HP PSC 1610 Review

hanna10Newbie 31 december 2007, 750 views

HP PSC 1610

Pluspunten

• Goed printresultaat
  • Geschikt als documentscanner

Minpunten

• slechte papierdoorvoer
  • slechte comptabiliteit met Vista
  • Matig als fotoscanner

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 3
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 1
Inktverbruik Score: 3
In het begin was ik enthousiast. Hoewel de features voor scannen beperkt waren.
Al heel snel kreeg ik problemen met de papier doorvoer. Ik had het apparaat bij Officecenter gekocht, maar daar wilden ze binnen de garantietermijn niets doen. Ze stuurden me naar HP. De service desk gaf wel wat tips als resetten en schoonmaken van de rollen, maar niets hielp. Dus ik voel me in de steek gelaten door Officecenter (HP verkoopt vaak onder eigen verantwoordelijkheid in deze winkel!) en HP. Ook bleek het apparaat moeilijk onder Vista te werken. Pas na enkele maanden geschikte printerdrivers, maar het scannen ging niet probleemloos. Nu scan ik via Photoshopelements, gaat prima alleen geen pdf documenten mogelijk.
Papierdoorvoer gaat steeds slechter. Het papier wordt er scheef ingetrokken en loopt na een paar blaadjes vast. Fotopapier gaat helemaal niet meer.
Ik moet nu wel omzien naar een andere, maar geen HP, printer. Een levensduur van twee jaar en dan met veel hobbels vind ik voor zo'n printer erg kort.
NB ik print gemiddeld 20 blaadjes per week, 1000 vel per jaar, dus niet extreem veel.

Heb jij ook een HP PSC 1610?

Ik denk dat er idd wat met de papierrollen zijn, ben ik blij dat toen ik naar de mycom ging ze bij mijn printer niet zo moeilijk over deden als bij jou. Fijne jaarwisseling :)
OC geeft een jaar garantie, dus die moeten ze gewoon innemen. Desnoods ga je naar een andere vestiging.