Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Titanium Review

Beany001 27 mei 2012, laatste update op 3 juni 2012, 10.436 views

Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Titanium

Pluspunten

• Goed geluid
  • Lange accuduur
  • Mooie beeldkwaliteit

Minpunten

• Prestaties
  • Alleen Samungs eigen oplader

Gebruik
De reden dat ik deze tablet heb gekocht is zodat ik op school aantekeningen kan maken als er tijdelijk geen tablet beschikbaar is. Ook is het heerlijk om 's avonds op de bank je mail te bekijken, maar ook voor het bekijken van een second screen.

In het begin zat ik nog te twijfelen over het nut van een tablet. Ik ben er echter wel achter gekomen dat een tablet voor meerdere functies handig is.

Ik gebruik mijn tablet dus vooral in de trein maar ook op school en thuis. Thuis vind ik het heel handig om tijdens het gamen dingen op te kunnen zoeken over bepaalde dingen in de game.

Over de tablet zelf
Het gebruik van de tablet bevalt me zeer goed. Zo ligt deze goed in de hand. Ook is het scherm en achterkant niet heel kras gevoelig. Het gebruik van een cover is echter wel aan te raden als je hem ook onderweg gebruikt.

Het geluid van deze tablet is vrij goed. Er komt een aardig goede geluidskwaliteit uit de twee speakers.

De accuduur van de tablet is ook goed te noemen. Ik hoef deze namelijk maar een keer in de twee dagen op te laden. Als ik echter een dag veel spelletjes heb gespeeld moet ik de tablet 's avond opladen.

De bouwkwaliteit is zoals te verwachten val van Samsung. Alle knopjes voelen degelijk en stevig aan. Zelfs het klepje wat voor het Micro-SD slot zit zal niet snel loslaten.

De beeldkwaliteit is behoorlijk goed. HD video's van Youtube worden zonder moeite op duidelijk hoger kwaliteit goed afgespeeld. Ik heb het echter niet kunnen vergelijken met een 'concurent'.

De prestaties zijn het enige minpunt. Tijdens het spelen van Cut the Rope op mijn Samsung Galaxy Tab 2 en op een kennis zijn Samsung Galaxy S II is er een heel duidelijk verschil te merken. De telefoon is vele male sneller met het laden van de levels. De kennis melde ook dat er een duidelijke vertraging zit tussen het moment van het vastgrijpen van het scherm en het daadwerkelijke verplaatsen van het scherm (app lijst).
Dit probleem zou waarschijnlijk opgelost zijn met een quad-core, waar ik het nu moet doen met een dual-core.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab 2 10.1 WiFi 16GB Titanium?

Reviews door de redactie

Als hij uit staat, dus niet standby, dan issie wel via de samsung connector en aan de andere kant op een usb poort op de computer op te laden.

Gaat wel langzamer dan gewoon met de samsungkabel en het stopcontact, maar het werkt dus wel :)
Bij mij werkt dit vreemd genoeg niet. Als ik deze aansluit via usb heeft het batterij icoon van mijn tablet een kruisje aan
is de tablet ook op te laden via de micro-usb poort?
Ik speel Cut the Rope om mijn Galaxy Tab 1 (8.9 WiFi) en heb zelfs met Honeycomb (android 3.2) nergens last van. Misschien versie probleem?

Op mijn chinatab loopt ie zelfs soepel (Single core 900Mhz met Mali 400)
De tablet heeft helaas alleen de eigen aansluiting van Samsung dus geen micro usb