HP Compaq Presario C710ED Review

blender 28 december 2007, 1.160 views

HP Compaq Presario C710ED

Pluspunten

• Zie de onderbouwing van de review.

Minpunten

• Eigenlijk geen.

De featureset is duidelijk en bestaat hoofdzakelijk uit dingen die de gemiddelde notebook gebruiker nodig heeft. Geen overbodige dingen die ruimte innemen zoals cardreaders of 50 USB poorten.

Prestaties zijn zoals te verwachten bij een C1D processor met 1GB en Vista Home Premium. Niet top-notch, maar gewoon zeer werkbaar voor een huis-tuin-en-keuken notebook zoals deze.

Beeldkwaliteit is super. Dit is een van de dingen waarop niet bezuinigd is en dat merk je.

Bouwkwaliteit en robuustheid zijn domweg zo goed dat je je afvraagt hoe ze het voor dit geld kunnen maken. Geen rare overbodige "chroom" randjes of weet ik wat voor poespas. Gewoon een strakke zwarte cover die stevig en niet plasticy aanvoelt.

Ergonomisch gezien lijkt overal aan gedacht. Het toetsenbord heeft een prettige aanslag. Trackpad is met een klein knopje boven het pad uit te zetten bij gebruik van een externe muis. Erg handig.

Warmte en geluidsproductie. Hij is gewoon stil en je kunt hem zonder dat als man de kinderbijslag in gevaar komt op schoot houden.

Mobiliteit en accuduur valt nog weinig over te zeggen omdat hij nog nergens mee naartoe gesleept is en hoofdzakelijk aan de netspanning hangt.

Prijs is een lachertje voor een notebook die er zo goed uitziet met deze features en dan ook nog van een A-merk dat al jaren en jaren notebooks maakt.

Heb jij ook een HP Compaq Presario C710ED?

Het is inderdaad een prima laptop, hij is vlotter dan ik had verwacht voor die prijs. Alleen mijn ervaring is dat het touchpad verder naar links geplaatst had moeten worden, recht onder de spatie. Je komt er tijdens het typen nu te vaak op met je handpalm waardoor je cursor zomaar ergens anders heen gaat je typen word onderbroken of ergens anders word hervat. Een kleine ontwerpfout vind ik zelf.