Specificaties 2,1" display, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung D900 Zwart Review

TMPJ 27 december 2007, 1.199 views

Samsung D900 Zwart

Pluspunten

• Grootte van het beeldscherm.
  • Heldere kleuren in menu's.
  • Erg leuk thema dat verspringt naarmate je door de landen reist.
  • Camera
  • Uiterlijk
  • Software voor synchronisatie.

Minpunten

• Bouwkwaliteit (met stip op 1...)
  • Kwaliteit verf.

In januari van dit jaar zocht ik een nieuwe telefoon, daar pre-paid me toch echt wat te duur werd. Ik heb toen een 2 jarig abbonement afgesloten bij een niet nader te noemen telefoonaanbieder. Ik kon kiezen uit een aantal toestellen, ook de D900 zat hierbij. Na lang wikken en wegen en een hoop verkoperspraat rijker ben ik voor dit toestel gegaan.

Eerste indruk
Toen ik het toestel voor het eerst in handen kreeg verbaasde ik me over het formaat van het toestel, flinterdun maar toch een lekker groot scherm! Toen ik het open schoof en begon te bladeren door de menu's verbaasde ik me wat dit dingetje allemaal aan boord heeft. Camera, agenda, bluetooth en wat al niet meer. Al met al zeer compleet! Ook is de software voor de pc erg fijn om mee te werken.

Een jaar ervaring
Nu we een jaar verder zijn kan ik nog steeds zeggen dat het toestel me op functies nergens te kort schiet, inmiddels een geheugenkaartje van 1GB (wat ook meteen de max is) er bij gekocht om foto's ed. op te slaan, echter duurt dit soms erg lang. Wel is het fijn dat de camera zichzelf corrigeert mocht je een beetje trillen tijdens het maken van een foto.

Echter is gebleken dat aan het flinterdunne toestelletje toch een aandeel nadelen zijn gaan kleven...

Stabiliteit & bouwkwaliteit
Het scherm is inmiddels 2 keer kapot gegaan. Niet vanwege een te grove behandeling, gewoon uit zich zelf. De eerste keer was op vakantie (ook zo lekker handig). Ik schoof mijn toestel open en dat was het meteen. De lampjes van het toetsenbord bleven branden, echter is het schermpje nooit meer aan gegaan. Terug van vakantie maar meteen naar de winkel gegaan om het toestel onder garantie te laten repareren.

Afgelopen week was het weer zo ver, het scherm begon bij openschuiven te storen, kwam op in spiegelbeeld of deed het helemaal niet. In de winkel toen de medewerker hem openschoof was het helemaal gebeurd. Het scherm bleef uit. Ook nu weer reparatie onder garantie. De verkoper vertelde me nog dat dit een bekend probleem was bij dit model, dat heb ik weer...

Inmiddels begint ook de toch-wel-mooie kleur "Whine Red" aan alle kanten van het toestel af te komen, het bladert er op mirakeleuze wijze gewoon vanaf. De lagers van het slidemechaniekje voelen na een jaar steeds slechter aan (het schaaft nu echt), ook komt er steeds meer speling op het bovenste deel. Eeuwig zonde van dit mooie toestel...

Overall
Ik blijf er toch bij dat ik dit een erg mooi & functioneel toestel vind. Echter niet voor een 2 jarig abbonement. Samsung laat bij de D900 duidelijk een aantal steken vallen op het criterium bouwkwaliteit en stabilieit, en bewijst zo de classificering A-merk toch nog niet waar te kunnen maken.

Heb jij ook een Samsung D900 Zwart?

Ik heb het toestel ook, ong een half jaar. ( zwart) En ik terger me rot aan de laadtijden van als ik bijv een filmpje wil afspelen, of een foto wil bekijken ( op het toestel zelf) Het lezen vanaf m'n micro memory kaartje is al helemaal een ramp... Om m'n map met foto's te openen doet hij ong 10 seconden, en daarvan is nisk overdreven, het duurd het 10 seconden.. Dan als je het lijstje met alle foto's hebt en je klikt er een aan kan je weer 10 seconden wachten. Wil je dan weer weg omdat het te land duurd kan je nog eens 10 seconden wachten... meest irritante telefoon ooit gehad sorry. Maar er zijn ook pluspunten. De camera maakt erg mooie foto's, hij is klein, batterij gaat best lang mee, goede verbinding. Nog een nadeel is dat bij mij het bovenste zwarte randje ( boven het scherm) Erg snel bekrast wordt, en het scherm zelf raakt ook zeer snel ''bevet'' en bekrast.

iig goede review :)