, maar het beeld is zo mooi dat je niet eens zal opvallen.

Ik heb zelf nooit gebruikt gemaakt van de active 3d technieken, maar ik kan mij niet voorstellen dat deze een merkbaar beter resultaat geven als de passieve LG techniek. De brillen voel je ook niet (comfortabel) en er zit een clip-on bij voor een bril dragen. Met actieve val je als bil drager buiten de boot, met de LG maakt het niks uit.

De 3d diepte en pop-out effecten zijn zeer goed, beter dan in de bios want hier bepaald je lekker zelf waar je gaat zitten!

Concluderend kan ik stellen ik overweldigd was door het resulaat van het scherm en ik in het begin wel wat misselijk werd van de scherpte en het 3d effect. Echter de 3d techniek heeft mij verkocht, niet eens zover vanwege de pop-out effecten maar vanwege de diepte wat het brengt en hoe je dan lekker kan verdwalen bij mooie scenes, de ervaring creert naar mijn mening een hele andere dimensie!

Met de 3d technologie kan je ook Dual Play gamen, elke spel wat spitscreen heeft wordt dan als volbeeld geprojecteerd voor elke speler en alleen hij kan zijn scherm zien. De dual play brillen hebben een LL en RR oog indeling en je kan ze daarom zelf in elkaar zetten van een pathe bril of de bijgeleverde LG brillen. Bij de duurdere versie zitten ze wel erbij....achja je kan niet alles hebben. Ik heb Dualplay ook niet getest, maar als het werkt een vette functie!

Afgezien van het goede 3d effect is het scherm ook super scherp en mooi! Over de prijs valt te discusseren, ik heb er 1250 voor betaald bij de saturn. Prijzig voor de koopjes jagers, maar ik heb er zo nog een paar honderd euro voor over! Dure prijs, goed toestel.

Heb jij ook een LG 47LM660S Zwart?

Hoi, heeft deze TV PIP en kan deze met 1 knop in/uitgeschakeld worden? Op mijn huidige TV kan ik met PIP (en 2e tuner) via PIP snel zappen en/of andere programmas in de gaten houden. Deze functie zoek ik ook op een nieuwe TV.
Nee, PIP functies ontbreekt helaas. Kwam hier pas later achter, een gemis want zelf vind ik dit ook wel handig.

Ik kon hem iig niet vinden, als ik er naast zit vul me dan even aan.
Het is ook geen echt full HD 3D beeld. Dat komt namelijk omdat er twee beelden in die 1080p zitten, maar dat brengt ook voordelen met zich mee, full HD 3D is niet mogelijk met passief op het moment.
Ik had het volgende gelezen daarover; passieve 3d = 2x 540P beeld. 2x 540p = 1080 = officieel toch full hd!
dat is een leuke berekening maar 540 pixel zijn simpelweg geen 1080 pixels. ..
Hoi Evilpin0,

zou je nog wat meer over de Tv kunnen vertellen. Hoe is de beeldkwaliteit? Na hoeveel minuten in de tv aan? Hoe snel is het menu? Wat zijn de extra mogelijkheden van de TV?

En inderdaad is SBS-3D voldoen, want ik merk weinig van de iets lagere resolutie.
Eigenlijk baalde ik van de extra opties die erbij komen; smart tv en wifi. De reden hiervoor is dat ik er niks mee doe en wel voor betaal, ik heb een snelle pc eraan hangen en een draadloze tobo/muis.

Ik heb hier dus ook niet gekeken naar de extra functies, wel zag ik je apps kon downloaden en dit zal heus goed in elkaar zitten bij deze tv.

Het menu is zeer snel en via de wizard kun je het beeld goed aan je voorkeur aanpassen. Wil je gamen dan moet je de tv wel echt op game mode zetten, er treed anders bijna een halve seconde vertraging op. De 400 hz zorgt voor supervloeiende bewegingen, voor mijn gevoel helpt dit het 3d effect erg goed te ondersteunen

De beeld kwaliteit is ongekend en ik kan me niet voorstellen dat er tv voor dit geld beschikbaar zijn die hetzelfde leveren. Ik heb bv The Witcher 2 erop gespeeld en dat beleef je ineens zo anders dan op je 24 inch monitor, de detail die je zit is echt ongekend.

Wat bedoel je met hoeveel minuten in de tv aan?
Hoi evilpin0,

Zou je mij kunnen vertellen of er een Losse spanningskabel bij dit toestel zit of zit die vast aan het toestel? (wil graag een kabel goot in de muur hebben en dus zou een losse spanningskabel dan ideaal zijn....)
In de handleiding kwam ik wel zoiets tegen, ik zal het nog eens doorlezen. Helaas ligt de doos op de vliering bij mijn ouders en kan daar niet makkelijk bij om te kijken of die echt erbij zit.
Ik heb deze t.v net gekocht alleen dan de 47lm669. Het enige verschil is de witte achterkan en de voetpootkleur en de remotes zijn wit. (paste beter bij mijn interieur)

De zwartwaarden zijn wel degelijk goed.
Alleen... Ik ga hem toch terugbrengen.
Waarom?

Zelfs na kalibratie met de waarden uit deze review of mij eigen kalibratie blijft de KLEURFOUT van Rood te groot.
Hoe en wat je ook probeert op welke instellingen of welke profiel (ISF1 Cinema etc.), low/high (cutoff/Gain) en kleurmanagementwaardes voor RGBCMY, het blijft slecht

Het rood is niet genoeg verzadigd, het groen ook niet.
Maar het echt vervelend waarneembare is dat Rood niet echt Rood is. Het neigt met de verschillende settings naar of warm rood-oranje rood-paars.
Je zou denken precies daartussen krijg je puur rood. Zegt maar, ferrari-rood.
Het paneel kan dit gewoon niet weergeven/reproduceren.
Dit heeft ook invloed op de secundaire kleuren.

Ik heb het dus niet over of iets fel genoeg of contrastrijk genoeg is. De tint puur rood, kan dit paneel gewoon niet weergeven.
Als je dit eenmaal opgevallen is kun je dit nooit meer negeren. Het is echt waarneembaar.Daarom breng ik hem terug.
Valt me tegen van LG. Ze zijn qua panelen toch altijd erg goed.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
Deze week heb ik de47LM660S gehaald en ben ook erg enthousiast. Ik kan mij (gelukkig) dan ook niet vinden in het verhaal van evonck. Ik moet wel zeggen dat ik de firmware heb geüpdate en dat heeft een positief effect gehad op de beeldkwaliteit.
Verder sluit ik mij aan bij de review van Evilpin0. Mooi toestel en ik had hem ook nog voor een mooie prijs. Deze week € 888,- bij de media markt (min in pricewatch = nu +/- € 1000,-. Niet om reclame te maken, ik ben op zich niet zo'n fan van de winkel, maar wie weet kan het anderen helpen in de onderhandeling over het toestel bij de mm of andere winkels.

Wat voor mij een pluspunt is, is het relatief goede geluid. De platter de tv's worden, de beroerder het geluid. Deze LG (en volgens mij de hele serie) is daar wat mij betreft een uitzondering op. Verwacht geen wonderen, maar voor normaal gebruik van je TV is het geluid zeker voldoende en vergeleken met andere led / lcd tv's goed.

@renzoverschoor, de spanningskabel zit vast.
Media Mark nu nov2012nl is omb 1150 in duitsland omb 900, maar via goede onlinwinkels kan ook.