Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer Review

audi-80 10 juni 2012, laatste update op 10 juni 2012, 944 views

Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer

Pluspunten

• Ondersteunt veel kaartsoorten.

Minpunten

• USB poort zit nog wel een beetje scheef, maar is nu wel bruikbaar en niet storend.

Ik heb deze cardreader gekocht en nadat ik hem ingebouwd had blijkt dat ik geen USB stekker in de usb poort krijg.
Als ik de usb poort bekijk zie ik dat de lip waar de contacten opzitten helemaal scheef in de usb poort zit zodat de poort geblokkeerd word.
Nadat na veel moeite via de winkel (winkel wilde geen service verlenen)een nieuwe heb gekregen blijkt deze precies hetzelfde probleem te hebben.
Volgens de winkel kwamen beide van verschillende leveranciers en kon het dus geen slechte partij zijn.
En aangezien de winkel blijkbaar geen service wenst te verlenen heb ik een ondeugdelijk
product.
In mijn ogen is dit gewoon een productiefout en aangezien dat ik bij 2 heb die volgens de verkoper bij 2 leveranciers vandaan komen lijkt hij mij dat er meer zijn die dit hebben.

1e foto (ingebouwd) is de 1e cardreader.
2e foto is de 2e cardreader. (deze heb ik niet gebruikt)

EDIT: 10-06-12

Na aanleiding van deze review heeft Eminent contact met mij opgenomen om dit op te lossen.
Ze hebben me een nieuwe cardreader toegestuurd en bij deze is de USB poort wel bruikbaar zoals het hoort.
Dit vind ik echt TOP-service van Eminent, daar zouden andere bedrijven nog wat van kunnen leren!
Daarvoor wil ik Eminent dan ook graag bedanken.

Van de week de cardreader alleen nog even inbouwen.

Heb jij ook een Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer?

Ik wilde deze ook net aanschaffen online, dat zal ik nu maar niet meer doen.

Jammer dat de service in steeds meer winkels (naar mijn gevoel) slechter aan het worden is.
Ik dacht dat Eminent standaard 5 jaar garantie geeft op al zijn produkten, voor mij zou dat een reden zijn zo'n produkt te kopen.
Als de leverancier dan gaat dwarsliggen is dat erg vervelend.
Ik heb over die webshop een shopreview geschreven, daar heb ik nu van de webshop al reactie op.
Dus ik hoop dat er alsnog een oplossing komt.
Anders wil ik het alsnog rechtstreeks via Eminent proberen, als dat tenminste kan.
eminent(javocom) heeft prima garantieafhandeling, en idd 5jaar op meeste spul geloof ik.
Beste audi-80,

Het spijt ons dat je momenteel niet tevreden bent over de EM1079. De USB poort hoort er recht in te zitten. Mogelijk betreft het hier een enkelstaand productiefoutje. We zullen er voor zorgen dat dit probleem z.s.m. opgelost wordt. Het beste gaat dat op de volgende manier:

Mail even naar ons via het online supportformulier: http://www.eminent-online.com/nl/contact.html

Kies voor Algemene Vraag zodat je direct het invulformulier ziet.

Zet de link naar je review even in het bericht, eventueel met deze tekst erbij. We zorgen er dan voor dat je een nieuwe, goedwerkende EM1079 van ons ontvangt.

- Eminent Europe
Kijk, en dit zocht ik; een fabrikant die ook achter zijn producten staat nadat het verkocht is. Ik zocht naar een kaartlezer, en het wordt nu een stuk makkelijker.

De review vind ik een beetje summier en doet mij meer denken aan een (heel begrijpelijk) beklag. Ik denk dat je de review nog veel beter kan maken door je ervaringen op te schrijven nu je hem een paar maanden in gebruik hebt.

Ik laat mij graag overtuigen door jou om deze kaartlezer te kopen
Klopt, het was ook min of meer beklag, het was mischien ook beter geweest om direct contact op te nemen met de fabrikant.
Maar na 2x een cardeader met hetzelfde euvel ontvangen te hebben via een webshop die in 1e instantie mij geen service wilde verlenen en mij vals beschuldigde dat ik de usb poort zelf gesloopt zou hebben had ik het behoorlijk gehad met dat ding.
Maar Eminent heeft het zoals je kunt lezen perfect opgelost en met de desbetreffende webshop is het ook opgelost.

Wat valt er verder over het apparaatje te schrijven, hij doet wat hij moet doen en naar mijn mening lekker snel.
Ik gebruikte hiervoor altijd de cardreader die in mijn Dell monitor (2405FPW) zat en een externe Sandisk. (de laatste gebruik ik soms nog met mijn laptop als ik een CF-kaartje moet lezen)
Ik ben niet iemand die snel allerlei benchmarks en testen gaat doen.
Hij voldoet aan de eisen waarvoor ik het gekocht heb, dus ben ik tevreden.

Er was toen nog niet veel keus in USB 3 interne cardreaders, deze dan en wat merken die ik niet ken.
Maar door goede ervaringen met Eminent producten in het verleden was voor mij de reden om deze cardreader te kiezen.