Maxtor DiamondMax 16 80GB , 80GB Review

n-i-x 21 april 2005, 464 views

Maxtor DiamondMax 16 80GB , 80GB

Pluspunten

• Stil.
  • Geen problemen mee gehad.

Minpunten

• Langzaam

Deze hardeschijf heb ik tegelijk met de rest van mijn pc gekocht. Eigenlijk heb ik niet bewust een keuze gemaakt; hij zat er gewoon in. Nadat ik mijn pc een tijdje in gebruik had, ontdekte ik iets zeer positiefs aan de schijf: De schijf is idle onhoorbaar. Als de schijf aan het werk gezet wordt hoor je wel iets, maar dit wordt niet meer dan een zacht gepruttel. Zo'n stille schijf is zeker handig als je je stilte op prijs stelt. De temperatuur ligt normaal op zo'n 37 graden celsius, met een moederbord-temperatuut van 31 graden, dus een vershil van slechts 6 graden. Voor snelheidsfanaten mag deze schijf door zijn snelheid dan mischien niet echt nuttig zijn, maar voor mensen die waarde hechten aan stille en koele opslag voldoet deze schijf uitstekend.

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax 16 80GB , 80GB?

wow diamondmax 16 :)

think it's a typo? :)
Hij staat op de maxtor site, maar verder heb ik hem nog nergens gevonden. Hij is er trouwens alleen in PATA.