Eminent EM4480 Internet Camera Review

Rob1973 28 december 2007, 1.446 views

Eminent EM4480 Internet Camera

Pluspunten

• Hij reageert goed op bewegingen.

Minpunten

• geen

Design & bouwkwaliteit Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Deze heb ik camera gekocht in mei 2007. Hij werkt 24 / 7 sinds deze tijd. Hij staat binnen, dus achter een raam, om mijn auto in de gaten te houden. Dit doet hij zeer goed.

Deze camera kan je met de meegeleverde software gemakkelijk instellen, ook wanneer hij moet opnemen. Hij reageert goed op bewegingen. Bij de resolutie van 640x480 haalt hij gemiddeld ongeveer 6 fps over het netwerk.

De infrarode leds zijn in de nacht bij plaatsing achter een raam niet handig: de weerkaatsing in het raam maakt hem 'blind'. De oplossing is eenvoudig: de led's even afplakken met zwarte tape.

Ik heb nu een tweede besteld zodat ik meer kan uitproberen. De software beloofd ondersteuning voor 16 camera's: ik ben benieuwd.

Heb jij ook een Eminent EM4480 Internet Camera?

Noem je dit een review?
Voorbeelden? Lichtgevoeligheid? Met name lichtgevoeligheid is een ramp. Ik heb een zwart-wit cam hier hangen op m'n auto, 0.1 lux volgens specs, maar met slechts 2 lantaarnpalen in de buurt (beide op 50m afstand ofzo) en een schuurblok ervoor blijft er niet veel licht over, en krijg je dus amper fatsoenlijk beeld.
-edit-
mijn fout, dit is een ander type

[Reactie gewijzigd door xmenno op 21 januari 2008 13:25]

Negatieve eigenschappen: