Specificaties 42" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 42LM760S Zwart Review

Wmvb 10 juni 2012, laatste update op 11 juni 2012, 8.279 views

LG 42LM760S Zwart

Pluspunten

• Hele dunne lijst
  • Strak afgewerkt
  • Dual play gaming werkt uitstekend
  • Magic remote
  • Lg smartshare (verbinden met de pc)
  • Meegeleverde brillen

Minpunten

• Slome wifi verbinding
  • Lijst is niet helemaal recht
  • Voor veel mensen onaantrekkelijke voet
  • Nog wat prijzig (1400 eerste prijs, nu 1222)

Een woonkamer in ons huis is net opnieuw ingericht en daar hoort natuurlijk een nieuwe tv bij. Naast mijn studie ben ik parttimer bij de media markt op de televisieafdeling. Ik heb uit alle tv's uiteindelijk deze gekozen. Ik zal nu uitleggen waarom.

Met mijn personeelskorting + actiekorting (35-40%)kon ik kiezen tussen zo'n beetje alle tv's. Ik heb veel getwijfeld welke het uiteindelijk moest worden. Ik twijfelde vooral tussen de samsung es7000 en de lg lm760.Uiteindelijk heb ik voor de lg gekozen vanwege de mooie strakke omlijsting, de magic remote en het strakke beeld. Het bedienen van de extra's van samsung met handgebaren en spraak vind ik maar matig werken. De magic remote van lg werkt veel fijner en vooral sneller. De omlijsting van lg vind ik mooier omdat er aan de onderkant geen brandend samsung logo uitsteekt ((http://www.electrical-sho...mages/zoom/UE40ES7000.jpg) dit logo bedoel ik.) Verder voelt de behuizing van lg wat steviger aan dan die van samsung vanwege de aluminiumomlijsting, het extra plastic randje bij de samsung voelt een beetje goedkoop aan.
Ik heb er met mijn korting 999 voor betaald exclusief de 100 cashback die je nog van lg krijgt.
Ik heb de tv nu zo'n 3 weken in mijn bezit.

42lm760s
Teufel ultima 40
Marantz 1402
Xbox 360
Linksys Wrt610N

In de doos
De tv wordt geleverd met 5 3d brillen(1 3d bril om over een normale bril heen te klikken), 2 dual play brillen, magic remote & een gewone afstandsbedieining. Bij de afstandsbedieningen zitten uiteraard batterijen.

Featureset:

De featureset is erg uitgebreid. Alles werkt echt heel soepel met de magic remote. Dit is een soort wii controller maar dan een afstandsbediening. Hij ligt niet zwaar in de hand en is erg accuraat. Wat wel enigzins onhandig is is hoe je klikt. Je klikt namelijk met het scrollwieltje. Af en toe klik je mis omdat je kracht moet zetten met je duim en de muis dus over het gewenste pictogram schuift.
De apps zien er allemaal erg goed uit en werken ook naar behoren. Ik heb toen ik de tv net in mijn bezit had wat apps geinstalleerd maar ik gebruik de hele smart-tv functie eigenlijk nooit. De enige functie die ik af en toe gebruik is de browser om het nieuws te lezen en de nos gemist app en af en toe facebook. Met de nos gemist app kan je het laatste journaal, 8 uur journaal of jeugdjournaal kijken.
De wifi-ontvanger die in de tv zit is niet erg goed. De apps werken allemaal wel, maar zodra je een filmpje op bijvoorbeeld youtube gaat kijken hapert de tv en blijft ie maar bufferen. Als je een internetkabel gebruikt is dit probleem zo goed als verholpen. Nog een handige functie die ik bijna vergeet is het draadloos verbinding maken met je computer. Hiermee kan je via je netwerk films, fotos, muziek ed. afspelen op je tv vanaf je computer.

Kleurweergave
Het beeld ziet er gewoon superstrak en mooi uit (upc HD). De kleuren komen warm over. Alle instellingen mbt kleur, contrast, helderheid ed. zijn gemakkelijk naar eigen wens in te stellen in een overzichtelijk menu.

Bouwkwaliteit en afwerking

De tv ziet er gewoon superstrak uit. Er is maar een heel klein zwart randje waar nog een aluminium randje omheen zit. Ik heb de bouwkwaliteit 4 sterren gegeven omdat de aluminium randjes niet helemaal recht zitten als je goed kijkt. Van afstand (3.5meter) valt dit niet op maar van dichtbij wel.
De tv wordt geleverd met een chromen voet. De tv staat erg stevig op de voet en is ook draaibaar. De voet was wel even wennen omdat deze er nogal appart uitziet.

3D functies
De 3d functies zijn op zich wel aardig, maar 3d weet mij (nog) niet echt te boeien. Er is een 3d world app waar je allerlei 3d filmpjes kan kijken. Bij deze filmpjes zie je de 3d echt goed. Maar de 3d converter die in de tv zit is niet veel bijzonders. Het 3d beeld komt, als je het converteert, niet uit het scherm en je ziet het niet echt goed. De 3d is alleen leuk bij de demo films, of bij een 3d film. Geconverteerde 3d is gewoon niet boeiend.

Dual play gaming
Dual play gaming werkt erg goed en is echt een hele gave functie van deze tv. Met dualplay gaming kan je splitscreen games spelen die je, als je allebij een bril op hebt, beide in volledig scherm kan spelen. Beide spelers zien dus volledig scherm. Dit werkt met dat de ene speler alle oneven lijnen van het beeld ziet en de andere speler alle even lijnen. Ik heb dit onder andere getest met call of duty en forza 4 op de xbox 360. Je ziet elkaars scherm bijna nooit. Af en toe als je in een heel donker stukje bent kun je heel licht het scherm van de ander zien. Buiten deze ''bug'' is het echt een gave functie die volledig naar behoren werkt. Aan het begin kreeg ik er na een uur hoofdpijn van maar na een paar keer een tijdje gespeeld te hebben is dit zo goed als verdwenen.

Gamen

Als je de tv in de normale beeldstand 'levendig' zet is gamen gewoon niet te doen. Vooral bij call of duty is er echt verschrikkelijk vertraging. Als je op springen drukt duurt het letterlijk 1 seconde voordat er gesprongen wordt. Gelukkig is dit verholpen als je de beeldmodus op 'gaming' zet. Ik weet niet precies wat er dan gebeurd maar iig is de vertraging dan verholpen en blijft het beeld er strak uitzien.

Goed uitziende tv met veel extra's. Ik zou iedereen die naar een nieuwe tv op zoek is deze tv aanraden of de iets goedkopere lm660.
Foto toegevoegd, het lelijke kastje moet nog vervangen worden;)
Dit is mijn eerste review, kritiek mag altijd maar wel graag opbouwend ;).

Heb jij ook een LG 42LM760S Zwart?

Bij mij is de omlijsting wel recht. Misschien ligt het aan je model. Even kijken bij de andere modellen die je in showroom hebt?
Wat een van mijn eisen voor een nieuwe TV is, is dat het een ingebouwde Wireless Display (WiDi) functie heeft. Zodat ik gemakkelijk content op het grote scherm kan laten zien via mijn laptop en smartphone. Heb jij de mogelijkheid om deze functie te testen? Ik ben heel benieuwd of dit een beetje goed werkt, ook met gamen en het kijken van Full HD content.

Alvast bedankt! :)
Ik wil het ook graag testen, maar ik heb het de laatste tijd erg druk! Ik zal is kijken of WiDi goed werkt met mijn S3.
De share functie via het draadloos netwerk naar de pc werkt in ieder geval erg goed, de tv speelt alle gangbare bestanden (voor mij meestgebruikt MKV) moeiteloos af.
Gamen werkt echt super! De dualplay functie is vooral erg gaaf. Ik zou alleen eerst even testen of je er geen hoofdpijn van krijgt (als dit mogelijk is). Als ik met een vriend de dual play functie gebruik stoppen we vaak na 1 2 uur omdat het anders vermoeiend wordt.
Full HD content ziet er echt prachtig uit!
Ik zou deze tv zeker aanraden ;)! succes met de keuze.
Dit zou natuurlijk ook alleen bij mijn model zo kunnen zijn. Ik zal morgenavond is kijken als ik weer moet werken!
Ik vind dit toch een matige review voor een (parttime) tv verkoper.

Het geen dat je niet weet wat de tv doet als je hem op 'game' modus zet zegt al genoeg.

Ook had ik graag willen weten hoe het afspelen vanaf de computer gaat en of het streamen zonder haperingen/gebreken verloopt. Verder mis ik afbeeldingen
ik weet wel wat het doet maar niet precies, als je de tv op game modus zet gaat de beeldverbeteringsmodus uit. Normaal heeft de tv 200hz -->800hz CMR. Cmr is clear motion rate. De tv maakt het beeld als het ware mooier door het te filteren en daarna zelf dingen toe te voegen aan het beeld. Als je de tv op game modus zet gaat de beeldverbeteringsmodus uit. Hierdoor is de vertraging weg omdat het beeld niet eerst 'gefilterd' wordt. Hopelijk heb ik het zo goed genoeg uitgelegd.
Foto's kan ik altijd nog erbij zetten maar aangezien het gister 10 uur was en de kamer nogal donker was heb ik deze nog niet gemaakt. Ik heb de tv pas 2 weken in mijn bezit en heb het nogal druk met school, daardoor heb ik nog niet alle functies volledig kunnen testen. Ik zal de review binnenkort een update geven met foto's en info over de streaming

[Reactie gewijzigd door Wmvb op 11 juni 2012 16:44]

Zit er een glasplaat voor het scherm? Zou ik handig vinden voor als de kindjes er met de vingers aan zouden komen...
Er zit geen glasplaat voor. Ik raad je dit sterk af als er licht in je huiskamer komt omdat je dan geregeld helemaal niks kan zien door de weerspiegeling.
Tof dat je een S3 hebt, ik zal ook die WiDi enabled phone gaan gebruiken op deze potentiele nieuwe TV.

Ook hebben volgens mij alle laptops met de tweede/derde generatie i3/i5/i7 CPU's ondersteuning van WiDi. HDMI werkt goed, maar draadloos is toch wel veel relaxter.

Ik begrijp dan ook niet dat ingebouwde WiDi in TV's niet inmiddels een standaard aan het worden is. Tot nu toe heb ik alleen deze LG LM760/860/960 serie en de Toshiba RL9 serie gevonden die deze functie hebben.

In afwachting op jouw WiDi ervaringen met de Samsung Galaxy S3.

cheers
Ik ga het morgenmiddag voor je testen ;) ! Ik heb tot nu toe echt 0 ervaring met het gebruik van WiDi dus dat wordt nog wat morgen :P.

Zie net dat 42lm760 verkozen is tot beste televisie van juli 2012 door kieskeurig! Niet dat dit heel veel zegt natuurlijk, maar toch wel leuk.