×

Help Tweakers weer winnen!

Specificaties Niet gestabiliseerd met een filtermaat van 52mm - Bekijk alle specificaties

Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G Review

yzf1kr 1 juni 2012, laatste update op 1 juni 2012, 2.431 views

Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G

Pluspunten

• Gewicht
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Focus snelheid

AF-snelheid Score: 3
Lens flare Score: 4
Vignettering Score: 4
Chrom. abberratie Score: 3
Vervorming Score: 3
Scherpte (stopped) Score: 5
Scherpte (open) Score: 4
Handling Score: 3
Ik heb deze lens destijds gekocht als lichtsterke prime voor op mijn D300s.
Dit is eigenlijk een lens die iedere DX bezitter standaard in zijn tas moet hebben zitten.

Het is een plastic lensje met interne motor zonder verder enige poespas.
Alles aan deze lens is wel ok, hij heeft wat last van CA, maar dat is normaal bij een lichtsterke prime.
Het enige puntje van kritiek is de AF-snelheid, die t.o.v bijvoorbeeld de 50mm 1.8 AF-D een stuk langzamer.
Een interne motor zegt dus niets over de snelheid.

Kortom een leuke basislens, zeker als je alleen nog maar kitlenzen in je assortiment hebt.
Maar ook als je binnen fotografeert is het een goed alternatief voor een standaardzoom.

Heb jij ook een Nikon AF-S DX Nikkor 35mm f/1.8G?

[Reactie gewijzigd door yzf1kr op 1 juni 2012 14:55]