Specificaties 12,1" (1280x800), 160GB - Bekijk alle specificaties

Asus U6S-2P030E Review

s9606564 1 januari 2008, laatste update op 7 november 2008, 1.121 views

Asus U6S-2P030E

Pluspunten

• Geintereerde UMTS kaart
  • Goede balans prestaties en gewicht
  • Fingerprint reader
  • Prachtig design

Minpunten

• Zware toetsaanslag muisknoppen touchpad
  • Vingerafdrukken snel zichtbaar op behuizing

Meteen toen deze laptop leverbaar werd heb ik een Asus U6s besteld. Sowieso vind ik het qua vormgeving een mooie machine (zo sluit de klep bijvoorbeeld zonder apart haakje/oogje). Een machine met in mijn ogen een goede balans tussen prestaties en gewicht. Hij heeft alle basisfuncties ruim aan boord (DVD writer, webcam, HDMI) en meer! Vooral de ge´ntegreerde UMTS kaart vind ik erg handig omdat ik voorheen met een insteekkaart werkte.

Daarnaast heeft Asus een aantal handige (software) functies toegevoegd, bijvoorbeeld de fingerprint reader. Hierdoor kun je inloggen in Windows of webapplicaties door je vinger te laten scannen. Ook zit er een "Single Sign On" module bij die ervoor zorgt dat je automatisch wordt ingelogd op webapplicaties (als je dit wilt), zelfs als een website hier zelf geen functie voor biedt. Maar het werkt ook voor bijvoorbeeld VPN.

Het enige nadeel vind ik dat de muisknoppen van het touchpad een zware aanslag hebben.

Heb jij ook een Asus U6S-2P030E?

Ik begrijp dat je blij bent met je aankoop?

Eerlijk gezegd: pas nadat ik je foto's had gezien, begreep ik dat deze tekst over een notebook ging....
meestal kan je bij de Asus notebooks, klikken door op het touchpad zachtjes te tikken...
een dubbeltik is dan uiteraard een dubbelklik.. Ik gebruik dus de knoppen van het touchpad zelden...
(alleen dan niet van deze Asus Notebook maar een ouwere)
Heb nu bij de update er in de eerste zin even bij gezet dat het om een laptop gaat.

Voor dubbelklikken gebruik ik inderdaad ook het touchpad zelf. Voor het selecteren en slepen van items of rechtermuisknop is (mij mijn weten) echter de knop zelf nog wel nodig helaas.

Verder heb ik deze week (3 november 2008) de harddisk vervangen naar een 7200rpm variant en heb ik ervoor gekozen om er XP in plaats van Vista op te zetten.
Op de driver voor de webcam na (die doet het op de kop) zijn alle drivers beschikbaar.
Nu werkt het weer extreem snel, een aanrader dus.