Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw Review

S20 6 juni 2012, laatste update op 6 juni 2012, 18.340 views

Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw

Pluspunten

• Snelle processor
  • Gevoelig scherm
  • Zeer geschikt voor alle multimedia
  • Helder geluid
  • Dock is een goede toevoeging
  • Accuduur

Minpunten

• Tablet veel zwaarder dan dock waardoor hij kan omvallen
  • Beeldscherm niet helder genoeg voor in de zon
  • Scherm wordt erg snel vies
  • Geen geschikte office suite voor Android

Uitgebreide review van de ASUS Transformer Pad 300T. In de conclusie een korte samenvatting over de praktijkervaringen (de pijnpuntjes en de punten die waardering van mij krijgen).

Index:
Specificaties
Verpakking
Aansluitingen
Eerste indruk
Software
Connectiviteit
Entertainment en games (Beeld, geluid en prestaties)
Bouwkwaliteit en ergonomie
Camera
Mobiliteit en accuduur

Deze ASUS Transformer Pad 300T heb ik ontvangen van Tweakers.net om twee weken te testen alvorens mijn gebruikersreview hier te schrijven. Bij deze wil ik beginnen met het bedanken van Tweakers: dank jullie wel dat ik dit mooie apparaat twee weken mag testen! Inmiddels heb ik de pad drie dagen in gebruik en wil ik mijn eerste bevindingen met jullie delen. Ik heb zo veel mogelijk gebruik gemaakt van de pad, om te kijken of het mijn Macbook in dagelijks gebruik kan vervangen. Een klein beetje achtergrond informatie over mij kan handig zijn om dit review goed op waarde te kunnen schatten. Ik ben een student in de eindfase van mijn master, wat betekent dat ik hard aan mijn scriptie aan het werken ben. Ik gebruik mijn laptop dan ook voornamelijk hiervoor. Naast het verwerken van tekst, opzoeken van artikelen e.d., gebruik ik mijn laptop ook voor entertainment (afspelen/streamen van films) en om enkele websites te bezoeken/te lezen (zoals Tweakers.net). Ook is het nuttig om te vermelden dat ik op dit moment ook een Kindle Fire in mijn bezit heb, welke ik vooral gebruik voor het korte browsen, het lezen van de krant en magazines en het kijken van korte (Youtube) filmpjes. In de afgelopen dagen heb ik gekeken of de pad een vervanging zou kunnen zijn voor zowel mijn Macbook als mijn Kindle Fire. Of de Transformer Pad is geslaagd kunnen jullie lezen in dit review.

NB: Alle foto's in dit review zijn gemaakt met mijn iPhone 4: Wellicht een goede test van de camera.

Specificaties

5-element lens
AudioHigh Quality Speaker
High Quality Mic
InterfacePad:
1 x 2-in-1 Audio Jack (Headphone / Mic-in)
1 x micro HDMI
Pad with dock:
Dimensions: 263 x 180.8 x 17~19.4mm
Weight: 1181g

Verpakking

Afgelopen donderdag kreeg ik een mooi pakketje van DHL met daarin mijn Transformer Pad. Toen ik de zak opende zag ik een redelijk compacte neutrale doos (zie foto's voor uitpak-proces). Het openen van de doos ging gemakkelijk en liet meteen de tablet zien. Deze kon er gemakkelijk uit worden gehaald doordat er een lipje zat waaraan de tab uit de doos kon worden getrokken. Een zelfde lipje zag ik ook aan het dock en de garantieboekjes. Hieronder zaten nog een microvezel doekje en een stekker en een usb-kabel. Er zat helaas geen micro-hdmi kabel bij waarmee ik de pad op een monitor of tv zou kunnen aansluiten. Ook ontbreken oordopjes (maar wie gebruikt dan ook standaard oordopjes).

Aansluitingen

Met de vele aansluitingen die de tablet en het dock samen hebben zou de tab een goede vervanger kunnen zijn voor een laptop. Met een microSD-kaart kan het geheugen van de tablet verdubbeld worden naar 64GB. Ook kan er nog extra geheugen in de SD-kaartlezer van het dock en zou je een hardeschijf kunnen koppelen aan de USB-poort van het dock.
Met de microHDMI aansluiting wordt het aansluiten op de tv wel makkelijk. Helaas heb ik nog geen microHDMI kabel, want deze wordt niet standaard meegeleverd.

Eerste indruk

Meteen toen ik de doos opende voelde ik 'wow, dit is wel gaaf'. Ik heb niet vaak zulke luxe speeltjes en het ziet er zeker 10x mooier uit dan de Kindle Fire die ik in mijn bezit heb. Gelijk heb alles ontdaan van de plastic bescherming die erop zat en de pad aangezet. Dit mocht even duren (opstarttijd volgt nog) maar dat mocht de pret niet drukken. Toen de pad was opgestart heb ik alle gegevens ingevuld en de pad ingesteld zoals dat normaal gaat bij Android en was hij up and running. Toen wilde ik de pad in het dock zetten. Dit bleek voor mij, de techneut, nog een moeilijke opgave. De aansluiting van het dock zat namelijk naar beneden en kon je niet draaien (zie foto). Uiteindelijk kwam ik erachter dat je de pad gewoon over het toetsenbord in de aansluiting kon doen, dit heb ik dan ook gedaan. Toch voelt het niet goed om een pad met het scherm tegen het toetsenbord in een aansluiting te schuiving, dit had handiger gekund.

Daarna ben ik wat standaard apps gaan installeren zoals Facebook en Dropbox en tegelijk een beetje gaan surfen in de standaard browser. Alles verliep lekker soepel en het scherm was (binnen) best wel goed (zeker ten opzichte van mijn Kindle Fire). Vanaf toen kon ik beginnen met het echte testen van de Transformer Pad.

Software

ASUS heeft niet veel veranderd aan de standaard Androidsoftware. Hier ben ik blij om, want dan blijft de software zoals Google het voor ogen had. Ik heb gelijk een update uitgevoerd naar versie 4.0.3. E-mailen/browsen/Youtube/Facebook verlopen allemaal vlekkeloos en voelt lekker snel aan. De menu's en de meeste apps zijn nog intact gebleven.
Zo ook de Agenda app die ik gelijk in gebruik heb genomen. Met SmoothSync for Cloud Calendar kon ik gelijk mijn iCloud-agenda's (ik gebruik mijn Macbook icm een iPhone 4 16GB) synchroniseren wat snel en vlekkeloos verliep.
ASUS heeft een aantal eigen applicaties toegevoegd aan het standaard arsenaal: een DLNA server/client, een online gegevens opslag (soort Dropbox), een office suite, een notitieprogramma en nog een paar apps die ik niet heb gebruikt. De DLNA applicatie werkt goed en raad ik ook zeker aan. Van de online opslag functie heb ik geen gebruik gemaakt aangezien ik graag mijn Dropbox wil blijven gebruiken. Met de notitie app heb ik tijdens het gebruik van de Transformer Pad allerlei korte notities opgeschreven over wat mij opviel. Het is een simpele app die zijn werk doet: je kan typen en weer dingen verwijderen. Een heel irritant puntje: Als je bij de onderste regel komt van je scherm met het typen dan staan de knoppen van het programma voor de regel waar jij je tekst in typt, waardoor je jouw getypte tekst niet meer kan lezen. Ik raad deze notitieapp dan ook niet aan. Als office suite heeft ASUS Polaris-office voorgeinstalleerd. Hiermee kan je Word, Excel en Powerpoint bestanden bekijken en bewerken. Prachtig voor het afmaken van mijn scriptie zou je denken, maar niets is minder waar. Ik opende vanuit Dropbox mijn scriptie en de gehele prachtige layout die ik eraan had gegeven was zoek. Ook nadat ik het had opgeslagen en weer had geopend op mijn laptop bleef de layout veranderd. De huidige review heb ik wel grotendeels mbv dit programma getypt. Dit beviel mij redelijk alleen het selecteren van tekst om deze te kopieren en te plakken gaat niet heel erg soepel. Ik denk dat andere programma's, zoals Quickoffice, beter hun werk doen dan de Polaris suite.
Het browsen met de standaardbrowser viel mij een beetje tegen. Veel pagina's liepen vast en ik moest telkens kiezen tussen 'Wachten' of 'Sluiten'. Dat ging mij wel snel irriteren. Ik heb daarom Chrome (bèta) en Dolphon HD browser geinstalleerd. Beiden presteerden beter dan de originele browser: liepen minder vaak vast en leken wel iets sneller pagina's te laden. Het nadeel is dat de originele browser toch het beste is in het weergeven van Flash, dus hiervoor wordt deze nog steeds door mij gebruikt.

[Update 6-6:[/b] Tot gister had ik de Pad nog niet aan mijn Macbook gekoppeld. Gisteravond heb ik getracht bestanden van de Pad naar mijn Macbook te kopieren omdat ik, helaas, de Pad weer moet terugsturen. Dit was echter niet zo gemakkelijk als bij de meeste Android telefoons waar het toestel gewoon wordt gemount en wordt gezien als een externe opslag. Voor de Transformer moest ik een applicatie downloaden op mijn Mac om de bestanden te kunnen uitwisselen: Android File Transfer. Een erg onpraktisch programma'tje met weinig functionaliteiten: je kunt niet eens kopieren/plakken. Je moet alle bestanden van of naar de Mac slepen. Voor Windows computers is het wel mogelijk om de Pad te mounten en gewoon in verkenner de bestanden te bewerken. Toch jammer dat Google geen (goede) ondersteuning biedt voor de Apple computers.

Connectiviteit

Uit verschillende review had ik vernomen dat de ondervonden problemen met de Wifi verbinding van de Transformer Prime niet waren overgenomen door de Transformer Pad. De Wifi werkte dan ook uitstekend, ik had overal goed bereik en ook buitenshuis (lees: begane grond, ik woon op twee hoog) kon ik nog gebruik maken van het Wifi netwerk. Hij trekt ongeveer de maximale snelheid uit mijn 10Mbit/s internetabonnement (zie screenshot).
Ook de GPS werkt prima. Wanneer ik binnen zit kan hij nog goed mijn locatie bepalen, ook vrij snel in vergelijking tot mijn iPhone 4.

Entertainment en games (Beel, geluid en prestaties)

Video (Beeld)
De pad is een groot entertainment-center. Op aanraden van Tweaker Harman heb ik Diceplayer geinstalleerd. Deze player speelt heel veel type video bestanden en codeert ook de audio goed. 720p mkv bestanden speelt hij vlekkeloos af. Je kan dus ontspannen een film of serie kijken in topkwaliteit. Ook met Youtube HD videos heeft hij geen problemen en speelt hij vlekkeloos af. Ook het streamen van 720p videos naar de tv vanaf de pad verloopt vlekkeloos. Ik heb het streamen van 1080p videos nog niet geprobeerd en ga ik nog doen, hou hiervoor dit review in de gaten!
Wat betreft het scherm: Het scherm is heel helder en duidelijk. Zeker binnen en in de schaduw. Wanneer je echter buien in de volle zon een filmpje wilt kijken schiet het scherm net iets tekort. Ook heeft het wel erg veel last van backlightbleeding, wat irritant kan zijn als je net in een spannend, donker stukje van je film zit. Ik heb vernomen dat ASUS hier wel een goede garantieregeling heeft, maar dat wel heel veel mensen hier last van hebben. De aanraakgevoeligheid van het scherm is gewoon goed. Wel heeft het erg veel last van vette vingers en zijn deze ook erg zichtbaar: goed schoonhouden dus (zie foto (na 3 dagen gebruik))!

Morgen ga ik een micro HDMI kabel aanschaffen om te kijken of het afspelen van films en foto's via de tv of monitor naar behoren werkt.

Update 4-6: Inmiddels microHDMI kabel aangeschaft en getracht aan te sluiten op een Sony Bravia KDL 32W5500 tv, zonder succes. De tv zag wel dat er iets in de HDMI aansluiting zat, maar gaf geen video of geluid signaal door. Later heb ik het nog eens geprobeerd op een klein sony LCD tv'tje waarop de HDMI playback wel prima werkte! (foto's volgen)
Update 5-6: Ik heb ook de tab aangesloten op een Samsung 23" LED monitor. Het beeld is redelijk scherp, een resolutie van 720p volgens mij. Ik denk niet dat 1080p mogelijk is. Echter pas het beeld niet precies op het scherm, wat vrij irritant is bij het surfen op het web. zie de foto's hieronder.

Foto aangesloten op kleine tv:

Foto's aangesloten op een Samsung 23" LED monitor:

Muziek (Geluid)
ASUS heeft de standaard Google muziek speler erop gelaten. Hier ben ik blij om, want deze werkt prima. Ik heb echter geen Google Music account dus moest mijn muziek handmatig naar het apparaat kopieren. Het snelste is om de muziek op een MicroSD kaartje te zetten, want kopieren van de computer naar het interne geheugen duurt langer. Het geluid dat uit de pad komt is heel helder en redelijk vol. Wat ik meteen storend vond (in landscape mode) was dat het slechts een monospeaker heeft, waardoor het geluid alleen van rechts komt en de linkerkant verdacht stil klinkt. Bij films is dit echter storender dan bij muziek en het afspelen van muziek is dan ook best OK. Wanneer ik mijn Jamo In40i oordopjes inplug is het geluid prachtig.

Games (Prestaties en een klein beetje beeld)
Omdat ik benieuwd was naar de prestaties van de Tegra3 processor heb ik gelijk het spel Meadows gedownload en gespeeld. Het downloaden en installeren ging goed en redelijk snel voor zo'n groot bestand (800+MB). Toen ik het spel eenmaal op wilde starten kreeg ik echter een wit flikkerend scherm, maar hoorde ik wel alle geluiden van de game (zie video). Ik moest de tab rebooten om de game werkend te krijgen, dit vind ik wel redelijk irritant. Maar toen het eenmaal werkte was het ook wel erg gaaf. Het spel verliep vlekkeloos en zag er prachtig uit. Ik heb in de paar uur die ik heb gespeeld geen hapering gevonden, behalve mijn eigen spel verliep alles gestroomlijnd.

Update: Ik heb ook wat benchmarks gedraaid met Quadrant Standard

Lezen (Software en bouwkwaliteit)
Ik lees graag een boek, krant, magazine of soms een comic (the Walking Dead) op mijn Kindle Fire. Ik gebruikte daarvoor altijd Adobe Reader voor de krant, Koboreader voor de boeken en ComicRack voor de comics. Inmiddels heb ik van Tweakerforum lid DFK de tip gekregen om ezPDF Reader te gebruiken voor PDF-bestanden. Ik moet zeggen dat dit de beste reader is die ik ken: hij rendert de bestanden snel en ziet er ook goed uit. Het lezen van het diverse leesmateriaal kan prima op de pad, hoewel hij wel redelijk zwaar is om lang vast te houden. Ik geef daarom de voorkeur aan de Kindle Fire, die net iets lichter is. De kleurweergave en helderheid van de Transformer zijn wel veel beter dan die van de Kindle Fire, wat vooral voor het lezen van comics toch wel belangrijk is.

Bouwkwaliteit en ergonomie

Ondanks de plasticen behuizing voelt de pad redelijk solide aan. Het ligt een beetje zwaar in de hand tijdens lezen. Ik moest ook even wennen aan de grootte en wist in het begin niet precies hoe ik de tablet moest vasthouden, maar dit wende snel. Wat ik wel irritant vind is dat de aansluiting van het dock niet gedraait kan worden als de tab er niet inzit. Hierdoor moest ik de eerste keer de tab met het scherm bijna tegen het toetsenbord erin priegelen. Als je het dock compact wil opbergen moet het scherm naar beneden en dan de tab eruit, maar dat kan niet omdat dan de aansluiting gelocked zit.

Het toetsenbord van het dock vind ik erg goed. Het typt heel prettig, zeker net zo goed als een willekeurige netbook. Ook de verscheidenheid aan toetsen met verschillende functionaliteiten is erg groot en handig: voor elke actie heb je bijna wel een knop. De muis is even wennen, maar werkt. Daarmee is wel alles gezegd. Het enige onhandige vond ik dat wanneer ik dit review tikte mijn duim af en toe over de muis gleed waardoor ik opeens heel ergens anders in mijn verhaal aan het typen was, een klein beetje irritant.

Wanneer de tab in het dock zit merk je dat de tab veel zwaarder is dan het dock, waardoor de tab de neiging heeft om naar achter te vallen. Op tafel staat hij redelijk stabiel, je moet er niet tegen aan stoten, maar op schoot dan moet je hem toch echt vast houden anders heb je grote kans dat de prachtige tab kapot valt op de eikenhouten vloer.

Camera

Over de camera aan de achterkant van de tab kan ik kort zijn: deze is slecht. Er zit veel ruis op de foto's en de beelden zijn niet helder (zie thumbnail hieronder). Zeker als er niet genoeg licht is presteert de camera onder de maat. Ik had hier eigenlijk wel wat meer verwacht. Mijn 5 megapixel camera van de iPhone 4 maakt duidelijk betere foto's. De camera aan de voorkant is prima om gewoon mee te skypen en dergelijke. Ook hier moet je niet heel veel van verwachten.
Ook het opnemen van 1080p videos levert niet echt een goed resultaat op. Wederom is er veel ruis te zien in de video. Het geluid is echter wel van hele goede kwaliteit. Ik zal zo spoedig mogelijk een voorbeeld video plaatsen.

Update 29-05:

Update 5-6: Voorbeeld video daglicht:

Mobiliteit en accuduur

Samen met het dock voelt de pad toch nog redelijk zwaar aan in je tas. Natuurlijk zijn ze makkelijk mee te nemen door het formaat. Omdat ik de tab slechts twee weken mag testen is het jammer dat er geen hoesje bij zit. Die heb ik zelf niet en het maakt vervoeren toch wel wat lastiger. Ik ga geen hoes kopen voor twee weken gebruik.
Update 29-05:
De accu gaat best lang mee. Ik heb zelf nog niet getest hoe lang, maar als ik de praktijktesten mag geloven kan houdt de accu met 22Wh het ongeveer 8,5 uur uit als er alleen video wordt gekeken Uit een eigen test blijkt dat de accu 7 uur en 16 minuten meegaat wanneer 720p video wordt afgespeeld met het scherm op 50% helderheid, en uit praktijktests van andere reviews bleek dat de accur ongeveer 12 uur meegaat wanneer er normaal gebruik wordt gemaakt van de pad. Wanneer het dock eraan toegevoegd wordt met 16,5Wh schijnt de video afspeeltijd op te lopen tot ongeveer 12 uur. Indien dit echt zo is vind ik de accuduur en capaciteit zeer acceptabel, zeker inclusief het dock.
Hoe werken het dock en de tablet samen?
- Wanneer het dock is opgeladen en de tablet in het dock staat laadt het dock de tablet op.
- Indien het dock aan het netstroom zit en de tablet in het dock staat begint het dock ook met het opladen van de tablet.
Op deze manier zorgt ASUS er dus voor dat je tab altijd zo vol mogelijk zit.
Beide onderdelen (het dock en de tablet) zijn los oplaadbaar. Naar mijn mening heeft ASUS over dit systeem goed nagedacht en een inventieve oplossing gevonden.

Op moment van schrijven kan de Transformer Pad 300T 32GB + Dock bij zowel de Mediamarkt als de BCC voor 449,- euro worden aangeschaft.

De Transformer Pad 300T heb ik nu enkele dagen in gebruik en ben er zeer enthousiast over. Mijn dagelijkse focus ligt dan ook vooral op entertainment, browsen en tekstenverwerken. Op de eerste twee punten scoort de tab echt fenomenaal. Alles loopt heel erg soepel. Video's kijken of streamen? Geen probleem. Een boekje lezen? Ook geen probleem. Op de bank of in de tuin even browsen op het internet en mooie reviews lezen? Ook geen probleem als er maar niet te veel zon staat. Voor tekstverwerken heb ik nog niet de goede oplossing gevonden, dit ligt vooral aan de software en niet aan de hardware. Het typen op het toetsenbord van het dock gaat namelijk lekker soepel.
Ik vind het dock dan ook een hele goede toevoeging, mede door de extra accuduur die het levert. Dan kan je op de terugreis in de trein tenminste je filmpje afkijken of je boekje lezen.
De grootste minpunten vind ik toch wel de backlightbleeding, dit stoort gewoon, en dat het zwaartepunt bij de tab ligt als hij in het dock staat en daardoor heel snel omvalt. Ik kan me voorstellen dat dit laatste er echt voor kan zorgen dat de tab gewoon snel kapot gaat.
Prijs kwaliteit: Ik vind het wel een hele goede prijs kwaliteitsverhouding. De tab en het dock zijn multifunctioneel en de tab werkt razend snel. Ik denk dat ASUS hier een goed product heeft neergezet en hier een redelijke prijs voor vraagt.

Zou de Transformer Tab 300T + dock mijn Macbook en Kindle Fire kunnen vervangen? Nee. Op mijn Macbook tekst verwerken en snel dingen opzoeken op het internet gaat toch echt veel sneller en eenvoudiger dan op de tab. Qua multimedia prestaties zou het wel mijn Macbook kunnen vervangen, zeker als het aansluiten op een monitor en toetsenbord en muis makkelijk gaat (binnenkort hierover een update). Mijn Kindle Fire vervaagd bij de snelheid en beeldkwaliteit van de Transformer. Deze laatste zou de Kindle dan ook goed kunnen vervangen. Het vasthouden van een groot scherm went denk ik wel snel genoeg en heeft wel als voordeel dat letters en plaatjes groter worden weergegeven. De Kindle zou de deur uit kunnen gaan mocht ik ooit een Transformer Pad 300T echt in mijn bezit krijgen.

Update 29-05: Ik heb ook even de opstarttijd getimed: 44,5 seconden voordat de tablet is opgestart. Duurt toch redelijk lang!
Update 31-05: typos verwijderd. Foto en film materiaal zijn gemaakt, moet nog worden geupload.

Heb jij ook een Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Blauw?

Reviews door de redactie

Wat ik erg bijzonder vind is je tweede zin:
De gehele review is getypt op de Transformer Pad!
Ik vond dat namelijk met mijn review niet te doen, de cursor verplaatste telkens naar een plek waar ik hem niet wou hebben. Moet ik wel bij zeggen dat ik de stock browser gebruikte :)
Verder nette en duidelijke review en veel succes in de competitie!
Het verplaatsen van de cusor komt volgens mij doordat je (per ongeluk) het tochpad aanraakt. Deze kun je met een knop op het toetsenbord uitschakelen, heeft mij al veel verplaatsende cusors gescheeld :)
Eigenlijk bedoelde ik dit niet, maar wat jij zegt klopt wel, enkel slaat dit op een ander probleem, namelijk op het moment dat in de browser met de cursor ergens geklikt werd, niet op die plek de cursor werd neergezet. Wellicht was dit niet duidelijk genoeg uitgelegd..
Wat ik erg bijzonder vind is je tweede zin:
De gehele review is getypt op de Transformer Pad!
Verder nette en duidelijke review en veel succes in de competitie!
Ja ik heb de review getypt op de Transformer, in Polaris office suite. Ik had inderdaad wel af en toe dat de cursor verplaatste en het typen was sowieso sneller gegaan op een normale computer. Daarna had ik de tekst gekopieerd en geplakt hier op de website.
Ook jouw review ziet er goed uit! Succes !
Ik ben wel zeer benieuwd naar de accuduur, kan eigenlijk niet geloven dat hij 8 uur video haalt op een volle batterij. Laad je hem nu iedere dag opnieuw op?
deaccu gaat echt wel erg lang mee alleen zwaardere 3d games zuigen de accu snel leeg omdat dan alle cores aan gaan maar dan nog haal je de 6 uur wel (zonder dock)
Ik heb de accu inmiddels getest (zie ook de update hierboven): 7 uur en 16 minuten tijdens het herhaaldelijk afspelen van een 720p aflevering van Suits met het scherm op 50% helderheid.
Nette review! Wat me opvalt is dat je het scherm niet goed genoeg vindt voor in de volle zon, dat kan met mijn 'oude' Transformer TF101 namelijk wel.
ja ik vind hem wel goed zat sommige mensen verwachten gewoon te veel ofzo het is gewoon een prima scherm.
Misschien verwacht ik wel te veel, maar het scherm lijkt minder helder in de zon dan mijn iPhone scherm. Het hoeft niet per se te komen door de kwaliteit van het scherm, maar kan ook komen doordat het scherm van de Transformer 300 wel erg reflecteerd.
Ik heb mijn TF101 zelfs weggedaan omdat ik gek werd van de verspringende cursor veroorzaakt door mijn duim..ook de browser daarop crashte zeer vaak...ik wacht nu op de transformer met Windows.
Via het toetsenbord-dock bedoel je? Het touch-pad kun je uitzetten via een toets op toetsenbord. Dan heb je daar geen last meer van.

Verder: zeer goede, duidelijke review.

[Reactie gewijzigd door DwightKSchrute op 29 mei 2012 11:56]

Dank je! Ja ik bedoelde inderdaad het dock toetsenbord, maar ik las net in een reactie hierboven dat je de touchpad uit kan zetten, heel handig! :-)
Ik vond dit in het begin echt heel irritant, maar ik moet zeggen dat ik er nu geen last meer van heb. Ik weet niet precies wat ik anders doe, maar het werkt!
Ik ben ook echt heel benieuwd naar de Transformer met Windows. Helaas komt deze pas eind 2012 toch?
Ik ga trouwens vandaag nog wat foto en film materiaal toevoegen

[Reactie gewijzigd door S20 op 28 mei 2012 10:14]

Duidelijke review. Aan de hand van deze heb ik zelf besloten een asus transformer tf300 aan te schaffen. Ik heb hem zonder dock en tot nu toe bevalt deze prima.
:*)
Dank je! Goed te horen dat hij je bevalt :-)
Wat mij vooral opvalt is dat je aangeeft dat je om de tablet in de dock te schuiven deze over het toetsenbord schuift. Mijn ouders hebben zelf ook zo'n apparaat en ook in "opengeklapte toestand" is het prima mogelijk om het scherm in het dock te stoppen/ uit het dock te halen. Over het toetsenbord schuiven hoeft in elk geval niet. Misschien bedoel je het wat anders, maar het viel mij in elk geval op.

Ik heb al wat met die van mijn ouders zitten spelen en we (mijn vriendin en ik) zitten er ook aan te denken om deze aan te schaffen. De laptop van vriendinlief is stuk en een nieuwe laptop is (mede doordat ik zelf een laptop bezit) dan ook niet nodig. => Echt typen van verslagen e.d. kan ze daar ook wel op doen.
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad mogelijk om in opengeklapte toestand het scherm in het dock te stoppen en eruit te halen, maar dit kan niet in dichtgeklapte toestand. Dan kan je het scherm er uberhaupt niet uithalen (want het die zit gelocked aan het dock). Maar de eerste keer dat ik het scherm in het dock wilde stoppen zat het dock in dichtgeklapte toestand, en kon niet zonder het scherm worden opengeklapt.
Daarna heb ik er weinig last van gehad!

Succes en veel plezier met je eventuele aankoop!
Office for Andriod komt eraan dus een goeie tekstverwerker zal je (hopelijk) in Word for andriod/ios weervinden.

Man na deze review te hebben gelezen kan ik niet wachten op de infinity, ik heb liever nog een hogere resolutie van scherm (en vooral een hogere helderheid met de infinity) en een alu achterkant. Ik heb lang getwijfeld aan deze maar nu ik overal lees dat de infinity begin juli zou uitkomen, wacht ik liever toch nog even. Als ik deze tegen Augustus niet kon bemachtigen zou deze weer in aanmerking komen..
Kan ik heel goed begrijpen! Ik zou als ik het geld had ook graag de infinity hebben, wat wordt dat een prachtding. Ik vind de 300T al mooi, maar met nog nét dat beetje extra's is de Inifinity bijna perfect
Het enige jammere is dat ze maar geen releasedatum specifieren en vooral dat er misschien hetzelfde probleem kan zijn als bij hun prime, namelijk de levertijd. De prime was niet echt leverbaar voor een tijd wegens enorm veel vraag, ik hoop dat ze daar nu op gerekend hebben (want ik wil hem zo snel mogelijk hebben ;).

Voor op de trein een filmpje te bekijken, spelletje te spelen,... als ik weg naar huis/werk ben en 's avonds wat in de zetel te surfen en dergelijke voor de pc. Man ik kijk er naar uit :-P
Nette review hoor. Is dit review correct Nederlands? Het klinkt zo knullig... :)