Compaq P1220 Review

Alwood 20 januari 2008, 1.242 views

Compaq P1220

Pluspunten

• scherp beeld
  • mooie kleuren
  • 2 aansluitingen voor PC/Xbox/laptop etc...
  • groot scherm

Minpunten

• Zwaar
  • groot
  • lelijk

Een krijgertje... maar wel een van de beste soort!

Ik werk ook veel met tft schermen maar er is vooralsnog niets wat alle voordelen van een goeie CRT combineert. De kleuren, het contrast en de scherpte op alle verschillende resoluties is verschrikkelijk goed.

Ik heb het scherm een tijd lang op 1280x1024 en 100hz gebruikt maar het leek toen waak wat onscherp. Vooral tekst werd niet helemaal lekker afgebeeld. Echter nu heb ik het scherm al langere tijd op 1600x1200 met 85hz en de kwaliteit in onovertroffen! Zolang de stekkers goed vast zitten en er een HQ-kabel gebruikt word blijft alles haarscherp zonder te flikkeren.

Handig zijn de 2 vga aansluitingen. Ik heb zelf meer dan eens een 2e computer tijdelijk op het scherm staan en de 2e VGA aansluiting ligt standaard op mijn bureau. Het schakelen tussen de schermen is een simpele klik op het knopje onder het beeld.
De voet is verder erg stabiel en is redelijk goed instelbaar.

Maar weinig in deze wereld is perfect en zo ook dit scherm. Het is erg groot, heel zwaar en ongans lelijk. Heb je echter de ruimte dan is het in gebruik een van de prettigste beeldschermen als je er nog een kan vinden. En in tegenstelling tot tft's zijn ze ook nog eens gemaakt om meerdere mensenlevens mee te gaan! :P

Heb jij ook een Compaq P1220?

Ik vind je negatieve punten zwak, een 22 inch scherm zal snel groot zijn en wat zwaarder dan een 15/17/19 inch scherm, dit kan ook goed bijdragen aan de degelijkheid van een scherm, zo'n licht flutdingetje heb je ook geen zin in. Wellicht kan je ook nog een foto bij je review doen om het lelijk te elaboreren?
Lol, elaboreren :) To elaborate kende ik wel, maar de NL variant niet.
foto's over een weekje, bij al m'n reviews :) nu ff vakansie-en ;)
(heb trouwens de productinfo bijgewerkt... als het goed is kom je nu op de site met plaatje)

[Reactie gewijzigd door Alwood op 29 december 2007 23:31]