Razer Vespula Review

onenoorder 31 mei 2012, 1.747 views

Razer Vespula

Pluspunten

• Ziet er mooi uit.
  • Twee kanten voor twee soorten gebruikers.
  • Werkt prima met Razer producten.
  • Stof veeg je er zo af.
  • Laser tracking werk uitstekend.
  • De pols steun.
  • Ligt stabiel op je ondergrond.

Minpunten

• De Speed kant vind ik persoonlijk niet fijn.
  • In het begin effen wennen.

Razer Vespula

Dat ik deze muismat heb gekocht is, omdat ik een goede nieuwe muismat zocht voor met Razer Mamba. In de Mediamarkt zag ik deze liggen voor 35,00 en dacht kan mooi bij mijn muis. De Razer Vespula zit in een mooie verpakking, zo Razer dat altijd doet. De Razer Vespula heeft twee kanten een Speed kant en een Control kant.

De wrist rest gebruik ik eigenlijk altijd, omdat dit zacht is en voelt goed aan. Ik gebruik de mat in combinatie met de Razer Mamba en je kunt duidelijk merken dat de laser tracking goed werkt. De speed side van de mat gebruik ik eigenlijk nooit om twee redenen: 1 omdat er ontzettend snel krasjes ontstaan (alleen met lage dpi), en 2 omdat ik de weerstand totaal niet prettig vind. Ik hou er namelijk van dat de muis zo soepel mogelijk over de mat beweegt. Daarom gebruik ik de control side.

De namen zijn nogal misleidend want je zou denken dat je op de speed side juist snel met de muis kan bewegen, maar omdat deze kant glad is maakt de muis meer contact met het oppervlak waardoor je meer weerstand hebt. Andersom geld voor de control kant, deze is ruw en grover waardoor de muis minder weerstand bied. Met de control kant is het bijna net of de muis over de mat heen zweeft, zo soepel glijd de muis over de mat. Dit kan per muis verschillen.

Voor krassen op de Razer Vespula heb ik geen last van met me Razer Mamba, want hij heeft een zachte onderkant en ik werk altijd met 4 verschillende snelheden zoals 3000 dpi, 4000 dpi, 5600 dpi en 6400 dpi. Lager dan 3000 dpi zet ik hem nooit, want daar krijg ik een zere hand van.

• Razer Mamba
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Razer Vespula?

' Ik hou er namelijk van dat de muis zo soepel mogelijk over de mat beweegt. Daarom gebruik ik de control side.'

Vindt ik een zeer vreemde opmerking, gezien de speed kant normaal moet zorgen voor een soepele beweging van de muis! ;)
Ja idd, ik heb ook het idee dat de muisvoetjes heel snel slijten op de control side
In praktijk verneem je de muis op de control side niet en op de speed side heb je meer weerstand en maakt geluid. Maar juist door die weerstand kan je beter richten met gamen. Ik gebruik hoge dpi dus daarom vind ik die weerstand niets.

Ja ik dacht eerst dat het ook andersom was. In het gebruik met je het vanzelf wel ;)