Qpad CT Large kode5 L.E. Review

un1ty 28 december 2007, 1.081 views

Qpad CT Large kode5 L.E.

Pluspunten

• Groot oppervlakte
  • Geen plakkend oppervlak
  • Stof/Buigzaam
  • Meegeleverde QPAD Glidz
  • Glad!

Minpunten

• Compatibiliteit met G5 V1

Algemeen
Na de muismat ongeveer jaar en dag in gebruik te hebben, ben ik vooralsnog zeer tevreden, over de kwaliteit van het materiaal mag niet geklaagd worden!
de randjes zijn enigzins geschuurd, maar niet dusdanig dat het merkbaar is wanneer je de muismat gebruikt (het is zelfs zo dat je het niet opmerkt tenzij je er op let). De muismat is ook nog altijd 'glad', zonder enige moeite verschuif ik de muis over de mat.
Wat betreft gaming, de muismat is geschikt voor wat voor game dan ook, een lekker groot oppervlak en ondanks de dikte van 4mm, nauwelijks merkbaar.
De muis is onder andere getest met de Logitech MX510, MX518, G5 (v1 & v2) & VX Nano
De compatibiliteit viel alleszins mee, alle muizen hadden 'tractie' op de muismat, alleen met de G5 V1 had ik problemen bij hogere snelheden (bij onder andere quake), hierbij ging de muis 'floaten', na het verhogen van het aantal Hz op de USB poort verminderde dit, maar het probleem bleef aanwezig, bij de V2 was dit verholpen.
Om het product ook maar even te vergelijken met andere producten;
Wat ik zelf bij de andere muismatten ervoer, zoals een Icemat, is dat de pols begon te plakken aan de muismat door het materiaal (en zweterige polsen ;)), bij deze stoffen muismat heb ik dat dus niet!
Ook werden bij de muismat QPAD Glidz meegeleverd, wat ik ook zeker een plus vind!

Vormgeving
Een van de mooist vormgegeven muismatten op de markt, naar mijn persoonlijke mening. Enigzins jammer is dat ik de witte versie heb, en die is door overmatig gebruik een beetje verkleurd O-)

De prijs valt weinig over te klagen, JA, het zijn wel weer 20 euro's die je ook ergens anders aan had uit kunnen geven. Maar ze zijn het zeker waard.
Ook is de prijs goed concurrerend met andere fabrikanten.
zeker gezien de meegeleverde QPAD Glidz, wat je zeker niet bij elke andere fabrikant zal krijgen.

Heb jij ook een Qpad CT Large kode5 L.E.?

QPAD CT Large review door un1ty.
haha ik dacht dat het een zeer grote review ging zijn ^^
Goede review,
Inderdaad fijne muismatten die Qpads en in combinatie met die GlidZ is het helemaal ideaal. De prijs is trouwens wel een stuk goedkoper geworden!
Toen ik zon eerste Large Qpad ging halen kostten ze nog ruim 30 euro.

En ja ik was toen ook zo gek om er één te kopen :9 :Y)
Ik heb 'm 2e hands gekocht van ik geloof Ediejo of Waterkoud..
die had em toen met een contest gewonnen, toen waren ze inderdaad nog 34,-
ik kocht 'm voor 20+ verzendkosten.

maar ik moet het toch vergelijken met de huidige nieuwprijs, en voor dat geld, zou ik em zo nog eens kopen!
Ik heb deze muismat ook gehad. Had hem op netgamez gekocht. Maar toch al gauw na 2 maanden was hij onspeelbaar. Allemaal krasjes e.d. in het oppervlak. Toen maar weer terug gegaan naar Corepad. Dat blijven toch de fijnste muismatten vind ik persoonlijk. Misschien lag het ook wel aan mijn G5 v1, maar dat weet ik niet. Duidelijke review verder.
Tandenborstel naast de laptop :P

[Reactie gewijzigd door painkil1 op 2 januari 2008 02:31]