Acer Aspire 4755G-2334G50MN Review

Broner 1 juni 2012, 255 views

Acer Aspire 4755G-2334G50MN

Pluspunten

• behuizing
  • GT 540M
  • I5-2430M
  • value for money

Minpunten

• 5200 RPM harde schijf
  • geluid
  • toetsaanslag net te zwaar

Allereerst wil ik opmerken dat mijn specifieke laptop een i5-2430M processor heeft. Het type is verder hetzelfde en ik heb ´m voor 499 euro gekocht.

Behuizing
De eerste indruk van de laptop was zeer goed. De bruine kleur is niet eens heel erg lelijk als je daadwerkelijk achter de laptop zit maar dichtgeslagen is het allerminst een beauty. De laptop is wel een beetje zwaar maar ook solide van bouw. De scharnieren van het beeldscherm zijn in orde en het plastic buigt nergens echt door.

Het toetsenbord is een kleine tegenvaller tot dusver. De toetsaanslag is net iets te zwaar waardoor je wat sneller een lettertje te weinig typt.Het beeldscherm heeft genoeg kwaliteit voor een laptop in dit segment van de markt. Het had van mij nog een tikkeltje helderder gemogen en je hoeft niet te verwachten dat je hiermee, met spiegelend beelscherm buiten in de zon kan werken. De speakers leveren een zeer slecht geluid.

Wat betreft de prestaties heb ik gemengde gevoelens. Ik merk dat de trage harde schijf parten speelt bij eenvoudige werkzaamheden maar tegelijkertijd is deze laptop in staat om Diablo 3 op een hoge resolutie te draaien.

In totaal ben ik een gelukkige consument. De laptop heeft wat minpunten maar biedt veel bang voor buck en voelt ook nog eens kwaliteitsvol aan.

Heb jij ook een Acer Aspire 4755G-2334G50MN?